Przed nami zmiana organizacji ruchu na DK46
02.10.2023
Od środy 4 października br. wykonawca planuje wprowadzenie kolejnej zmiany organizacji ruchu na rozbudowywanym odcinku DK46 pomiędzy Nysą i Pakosławicami. Na wysokości Strobic ruch w obu kierunkach zostanie przekierowany na ponad 2,5-kilometrowy odcinek nowej jezdni.
Kierowco – uważaj na zmiany organizacji ruchu
Na rozbudowywanym odcinku obowiązuje kilka zmian organizacji ruchu. Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności i dostosowanie się do oznakowania wynikającego z tymczasowej organizacji ruchu oraz stosowanie się do poleceń osób kierujących ruchem.
Na wysokości skrzyżowania DK46 z DW401 w Pakosławicach kierowcy korzystają z objazdów tymczasowych (by-passów) na wlotach z kierunków Opola oraz z Grodkowa. W okolicy górki Hanuszowskiej kierowcy poruszają się fragmentem nowej jezdni o długości jednego kilometra, na nową jezdnię kierowcy wjeżdżają także w okolicach budowanego ronda w Pakosławicach.
Aktualny zakres prac
Wykonawca układa podbudowę bitumiczną oraz warstwę wiążącą na znacznej długości przebudowywanego odcinka, a w pozostałych lokalizacjach podbudowę pomocniczą drogi. W ciągu trasy głównej kontynuowane są prace związane z budową nasypów oraz przy wzmocnieniu podłoża. Niemal na całej długości prowadzone są roboty branżowe związane z przebudową kolizji w zakresie infrastruktury technicznej. Wykonawca kontynuuje montaż ekranów akustycznych oraz słupów oświetleniowych. Trwa przebudowa skrzyżowania w Hanuszowie, Strobicach i Pakosławicach.
Zakończono roboty konstrukcyjne na obiektach mostowych nad rzeką Korzkiew i Cielnica w ramach jednej jezdni. Wykonawca po przełożeniu ruchu na wybudowane obiekty rozpocznie rozbiórkę istniejących obiektów, gdzie wybudowane zostaną nowe.
Zakres inwestycji
Inwestycja przewiduje poszerzenie przekroju drogi krajowej klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) do dwóch jezdni. Oznacza to, że po rozbudowie kierowcy będą na tym odcinku korzystali z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku.
Ponadto w ramach inwestycji zaplanowano także m.in.: budowę obiektów mostowych nad rzeką Cielnicą oraz Korzkiew (wraz z rozbiórką istniejących obiektów), rozbudowę czterech skrzyżowań w Hanuszowie, Strobicach i Pakosławicach, w tym budowę ronda na skrzyżowaniu DK46 z DW401 (przy tzw. grzybku). Zadanie zakłada również budowę oraz przebudowę chodników, budowę ekranów akustycznych. Powstaną także zatoki autobusowe oraz dodatkowe jezdnie obsługujące przyległe tereny. Rozbudowany odcinek zostanie wyposażony w nowe oświetlenie drogowe oraz sygnalizację świetlną na 3-ch skrzyżowaniach.
Komfort jazdy i poprawa bezpieczeństwa
Realizacja tego zadania, poza dostosowaniem nośności do 11,5 t/oś, wpłynie przede wszystkim na poprawę bezpieczeństwa i przepustowości z uwagi na panujące na tym odcinku wysokie średniodobowe natężenia ruchu.
Wykonawcą robót jest firma Budimex z umową na kwotę 147 379 272,81 zł, a finał prac zaplanowano w II poł. 2024 r.