W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Stan realizacji Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej w Wielkopolsce w latach 2021-2024

26.06.2024

Zwiększenie ochrony uczestników ruchu oraz stworzenie bezpiecznej infrastruktury drogowej – to główne cele inwestycji realizowanych w ramach Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej w woj. wielkopolskim. Dzięki podjętym przez nas działaniom łącznie doświetlimy 1064 przejść dla pieszych w ramach 581 zadań.

wyremontowana droga z nowym oznakowaniem poziomym, przy poboczach linia ciągła, po środku linia przerywana, w oddali po lewej pole z kukurydzą, po prawej stronie gęste zalesie.

W latach 2021-2023 zrealizowaliśmy 61 Programó Inwestycji, które objęły doświetlenie 607 przejść. Dodatkowo w ramach innych zadań (przebudowy/rozbudowy) doświetlono 13 przejść. 

Natomiast w 2024 roku doświetliliśmy już 204 przejścia, realizując 17 Programów Inwestycji. Dodatkowo dzięki innym zadaniom doświetlono 11 przejść. Nad pozostałymi 210 przejściami pracujemy w ramach 24 Programów Inwestycji. Za sprawą zaplanowanych prac, poprawimy widoczność pieszych na przejściach oraz w strefach oczekiwania. Ponadto 19 przejść zostanie doświetlonych w ramach przebudowy lub rozbudowy drogi. Na ten cel przeznaczymy łącznie 330 mln zł.

Statystyki

Od 2021 r. do czerwca br. zrealizowaliśmy 78 Programów Inwestycji na wykonanie doświetleń przejść dla pieszych oraz zrealizowaliśmy poniższe zadania w ramach poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Poprawa brd na przejściu dla pieszych osiągnęliśmy na:

  • DK11 Bogdanowo,
  • DK15 Wałków,
  • DK36 Lutogniew,
  • DK92 Podrzewie.

Działania związane z poprawą brd przeprowadziliśmy w:

  • DK11 Kierzkowice, Jaracz i Parkowo,
  • DK25 Kotowskie,
  • DK36 Krotoszyn,
  • DK72 Żdżary,
  • DK92 Brzeźno i Siedlec.

W Miejskiej Górce na DK36 zamontowaliśmy oświetlenie na skrzyżowaniu z DW434. W Kopanicy na DK32 funkcjonuje już sygnalizacja świetlna na przejściu dla pieszych, a na DK92 w Genowefie działa na skrzyżowaniu z drogą powiatową. Z kolei w Gierałtowie na DK92 przebudowaliśmy skrzyżowanie wyposażając je w sygnalizację świetlną. Prace związane z poprawą brd na skrzyżowaniu i przejściu dla pieszych przeprowadziliśmy na DK11 w Zielonej Łące i Siemianicach, a w Skulsku na DK25 wybudowaliśmy zatokę autobusową. Skrzyżowania przebudowaliśmy na DK11 w Garbatce (z drogą powiatową i gminną) i w Nowym Mieście nad Wartą (z ul. Śremską i Strzelecką), a w Turku na DK72 dobudowaliśmy jeszcze lewoskręt.

Obecnie prowadzimy prace na 27 Programach Inwestycji, obejmujących doświetlenia i pięciu obejmujących przebudowy oraz rozbudowy drogi krajowej, dzięki którym doświetlimy 229 przejścia dla pieszych. Ponadto wykonujemy prace związane z budową ścieżki rowerowej:

  • DK11 na odcinku Gościejewo – Ruda 
  • DK15 na odc. Krotoszyn – Bożacin 
  • DK25 na odc. Zbiersk – Stawiszyn,
  • DK92 na odc. Bolewice – Lwówek – Pniewy

Wzdłuż DK10 w Nowej Łubiance budujemy chodnik, a na DK36 w Kobylinie przebudowujemy skrzyżowania wraz z budową sygnalizacji świetlnej.

Oprócz tego planujemy budowę ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż 15 na odc. Krotoszyn – Bożacin oraz na odc. Miłosław – Skotniki. Poprawimy brd na skrzyżowaniach: DK11 w Dobrzycy, DK12 w Garzynie, na DK92 z drogą powiatową nr 3233P w Spławiu, a w Psarach Małych na skrzyżowaniu i przejściu dla pieszych. Poprawimy również brd na DK92 w Przyborkach.

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021-2024

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021-2024 ma na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. PBID wskazuje rodzaje działań, które są potrzebne do wykonania, aby sieć dróg krajowych w Polsce była dostosowana technicznie i organizacyjnie do potrzeb użytkowników.
Koszt wszystkich zadań z Programu to ok. 2,5 mld zł. Źródłem finansowania przebudowy dróg krajowych w ramach PBID jest Krajowy Fundusz Drogowy.

{"register":{"columns":[]}}