Poznaliśmy oferty na pierwszy odcinek nowej dwujezdniowej DK25 w woj. wielkopolskim
17.10.2024
Siedmiu wykonawców jest zainteresowanych zaprojektowaniem i rozbudową ponad 6-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 25 między Biskupicami Ołobocznymi i Ostrowem Wielkopolskim.
Przetarg na wyłonienie wykonawcy ogłosiliśmy 2 sierpnia br. W trakcie postępowania wpłynęło ponad 380 pytań od wykonawców, na które udzieliliśmy odpowiedzi. Potencjalni wykonawcy pozyskane informacje mogli wykorzystać do optymalnego skalkulowania ofert.
Najniższą ofertę, w wysokości ponad 266 mln zł, złożyło konsorcjum firm: Kobylarnia (lider konsorcjum) oraz Mirbud. Najwyższą natomiast złożyła firma STRABAG na kwotę ponad 508 mln zł.
Inwestycja realizowana będzie w latach 2025-2028 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.).
Teraz analiza ofert
Komisja przetargowa przystępuje do analizy ofert w celu wyłonienia wykonawcy. Głównym kryterium oceny będzie cena (55 proc.). Pod uwagę będą brane również pozacenowe kryteria dotyczące przedłużenia gwarancji jakości m.in. na ekrany akustyczne i obiekty mostowe (45 proc.) oraz zagospodarowanie pozyskanego destruktu asfaltowego.
Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał za zadanie zrealizowanie inwestycji w systemie Projektuj i buduj w okresie 36 miesięcy od podpisania umowy (z wyłączeniem okresów zimowych podczas budowy).
Projektowana rozbudowa drogi nr 25 na odcinku Biskupice Ołoboczne - Ostrów Wielkopolski rozpoczyna się na istniejącej drodze krajowej nr 25 w rejonie miejscowości Biskupice Ołoboczne. Kończy zaś w rejonie istniejącego węzła Ostrów Wielkopolski Wschód, na skrzyżowaniu dróg S11 i DK25.
W ramach zadania zostaną zrealizowane m.in.:
- droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju dwujezdniowym, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu,
- węzły drogowe: węzeł drogowy w Fabianowie, węzeł drogowy w Czekanowie
- przebudowane zostaną istniejące drogi w zakresie kolizji z dwujezdniową drogą klasy GP,
- budowa i przebudowa infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
- obiekty inżynierskie, system odwodnienia terenu, urządzenia ochrony środowiska,
- przebudowy kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej.
DK25 w Wielkopolsce – zaawansowanie poszczególnych odcinków
W ciągu najbliższych lat gruntownie zmienimy wygląd i przebieg obecnej drogi krajowej nr 25 na odcinku Konin - Kalisz - Ostrów Wielkopolski. W efekcie powstanie ok. 68 km dwujezdniowej drogi o parametrach klasy GP, prowadzącej w większości po nowym śladzie. Realizacja inwestycji zapewni obejście miejscowości, przez które aktualnie przebiega DK25, m.in Kalisza, Rychwała czy Kokanina. Planowaną inwestycję na etapie prac przygotowawczych podzieliliśmy na trzy pododcinki: Konin - Kokanin, Kokanin - Biskupice Ołoboczne (tj. obwodnica Kalisza) oraz Biskupice Ołoboczne - Ostrów Wielkopolski.
Dla odcinka Konin - Kokanin uzyskaliśmy decyzję środowiskową (DŚU). Obecnie opracowujemy materiały przetargowe, aby w IV kw. tego roku ogłosić postępowanie na realizację trzech odcinków inwestycyjnych w systemie Projektuj i buduj tj. Konin - Rychwał, Rychwał - Zbiersk i Zbiersk - Kokanin.
23 marca 2023 r. do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu złożyliśmy wniosek o wydanie DŚU dla obwodnicy Kalisza (Kokanin - Biskupice Ołoboczne). Postępowanie administracyjne zakończy się wydaniem decyzji, która ostatecznie zatwierdzi przebieg drogi. Obecnie trwają prace geologiczne potrzebne do przygotowania dokumentacji geologiczno-inżynierskiej, niezbędnej do określenia warunków posadowienia obiektów budowlanych. Po wykonaniu tej dokumentacji możliwe będzie ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji w systemie Projektuj i buduj.
Materiały
Informacja z otwarcia ofert DK25 Biskupice Ołoboczne - Ostrów Wielkopolskiinformacja_z_otwarcia_ofert_DK25.pdf 0.07MB