W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Powstanie druga jezdnia obwodnicy Kępna

17.04.2024

Podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie i budowę około 4-kilometrowej drugiej jezdni obwodnicy Kępna w ciągu drogi ekspresowej S11. Inwestycja realizowana będzie w latach 2024-2027 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r.

obwodnica Kępna w ciągu S11

Umowa

Inwestycję za ponad 69 mln zł zrealizuje konsorcjum Mirbud (lider) i Kobylarnia. Termin realizacji to 33 miesiące od podpisania umowy z wyłączeniem przerw zimowych (16 grudnia – 15 marca) w okresie prac budowlanych. Zakończenie robót planowane jest w drugiej połowie 2027 roku.

Projekt i budowa

Zadanie obejmuje zaprojektowanie i budowę drugiej około 4-kilometrowej jezdni, jadąc od strony północnej za węzłem Kępno Wschód do węzła Baranów. W ramach inwestycji wykonane zostaną również obiekty pod drugą jezdnię.

Źródło finansowania

Inwestycja jest finansowana z Krajowego Funduszu Drogowego.

Pozostałe odcinki S11 w woj. wielkopolskim

Trwają prace projektowe dla budowy trasy S11 od granicy z woj. zachodniopomorskim do granicy z woj. opolskim. Długość projektowanej S11 w woj. wielkopolskim to około 260 km, podzielonych na następujące odcinki:   

  1. Szczecinek – Piła o długości około 59 km,
  2. Piła – Ujście o długości około 20 km,
  3. Ujście – Oborniki o długości około 43 km,
  4. Kórnik – Jarocin o długości około 43 km,
  5. Jarocin – Ostrów Wielkopolski o długości około 57 km,
  6. Ostrów Wielkopolski – Kępno o długości około 30 km.

Dla 22-kilometrowego odcinka S11 Oborniki – Poznań, wraz z obwodnicą Obornik, trwa postępowanie przetargowe. Od wyboru najkorzystniejszej oferty wpłynęło odwołanie i obecnie trwa procedura odwoławcza. W pierwszej połowie br. planujemy podpisanie umowy z wykonawcą.
Dla pozostałych odcinków S11 trwają prace projektowe. Dla trasy ze Szczecinka do Piły rozpatrywane są przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska odwołania od decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU). Dla odcinka Ostrów Wielkopolski – Kępno uzyskaliśmy DŚU. Z kolei dla Piła – Ujście, Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin oraz Jarocin – Ostrów Wielkopolski toczą się postępowania o wydanie DŚU.

 

{"register":{"columns":[]}}