Wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Strykowa w ciągu DK32
04.10.2021
Oferta firmy PORR została wybrana jako najkorzystniejsza w postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Strykowa w ciągu drogi krajowej nr 32. Jeżeli w ciągu 10 dni nie wpłynie odwołanie od wyboru oferty, zostanie podpisana umowa. Inwestycja realizowana będzie w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic.
Kryteria oceny ofert
W przetargu wpłynęło sześć ofert. Najkorzystniejszą złożyła firma PORR, która zaoferowała zaprojektowanie i budowę obwodnicy Strykowa za kwotę 65 631 500,23 zł.
Złożone oferty były oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: cena (60 proc.), przedłużenie okresu gwarancji jakości na przedłużenie okresu gwarancji jakości na ścieżki rowerowe, ciągi pieszo-rowerowe i instalacje zasilające (30 proc.) oraz termin realizacji kontraktu (10 proc.) Firma PORR zaoferowała przedłużenie okresu gwarancji o 5 lat oraz 30-miesięczny termin realizacji.
Projekt i budowa
Zadanie obejmuje zaprojektowanie, uzyskanie wszystkich niezbędnych decyzji administracyjnych i budowę ponad 3 km obwodnicy. Termin realizacji to 30 miesięcy od podpisania umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 16 grudnia do 15 marca). Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (tj. od 16 grudnia do 15 marca).
Obwodnica będzie przebiegać po południowej stronie Strykowa i poprzez ronda włączy się do istniejącej drogi krajowej nr 32.
Bezpieczeństwo i komfort
Podstawowym celem budowy obwodnicy Strykowa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki przejeżdża przez miasto. Jest to ruch na osi wschód-zachód. Realizacja tej inwestycji jest szczególnie istotna, ponieważ po otwarciu odcinka drogi ekspresowej S5 z węzłem w Stęszewie zmieniła się sytuacja ruchowa. Dogodny wyjazd z Poznania drogą S5 generuje większe natężenie ruchu na DK32.
Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samej miejscowości. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu, w szczególności pomiędzy Poznaniem, Grodziskiem Wielkopolskim i Wolsztynem. Droga ta stanowi również ważne połączenie pomiędzy Poznaniem a Zieloną Górą.
Program budowy 100 obwodnic w województwie wielkopolskim
W ramach Programu w województwie wielkopolskim powstanie łącznie osiem obwodnic:
• Gostynia w ciągu drogi krajowej nr 12,
• Koźmina Wielkopolskiego w ciągu drogi krajowej nr 15,
• Krotoszyna, Zdun i Cieszkowa w ciągu drogi krajowej nr 15,
• Kamionnej w ciągu drogi krajowej nr 24,
• Kalisza w ciągu drogi krajowej nr 25,
• Strykowa w ciągu drogi krajowej nr 32,
• Żodynia w ciągu drogi krajowej nr 32,
• Grzymiszewa w ciągu drogi krajowej nr 72.
http://www.facebook.com/gddkia
Cel
Głównym beneficjentem tego Programu są mieszkańcy miast i miejscowości, którzy szczególnie odczuwają skutki ruchu drogowego. Podstawowym celem budowy obwodnic jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miast i miasteczek. Dzięki temu zwiększy się bezpieczeństwo kierowców i podróżnych, a także mieszkańców poszczególnych miejscowości. Koszt realizacji rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020 - 2030 został oszacowany na blisko 28 mld zł.
Bądź na bieżąco z komunikatami GDDKiA. Obserwuj nas w mediach społecznościowych Facebook, Twitter i Instagram