W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Brzegi rzeki San połączone dwiema nitkami mostu powstającego w ramach budowy S19

19.07.2021

Zakończył się ważny etap budowy mostu na rzece San. Zabetonowany został zwornik na lewej jezdni mostu czyli lewobrzeżny nawis został połączony z prawobrzeżnym. Tym samym obie nitki mostu powstającego w ramach budowy odcinka S19 Zdziary – Rudnik nad Sanem połączyły brzegi rzeki San.

widok na most na rzece San

Most na rzece San ma długość ok. 400 m. Przeznaczony jest do bezkolizyjnego przeprowadzenia ruchu pojazdów w ciągu drogi ekspresowej S19 nad rzeką San, której szerokość koryta wynosi 110 – 120 m. Najdłuższe przęsło nurtowe o dł. 142 m budowane jest metodą nawisową i pod względem długości jest trzecim w Polsce (1. most w Grudziądzu w ciągu A1 - przęsło nurtowe - nawisowe długość 180 m, 2. most na POW w Warszawie - przęsło nurtowe - nawisowe długości 180 m, 3. most przez rz. San w ciągu S-19 - przęsło nurtowe (nawis) - 142 m ).

Budowany obiekt składa się z dwóch rozdzielonych nitek. Na każdej z nich zlokalizowana będzie jezdnia z 3 pasami ruchu po 3,50 m oraz oddzielonym od jezdni chodnikiem dla obsługi.

Dane techniczne:

Długość obiektu - 392,70m

Szerokość całkowita obiektu - 28,80 m

Wysokość ustroju nośnego:

- w przęsłach - 3,20 m

- nad podporami zalewowymi - 3,20 m

- nad podporami przęsła nurtowego - 7,10 m

Klasa obciążeń - klasa A

Klasa drogi na obiekcie - S

Posadowienie - pośrednie

Most na rzece San powstaje w ramach budowy ok. 9-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 Zdziary – Rudnik nad Sanem. Zaawansowanie robót wynosi 70 proc. Wykonawcą prac jest firma Mosty Łódź. Wartość kontraktu to ponad 280 mln zł.

Zdjęcia (5)

{"register":{"columns":[]}}