W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Najkorzystniejsza oferta w przetargu na poprawę bezpieczeństwa na DK9 w Głogowie Małopolskim

30.07.2024

Oferta firmy TIOMAN GROUP została wskazana jako najkorzystniejsza w przetargu na poprawę bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych na DK9 w m. Głogów Małopolski. Przy braku odwołań od dokonanego wyboru możliwe będzie podpisanie umowy. Inwestycja wykonana zostanie w ramach Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej.

Widok z poziomu ziemi na oświetlone przejście dla pieszych. Pora nocna, widać oświetlenie drogi w tym to nad przejściem dla pieszych. Z prawej strony jest chodnik, który prowadzi do przystanku autobusowego.

Przetarg

W przetargu złożono sześć ofert. Dokumenty były sprawdzane i ocenione według trzech kryteriów: cena (60 proc.), przedłużenie okresu gwarancji jakości (20 proc.) i termin realizacji zadania (20 proc.).

Jako najkorzystniejszą ofertę na realizację tego zadania wybrano ofertę firmy TIOMAN GROUP, która zaoferowała wykonanie zadania za kwotę 438 745,92 zł, przedłużenie okresu gwarancji jakości o 2 lata oraz skrócenie 6-miesięcznego terminu realizacji o 20 dni.

Zakres prac

W ramach zamówienia przewiduje się zaprojektowanie i wykonanie dojść do przejść dla pieszych na ciągu głównym DK9 w m. Głogów Małopolski oraz na wlocie podporządkowanym DK9 na DG108413 R (ul. Wola Cicha). Łączna długość wybudowanych chodników o szerokości 2 m wyniesie ok. 90 m. Zakres prac obejmuje również wykonanie oświetlenia dedykowanego przejść dla pieszych.

Tymczasowe przejście – odpowiedź na wniosek mieszkańców

Do czasu kiedy wykonane zostaną wszystkie prace objęte zamówieniem, podjęliśmy decyzję o zastosowaniu rozwiązań tymczasowych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców Głogowa Małopolskiego i w trosce o ich bezpieczeństwo, w pierwszej kolejności w obrębie przedmiotowego skrzyżowania, prędkość dopuszczalna została obniżona z 70 km/godz. do 50 km/godz. Na DK9 wyznaczone zostało też tymczasowe przejście dla pieszych, do którego dojście zostało utwardzone kruszywem, a przy rowie, który znajduje się w obrębie przejścia, zamontowano barierki.

Opracowany projekt stałej organizacji ruchu uzyskał pozytywną opinię Policji, Urzędu Miasta w Głogowie Małopolskim oraz Starostwa Powiatowego w Rzeszowie. Dzięki sprawnej współpracy władz lokalnych i wszystkich służb biorących udział w tym zadaniu, od marca br. mieszkańcy mogą korzystać z nowego przejścia dla pieszych.

Warto też przypomnieć, że zadanie w Głogowie Małopolskim nie było ujęte w planie zamówień ani w budżecie na 2023 r. Niezależnie od powyższego, w związku z sygnałami mieszkańców o pilnej potrzebie budowy przejścia dla pieszych wraz z dojściami, podjęliśmy działania, mające na celu zapewnienie finansowania. Dzięki temu, możliwe było ogłoszenie przetargu jeszcze w ubiegłym roku.

Zadanie zostało zgłoszone do realizacji, a po uzyskaniu akceptacji, opracowaliśmy Projekt Inwestycji, który został uzgodniony przez Ministra Infrastruktury. Przygotowane zostały wszystkie niezbędne materiały do ogłoszenia przetargu na realizację zadania w systemie Projektuj - buduj. 8 grudnia 2023 r. przetarg został opublikowany. W postępowaniu złożono jedną ofertę, która została jednak odrzucona. Treść oferty była bowiem niezgodna z warunkami zamówienia oraz zawierała błędy w obliczeniu ceny. W związku z powyższym konieczne było unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia dla tego zadania i ponowne ogłoszenie postępowania przetargowego.

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej (PBID) na lata 2021 – 2024 jest pierwszym samodzielnym programem wieloletnim z obszaru infrastruktury bezpieczeństwa ruchu drogowego na tak dużą skalę. Podejmowane w ramach Programu przez nas działania są ukierunkowane na zwiększenie ochrony uczestników ruchu oraz stworzenie bezpiecznej infrastruktury drogowej – a w efekcie zmniejszenie liczby wypadków i ich ofiar. Dlatego m.in. doświetlamy przejścia dla pieszych, budujemy chodniki czy przebudowujemy skrzyżowania. 

PBID określa cele i priorytety inwestycyjne, wskazuje poziom i źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Głównym celem działań jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Program jest spójny ze Strategią na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju oraz Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku a także komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych. Na ten cel z Krajowego Funduszu Drogowego przeznaczonych jest 2,5 mld zł.

{"register":{"columns":[]}}