W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zmiany w organizacji ruchu na DK40 w Głuchołazach

07.08.2024

Od czwartku, 8 sierpnia, zostanie wprowadzona zmiana w organizacji ruchu na rozbudowywanym, niespełna kilometrowym odcinku DK40 w Głuchołazach. Wykonawca rozpocznie prace na kolejnym pasie ruchu w obrębie ul. Skłodowskiej oraz ul. Wyszyńskiego. Zmianie ulegnie strona ul. Wyszyńskiego, po której będą poruszać się pojazdy.

Widok z lotu ptaka na urokliwe miasteczko w ciągu dnia. Widać gęste skupisko budynków, dróg i obszarów zielonych. Miasteczko przecina główna droga, która przechodzi mostem nad rzeką. Przy rzece znajduje się teren budowy. Widać pracujące maszyny budowlane. Wokół tego obszaru znajdują się różne budynki mieszkalne i komercyjne o różnych kolorach i stylach dachów, co wskazuje na zróżnicowane style architektoniczne.

Aktualnie ruch odbywa się po stronie prawej, po zmianie będzie to strona lewa. Nadal będzie obowiązywał ruch wahadłowy, sterowany ręcznie w trakcie prowadzenia robót, poza tym okresem poprzez sygnalizację świetlną. 

Dotychczasowe zmiany 

Na rozbudowywanym odcinku, w celu usprawnienia ruchu w Głuchołazach, wprowadzono już kilka zmian w organizacji ruchu:  

  • na ul. Opolskiej obowiązuje ruch jednokierunkowy w stronę ul. Sikorskiego (DK40) z nakazem skrętu w prawo,  
  • kierowców wyjeżdżających z ul. Moniuszki w stronę ul. Sikorskiego (DK40) obowiązuje nakaz skrętu w prawo,  
  • na ul. Ligonia wyłączono z użytkowania miejsca postojowe,  
  • w związku z wyłączeniem sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu DK40 z ul. Bohaterów Warszawy i Placem Basztowym nie jest możliwy wyjazd z Placu Basztowego (wyjazd odbywa się ul. Batorego i łącznikiem do ul. Ligonia).  

Zakres prowadzonych prac

Inwestycja ma na celu podniesienie parametrów technicznych i użytkowych drogi poprzez wzmocnienie konstrukcji oraz podniesienie parametrów nośności do 11,5 t/oś. Dobudowanie pasów do skrętu w lewo na skrzyżowaniach, w tym również na tych z sygnalizacją świetlną, poprawi płynność ruchu. Planowana jest również rozbudowa skrzyżowań, w tym jednego na rondo oraz dwóch z sygnalizacją świetlną. 

Budowa nowego mostu

Od początku kwietnia kierowcy korzystają z tymczasowego mostu na Białej Głuchołaskiej. Na obiekcie o długości 47 m i szerokości 10 m ruch odbywa się w obu kierunkach. Po jednej stronie przeprawy zbudowano chodnik dla ruchu pieszych. Przełożenie ruchu umożliwiło wyburzenie starego mostu. Aktualnie trwa budowa nowego, trzyprzęsłowego mostu o wyższych parametrach w zakresie nośności oraz większego przepływu wód. Ma to szczególne znaczenie w sytuacjach wezbrań powodziowych na tej podgórskiej rzece. Konstrukcja nośna powinna być gotowa wraz z końcem bieżącego roku. 

Pozostałe prace

Na prawie kilometrowym odcinku drogi krajowej przebudowane zostaną m.in. istniejące chodniki. Powstanie też droga dla pieszych i rowerów od skrzyżowania z ul. K. Miarki do skrzyżowania z ul. Bohaterów Warszawy. 

Ponadto zostaną wybudowane i przebudowane: oświetlenie, odwodnienie, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz infrastruktura techniczna (kanalizacja sanitarna, sieć wodociągowa, teletechniczna, elektroenergetyczna, itp.). 

Zakończenie inwestycji planowane jest w 2025 roku. Roboty o wartości 38 282 229,55 zł realizuje konsorcjum Himmel i Papesch Opole (lider) oraz Adac Lewar. 

Zdjęcia (5)

{"register":{"columns":[]}}