W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Realizujemy kolejne inwestycje na terenie województwa opolskiego

11.10.2024

W ostatnich latach w woj. opolskim przybyło kilka nowych tras, a wiele odcinków zostało przebudowanych. W trakcie realizacji są trzy odcinki drogi ekspresowej S11, czyli trasy, która docelowo połączy cztery województwa.

Rozbudowa DK45 na odc. Krapkowice - Rogów Opolski

46 km nowoczesnej i komfortowej S11

Dwujezdniowa droga ekspresowa, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, między końcem obwodnicy Kępna a początkiem obwodnicy Olesna została podzielona na trzy odcinki realizacyjne. Początkowa część tej trasy, do okolic Siemianic, będzie przebiegać przez teren województwa wielkopolskiego, a następnie krótkim odcinkiem przez woj. łódzkie i dalej przez woj. opolskie. Za jej realizację odpowiada Oddział GDDKiA w Opolu.

  • koniec obwodnicy Kępna – Siemianice (12,5 km)

Jej początkowy fragment będzie stanowiło połączenie z oddaną do ruchu 16 sierpnia 2021 r. obwodnicą Kępna. Ominie kolejno miejscowości Słupia pod Kępnem, Łęka Opatowska, Opatów i Siemianice. Trasa na całej długości zostanie poprowadzona nowym śladem. Przewidzieliśmy budowę dziesięciu obiektów inżynierskich, w tym przejść dla zwierząt. W ramach inwestycji zaplanowaliśmy budowę węzła Siemianice.

  • Siemianice – Gotartów (22,7 km)

Za węzłem Siemianice trasa będzie omijała kolejno miejscowości Gołkowice, Byczyna, Biskupice, Sarnów i Krzywizna. Na całej długości droga zostanie poprowadzona nowym śladem. Przewidzieliśmy budowę czternastu obiektów inżynierskich, w tym przejść dla zwierząt. W ramach inwestycji zaplanowaliśmy budowę węzła Byczyna.

  • Gotartów – początek obwodnicy Olesna (10,5 km)

Za Gotartowem trasa ominie Kluczbork i Ligotę Górną po stronie wschodniej oraz Bąków po stronie zachodniej. W okolicach Kolonii Ciarka połączy się z istniejącym przebiegiem S11, stanowiącym obejście Olesna.

Trasa na znacznej długości zostanie poprowadzona nowym śladem. Przewidzieliśmy na niej osiem obiektów inżynierskich, w tym przejścia dla zwierząt. Zaplanowaliśmy budowę dwóch węzłów - Kluczbork Północ oraz Kluczbork Południe. Za węzłem Kluczbork Północ, po obu stronach drogi, zlokalizowane będą Miejsca Obsługi Podróżnych. W rejonie tego węzła zostanie także wybudowany Obwód Utrzymania Drogi.

 

 

Odcinki dróg krajowych w rozbudowie

W najbliższym czasie oddamy kierowcom kolejne rozbudowane trasy w ciągu dróg krajowych, w tym rozbudowanym do dwóch jezdni na ponad 6 km odcinku DK46 pomiędzy Nysą i Pakosławicami oraz prawie 5 km ciągu pieszo-rowerowego na odcinku Dębska Kuźnia – Schodnia w ciągu DK46.

W przyszłym roku planujemy zakończenie prac na DK45 Krapkowice – Rogów Opolski (6,6 km), gdzie trasa zostanie rozbudowana do przekroju 2+1, oraz oddamy kierowcom nowy wiadukt nad linią kolejową. Pod koniec przyszłego roku planujemy także oddanie ponad 10 km rozbudowywanego odcinka DK45 pomiędzy Jełową i Bierdzanami, na którym trwają prace związane z budową i przebudową czterech rond.

Trwająca rozbudowa DK40 w Głuchołazach (0,9 km) aktualnie koncentruje się na budowie tymczasowych przepraw, które po powodzi skomunikują dwie części tej miejscowości.

Przygotowania do realizacji kolejnych inwestycji w woj. opolskim

Zanim maszyny drogowe wjadą na plac budowy, niezbędne jest przygotowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie stosownych decyzji administracyjnych. Proces prac przygotowawczych trwa znacznie dłużej niż sama realizacja. Dlatego też realizując roboty w terenie, równolegle prowadzimy prace przygotowawcze dla kolejnych zadań. Wśród nich są takie, dla których przewidziano budowę nowych odcinków dróg oraz takie, których efektem będzie rozbudowa istniejących tras w celu podniesienia komfortu i bezpieczeństwa jazdy, przy jednoczesnym dostosowaniu do nośności 11,5 t/oś.

Zdjęcia (9)

{"register":{"columns":[]}}