W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wybudujemy kolejną sygnalizację

07.07.2021

Cztery oferty wpłynęły w postępowaniu przetargowym na budowę sygnalizacji świetlnej na DK92 w miejscowości Genowefa. Zadanie będzie realizowane w ramach Programu Bezpieczna Infrastruktura Drogowa.

Z prawej strony widoczny sygnalizator z zielonym światłem. Obok na tej samej wysokości znak przedstawiający przejście dla pieszych. w oddali widoczne korony drzew.

Cenowo najkorzystniejszą ofertę złożyła firma DUCTUS Sp. z o.o. na kwotę 454.239,00 zł brutto. Najdroższą cenowo ofertę złożyła firma STANGL Technik Polska Sp. z o.o. na kwotę 725.322,39 zł brutto. Wszyscy wykonawcy zadeklarowali skrócenie terminu realizacji ze 150 do 120 dni od dnia podpisania umowy. Teraz komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty. Celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa ruchu na DK92 na skrzyżowaniu z drogami gminną do miejscowości Krzymów i powiatową do miejscowości Władysławów w miejscowości Genowefa. Poprzez budowę na tym skrzyżowaniu pełnej sygnalizacji świetlnej zwiększy się bezpieczeństwo kierowców, pieszych oraz rowerzystów. Ponadto poprawie ulegnie geometria skrzyżowania poprzez wydłużenie pasa lewoskrętu i zwiększy się bezpieczeństwo pieszych (dzieci) w wyniku poszerzenia chodnika do zatoki autobusowej.

Zakres prac

Budowa przedmiotowej sygnalizacji świetlnej będzie polegać na:

  • przebudowie wyspy z azylem dla pieszych,
  • budowie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu,
  • dostosowaniu oznakowania pionowego i poziomego,
  • dostosowaniu urządzeń BRD.

Program

Głównym celem Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024 jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych w zarządzie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Określa on cele i priorytety inwestycyjne, wskazuje poziom i źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Program jest spójny ze Strategią na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju oraz Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku oraz komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).

{"register":{"columns":[]}}