Udostępniamy kierowcom nowy wiadukt na DK45
17.01.2025
Po przeprowadzonych próbnych obciążeniach obiektu, które potwierdziły jakość wykonanych prac oraz wytrzymałość wybudowanej konstrukcji, uzyskaliśmy pozwolenie na użytkowanie wiaduktu na drodze krajowej nr 45 (DK45). Uzyskane pozwolenie umożliwia nam udostępnienie kierowcom wiaduktu na trasie Krapkowice - Rogów Opolski, co nastąpi w poniedziałek 20 stycznia.
Kierowco – zachowaj ostrożność na rozbudowywanym odcinku
Po przełożeniu ruchu na obiekt, wykonawca przystąpi do rozbiórki drogi tymczasowej wybudowanej na potrzeby budowy wiaduktu. W związku z prowadzonymi pracami przy rozbudowie, nadal obowiązuje kilka tymczasowych organizacji ruchu. W ciągu trasy głównej przebudowywane jest skrzyżowanie i w tym miejscu obowiązuje ruch wahadłowy. Wykonawca prowadzi także prace na kilku innych fragmentach trasy, gdzie również obowiązuje ruch wahadłowy oraz objazdy – na wysokości budowanego wiaduktu oraz przepustów.
Prace trwają
Pomimo okresu zimowego, wykonawca realizuje prace, z uwzględnieniem reżimów technologicznych. Na kilku fragmentach rozbudowywanego odcinka układana jest podbudowa z kruszywa. Trwa również budowa przepustów drogowych oraz przejść dla zwierząt. Wykonawca montuje ekrany akustyczne oraz instalację elektroenergetyczną pod oświetlenie drogowe.
Komfort jazdy i poprawa bezpieczeństwa
Efektem prac będzie rozbudowa i wzmocnienie konstrukcji istniejącego odcinka (podniesienie nośności drogi do 11,5 t/oś) wraz z zastosowaniem przekroju 2+1 na długości ok. 4 km. Ponadto poza nowym wiaduktem nad linią kolejową rozbudowane zostaną dwa skrzyżowania – z ul. Boczną i łącznikiem do DW415.
W ramach zadania zbudujemy lub przebudujemy chodniki, kanały technologiczne i kanalizację deszczową. Zastosowane zostaną elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD), w tym oznakowanie pionowe i poziome wraz z niezbędnymi urządzeniami. Na wysokości Gwoździc wykonaliśmy już ekrany akustyczne.
Zakończenie prac na odcinku Krapkowice - Rogów Opolski zaplanowano w II poł. 2025 r. Zadanie realizuje firma Duna Polska (dawniej Mota-Engil Central Europe) za kwotę blisko 73 mln zł.