Uruchamiamy most tymczasowy w Głuchołazach
21.10.2024
Na środę zaplanowaliśmy przeprowadzenie próbnych obciążeń, a w piątek (25 października) uruchomienie tymczasowego mostu. Tym samym ponownie skomunikujemy obie części miasta, które w połowie września zostały zniszczone przez wezbrane wody Białej Głuchołaskiej.
Przygotowania pod budowę tymczasowych przepraw
Gdy tylko sytuacja powodziowa na to pozwoliła, wspólnie z wykonawcą (Himmel i Papesch Opole, wykonawca przebudowy DK40 w Głuchołazach wraz z nowym mostem) rozpoczęliśmy oczyszczanie dojazdu do miejsca, gdzie jeszcze kilka dni wcześniej stał most tymczasowy i konstrukcja nowego obiektu. Wyciągaliśmy z koryta rzeki to, co można było wyciągnąć z brzegu. Od 20 września pomagali nam żołnierze wojsk inżynieryjnych, którzy wspólnie z wykonawcą oczyszczali koryto rzeki oraz rozbierali konstrukcję mostu tymczasowego leżącego w korycie rzeki.
7 października żołnierze z 2. Pułku Inżynieryjnego z Inowrocławia przystąpili do skręcania konstrukcji mostu tymczasowego DMS-65 wypożyczonego z Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych przez GDDKiA. Cztery dni później, 11 października, posadowili dwie konstrukcje mostu na przyczółkach przygotowanych przez wykonawcę inwestycji. Po wypełnieniu pomostów płytami jezdnymi pozostało jeszcze wykonać dojazdy do mostu tymczasowego. Aktualnie wykonawca kontynuuje te prace oraz odtwarza chodniki w ciągu DK40.
Most DMS-65
Stalowa konstrukcja mostu DMS-65 wykorzystywana jest do budowy objazdów lub przepraw tymczasowych, związanych z usuwaniem m.in. skutków klęsk żywiołowych. Nad Białą Głuchołaską zostały zamontowane dwa niezależne mosty dla każdego z kierunków o długości 36 m i wadze 48 ton każdy. W tej samej technologii już wcześniej powstawały obiekty tymczasowe. Tak było m.in w Kiezmarku, przy remoncie mostu na Wiśle w ciągu DK7.