W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zmiana organizacji ruchu na DK46 w Pakosławicach

12.07.2023

Od czwartku 13 lipca do końca września br. kierowcy korzystać będą z 300 metrowego objazdu na wysokości skrzyżowania z DW401. W tym miejscu, w ramach rozbudowy DK46 pomiędzy Nysą a Pakosławicami, budowane jest trzywlotowe rondo.

Rozbudowa DK46 na odcinku Nysa - Pakosławice

Aktualny zakres prac

Rozbudowywany odcinek ma długość 6,1 km. Na wysokości Górki Hanuszowskiej w kierunku Nysy, na długości około kilometra, jezdnia jest zwężona przy utrzymaniu ruchu dwukierunkowego. Umożliwia to wykonawcy prowadzenie prac m.in. przy układaniu warstwy podbudowy z kruszywa w ramach budowy drugiej jezdni.

Warstwa podbudowy z kruszywa jest układana także na dalszej części rozbudowywanego odcinka. W ciągu trasy głównej kontynuowane są prace związane z budową nasypów, odhumusowaniem terenu oraz przy wzmocnieniu podłoża. Niemal na całej długości prowadzone są roboty branżowe związane z przebudową kolizji w zakresie infrastruktury technicznej. Wykonawca rozpoczął montaż słupów oświetleniowych, a na wysokości Pakosławic układane są pierwsze odcinki podbudowy bitumicznej oraz warstwy wiążącej. Realizowane są także prace brukarskie w zakresie układania krawężników i ścieków.

W najbliższych tygodniach wykonawca rozpocznie układanie podbudowy bitumicznej oraz warstwy wiążącej na znacznej długości budowanej drugiej jezdni.

Podsumowując roboty mostowe - wykonano pale i fundamenty pod nowymi obiektami mostowymi nad rzeką Korzkiew i Cielnica, trwa budowa przyczółków. Na obiektach wykonano już ustroje nośne.

Zakres prac realizowanej inwestycji

Inwestycja przewiduje poszerzenie przekroju drogi krajowej klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) do dwóch jezdni. Oznacza to, że po rozbudowie kierowcy będą na tym odcinku korzystali z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku.

Ponadto w ramach inwestycji zaplanowano także m.in.: budowę obiektów mostowych nad rzeką Cielnicą oraz Korzkiew (wraz z rozbiórką istniejących obiektów), rozbudowę czterech skrzyżowań w Hanuszowie, Strobicach i Pakosławicach, w tym budowę ronda na skrzyżowaniu DK46 z DW401 (tzw. grzybek). Zadanie zakłada również budowę oraz przebudowę chodników, budowę ekranów akustycznych. Powstaną także zatoki autobusowe oraz dodatkowe jezdnie obsługujące przyległe tereny. Rozbudowany odcinek zostanie wyposażony w nowe oświetlenie drogowe oraz sygnalizację świetlną.

 

Komfort jazdy i poprawa bezpieczeństwa

Realizacja tego zadania poza dostosowaniem nośności do 11,5 t/oś, wpłynie przede wszystkim na poprawę bezpieczeństwa i przepustowości z uwagi na panujące na tym odcinku wysokie średniodobowe natężenia ruchu.

Wykonawcą robót jest firma Budimex z umową na kwotę 147 379 272,81 zł, a finał prac zaplanowano w II poł. 2024 r.

Zdjęcia (9)

{"register":{"columns":[]}}