W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zmiana organizacji ruchu na DK46 w Pakosławicach

23.08.2023

Od czwartku 24 sierpnia wykonawca planuje wprowadzenie kolejnej zmiany organizacji ruchu na rozbudowywanym odcinku DK46 pomiędzy Nysą i Pakosławicami. Na wysokości skrzyżowania w Pakosławicach ruch w obu kierunkach będzie się odbywał 400-metrowym odcinkiem nowej jezdni. Dalsze zmiany organizacji ruchu planowane są po 15 września.

Rozbudowa DK46 na odc. Nysa - Pakosławice

Kierowco – uważaj na zmiany organizacji ruchu

Od połowy lipca kierowcy korzystają z 300-metrowego objazdu na wysokości skrzyżowania z DW401, natomiast od początku sierpnia na wysokości Górki Hanuszowskiej  poruszają się fragmentem nowej jezdni o długości jednego kilometra. Na tym odcinku wykonawca przystąpił do rozbiórki i odbudowy istniejącego odcinka DK46. Na wysokości skrzyżowania DK46 z DW401 w Pakosławicach kierowcy jadący DW401 w kierunku Grodkowa wjeżdżają na drogę tymczasową o długości 130 m. Tutaj kontynuowane są prace związane z budową ronda.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności i dostosowanie jazdy do oznakowania wynikającego z tymczasowej organizacji ruchu oraz stosowanie się do poleceń osób kierujących ruchem.

Aktualny zakres prac

Wykonawca rozpoczął układanie podbudowy bitumicznej oraz warstwy wiążącej drugiej jezdni.

Warstwa podbudowy z kruszywa jest układana także na dalszej części rozbudowywanego odcinka. Trwa budowa nasypów w ciągu trasy głównej oraz wzmacnianie podłoża. Niemal na całej długości prowadzone są roboty branżowe związane z przebudową kolizji z infrastrukturą techniczną. Wykonawca kontynuuje montaż słupów oświetleniowych, a także budowę ekranów akustycznych.

Zakończono roboty konstrukcyjne na obiektach mostowych nad rzekami Korzkiew i Cielnica.

Zakres inwestycji

Inwestycja przewiduje poszerzenie przekroju drogi krajowej klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) do dwóch jezdni z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.

Ponadto w ramach inwestycji zaplanowano także m.in.: budowę obiektów mostowych nad rzekami Cielnica oraz Korzkiew (wraz z rozbiórką istniejących obiektów), rozbudowę czterech skrzyżowań w Hanuszowie, Strobicach i Pakosławicach, w tym budowę ronda na skrzyżowaniu DK46 z DW401 (tzw. grzybek). Zadanie zakłada również budowę oraz przebudowę chodników oraz budowę ekranów akustycznych. Powstaną też zatoki autobusowe i dodatkowe jezdnie obsługujące przyległe tereny. Rozbudowany odcinek zostanie wyposażony w nowe oświetlenie drogowe, a trzy z czterech skrzyżowań - w sygnalizację świetlną.

Komfort jazdy i poprawa bezpieczeństwa

Realizacja tego zadania, poza dostosowaniem nośności do 11,5 t/oś, wpłynie przede wszystkim na poprawę bezpieczeństwa i przepustowości z uwagi na panujące na tym odcinku wysokie średniodobowe natężenia ruchu.

Wykonawcą robót jest firma Budimex z umową na kwotę 147 379 272,81 zł. Inwestycja jest finansowana z budżetu państwa. Zakończenie prac zaplanowano w II poł. 2024 r.

Zdjęcia (9)

{"register":{"columns":[]}}