W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zakończyliśmy prace związane z zabezpieczeniem prześwitów na obiektach inżynierskich w ciągu dróg krajowych w Wielkopolsce

29.08.2022

Poprawiając bezpieczeństwo ruchu drogowego zabezpieczyliśmy dodatkowo 242 prześwity na obiektach inżynierskich w ciągu dróg A2, S5, S8, S11, DK25 w Wielkopolsce.

zabezpieczenie obiektu

Sukcesywnie od 2020 roku zamontowaliśmy dodatkowo siatkę stalową służącą do zabezpieczenia przestrzeni pomiędzy sąsiednimi pomostami przęseł obiektów mostowych.
Proces zabezpieczenia prześwitów rozpoczęliśmy od montażu tabliczek ostrzegających przed ryzykiem upadku z wysokości.

Powodem decyzji była konieczność montażu zabezpieczenia prześwitów międzyobiektowych przed możliwością wtargnięcia uczestników ruchu drogowego w sytuacjach nagłych i stresogennych. Zabezpieczeniu podlegały prześwity miedzy obiektami o szerokości większej niż 10 cm. 

Montaż zabezpieczeń projektuje się na podstawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie. Dla każdego obiektu wykonywany był indywidualny projekt. Zabezpieczenia były realizowane na dwa sposoby:

  1. W postaci poziomo rozpiętych siatek nad poziomymi szczelinami międzyobiektowymi.
  2. W postaci pionowo zamontowanych ramek na bazie osłony przeciwporażeniowej ( tylko dla obiektów nad liniami kolejowymi zelektryfikowanymi).

Głównym celem wykonanych zabezpieczeń jest ochrona człowieka przez upadkiem z wysokości.

Największym zabezpieczonym obiektem jest obiekt WS 7 na drodze S5 o długości zabezpieczonego prześwitu 502 metry i szerokości 1,40 metra

Łączny koszt zabezpieczeń wyniósł około 5,5 mln zł.

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}