Zmiana organizacji ruchu w związku z rozbudową DK39
05.10.2021
Od środy 06.10 zaplanowano wprowadzenie zmiany organizacji ruchu na drodze krajowej nr 39 w związku z trwającą rozbudową od Smarchowic Wielkich do Namysłowa.
Jakie utrudnienia?
Na odcinku od nowo wybudowanego ronda łączącego DW454 z DK39 do ronda DK39 z DW451 znajdującego się w centrum Namysłowa będzie obowiązywał ruch jednokierunkowy. Oznacza to, że kierowcy jadący w stronę Kępna od ronda na skrzyżowaniu DK39 z DW454 do ul. Stawowej będą się poruszać prawą stroną jezdni, a kolejno od ul. Stawowej do ronda DK39 z DW451 ruch będzie się odbywał lewą stroną.
Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do momentu wybudowania w połowie dwóch rond (na skrzyżowaniach z ul. Stawową oraz ul. Mariańską).
Dla pojazdów do 10 ton objazd w stronę Brzegu będzie się odbywał ul. Łączańską do skrzyżowania z DW454 w Ziemiełowicach i dalej DW454 do budowanego ronda w ciągu DK39 z DW454.
Objazd dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 ton ciągle odbywa się od ronda na skrzyżowaniu DK39 i DK94, dalej w kierunku Opola (DK94), Kluczborka (DK45) i Namysłowa (DK42).
Wprowadzona organizacja ruchu potrwa do grudnia br.
Zakres wykonanych prac
Od momentu rozpoczęcia prac wykonano warstwy podbudowy bitumicznej na zasadniczej części rozbudowywanego odcinka oraz warstwę wiążącą na jednym z pasów od początku realizowanego odcinka do nowego ronda. Wysoce zaawansowane są prace przebudowy infrastruktury kolidującej z rozbudową części drogowej. Nowe rondo na skrzyżowaniu DK 39 z DW 454 w najbliższym czasie zyska warstwę ścieralną - tj. ostatnią warstwę z pakietu warstw bitumicznych. Podobnie na odcinku skorygowanego wlotu DK 39 do nowego ronda. Trwają prace nawierzchniowe i brukarskie na ciągach pieszo-rowerowych i chodnikach. Finalizowane są prace remontowe na stalowym obiekcie nad torami kolejowymi, układana jest tam warstwa ścieralna nawierzchni.
Na nowym parkingu przy DK39 wykonano całość podbudowy bitumicznej, położono warstwę wiążącą, wykonano także już miejsce do ważenia i kontroli samochodów ciężarowych przez służby ITD.
Zaawansowanie rzeczowe dla tego zadania wynosi około 50 proc. Zakończenie prac zaplanowano na przełomie 2021 i 2022 roku.