W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sprawdziliśmy wytrzymałość obiektu na DK45

10.12.2024

Pięć ciężarówek o łącznej wadze 160 ton zaparkowało dziś na wiadukcie nad linią kolejową w pobliżu Krapkowic. W ten sposób przeprowadziliśmy próby obciążeniowe na wykonanym w ramach rozbudowy DK45 pomiędzy Krapkowicami i Rogowem Opolskim obiekcie inżynierskim. To kolejny ważny etap, przed złożeniem wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.

Próbne obciążenia wiaduktu w ciągu DK45

Próbne obciążenie obiektu

Wykonane pomiarów ma potwierdzić jakość wykonanych prac oraz wytrzymałość wybudowanej konstrukcji. Wykonawca przeprowadził próbne obciążenie statyczne. Wykonano szczegółowe pomiary w zakresie przemieszczeń, ugięć oraz ewentualnych osiadań dla poszczególnych elementów obiektu. Obiekt obciążono pięcioma samochodami ciężarowymi o wadze 32 ton każdy. Obecnie trwa analiza wyników tych badań. Budowany obiekt w ciągu DK45 ma długość 27,3 m i szerokość 11,1 m.

Kierowco – zachowaj ostrożność na rozbudowywanym odcinku

W ramach prowadzonych prac obowiązuje kilka tymczasowych organizacji ruchu. W ciągu trasy głównej przebudowywane jest skrzyżowanie i w tym miejscu obowiązuje ruch wahadłowy.  Wykonawca prowadzi także prace na kilku innych fragmentach trasy, gdzie również obowiązuje ruch wahadłowy oraz objazdy – na wysokości budowanego wiaduktu oraz przepustów.

Prace trwają

Na kilku fragmentach rozbudowywanego odcinka układane są podbudowa z kruszywa oraz podbudowa bitumiczna. Trwa również budowa kanalizacji deszczowej, przepustów drogowych oraz przejść dla zwierząt. Wykonawca montuje też ekrany akustyczne oraz instalację elektroenergetyczną pod oświetlenie drogowe.

Komfort jazdy i poprawa bezpieczeństwa

Efektem prac będzie rozbudowa i wzmocnienie konstrukcji istniejącego odcinka (podniesienie nośności drogi do 11,5 t/oś) na całej długości wraz z zastosowaniem przekroju 2+1 na długości ok. 4 km. Ponadto poza nowym wiaduktem nad linią kolejową rozbudowane zostaną dwa skrzyżowania – z ul. Boczną i łącznikiem do DW415.

W ramach zadania zbudujemy lub przebudujemy chodniki, kanały technologiczne i kanalizację deszczową. Zastosowane zostaną elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym oznakowanie pionowe i poziome wraz z niezbędnymi urządzeniami BRD. Na wysokości Gwoździc wykonano już ekrany akustyczne.

Zakończenie prac na odcinku Krapkowice - Rogów Opolski zaplanowano w II poł. 2025 r. Zadanie realizuje firma Duna Polska (dawniej Mota-Engil Central Europe) za kwotę blisko 73 mln zł.

Zdjęcia (8)

{"register":{"columns":[]}}