Ogłosiliśmy przetarg na budowę chodników na DK9, DK19, DK28, DK77 i DK94
01.06.2023
Do 16 czerwca br. można składać oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę chodników w m. Nowa Dęba (DK9), w m. Domaradz i Jawornik Niebylecki (DK19), w m. Nowosielce - Pisarowce (DK28), w m. Gorzyce i Tryńcza (DK77) oraz w m. Krasne i Gwizdaj (DK94). Inwestycje znacząco wpłyną na poprawę warunków bezpieczeństwa pieszych
Zadanie zostało podzielone na 8 części:
Część 1. Zaprojektowanie i budowa chodnika w ciągu DK19 w m. Domaradz (dł. 0,9 km)
Na w/w odcinku DK19 zlokalizowane są przystanki autobusowe, które obecnie nie są połączone ciągiem pieszym z okolicznymi zabudowaniami. Inwestycja będzie miała znaczący wpływ na poprawę warunków bezpieczeństwa pieszych ponieważ połączy dwa istniejące odcinki chodników.
Część 2. Zaprojektowanie i przebudowa odcinka DK19 w m. Jawornik Niebylecki wraz z budową chodnika (dł. 2,1 km)
W ramach zadania zaprojektowany i wykonany zostanie: chodnik, dodatkowa jezdnia o długości ok. 667 m po prawej stronie DK19, a także nowe przejście dla pieszych wraz z oświetleniem dedykowanym. Wykonany zostanie również m.in. kanał technologiczny, mur oporowy zabezpieczającego nasyp drogowy przy cieku Gwoździanka oraz przebudowane zostanie oświetlenie drogowe.
Część 3. Zaprojektowanie i budowa chodnika w ciągu DK9 w miejscowości Nowa Dęba (dł. 0,98 km)
W ramach zadania zaprojektowany i wykonany zostanie: chodnik oraz dedykowane oświetlenie dla pieszych na wlocie drogi podporządkowanej (ul. Sienkiewicza).
Część 4. Zaprojektowanie i budowa chodnika z odwodnieniem oraz zatok autobusowych w ciągu DK28 w m. Nowosielce- Pisarowce (dł. 0,7 km)
W ramach zadania zaprojektowany i wykonany zostanie chodnik z odwodnieniem oraz zatoki autobusowe. Przebudowany lub rozbudowany zostanie istniejący przepust pod drogą, celem zapewnienia komunikacji pieszych (uzyskanie ciągłości chodnika), zarówno po stronie prawej, jak i lewej drogi krajowej. Planowane jest też wykonanie przejścia dla pieszych w miejscowości Nowosielce wraz z dedykowanym oświetleniem przejścia dla pieszych
Część 5. Zaprojektowanie i budowa chodnika wraz z odwodnieniem oraz zatoki autobusowej w ciągu DK77 w m. Gorzyce (dł. 0,6 km)
Na w/w odcinku DK77 zlokalizowane są przystanki autobusowe, które obecnie nie są połączone ciągiem pieszym z okolicznymi zabudowaniami. Inwestycja będzie miała znaczący wpływ na poprawę bezpieczeństwa pieszych ponieważ połączy dwa istniejące odcinki chodników.
Część 6. Zaprojektowanie i budowa chodnika w ciągu DK94 w m. Krasne (dł. 0,17 km)
DK94 na przedmiotowym odcinku posiada przekrój półuliczny o czterech pasach ruchu. Nowy chodnik będzie stanowił kontynuację ciągu pieszo - jezdnego. Inwestycja będzie miała znaczący wpływ na poprawę bezpieczeństwa pieszych.
Część 7. Zaprojektowanie i budowa chodnika w ciągu DK94 w m. Gwizdaj (dł. 1 km)
DK94 na przedmiotowym odcinku posiada przekrój o czterech pasach ruchu. Zlokalizowane są tam przystanki autobusowe, które obecnie nie są połączone ciągiem pieszym z okolicznymi zabudowaniami. Inwestycja będzie miała znaczący wpływ na zwiększenie warunków bezpieczeństwa pieszych.
Część 8. Zaprojektowanie i budowa chodnika w ciągu DK77 w m. Tryńcza (dł. 0,5 km)
Na DK77 zlokalizowane są przystanki autobusowe, które obecnie nie są połączone ciągiem pieszym z okolicznymi zabudowaniami. Projektowany chodnik połączy się z istniejącymi ciągami pieszymi. Ponadto wykonane zostanie nowe przejście dla pieszych wraz z oświetleniem dedykowanym, co będzie zapobiegać przekraczaniu DK94 w miejscach niedozwolonych i razem z rozbudową ciągów pieszych będzie miało znaczący wpływ na zwiększenie warunków bezpieczeństwa pieszych.
Termin realizacji
Prace projektowe i roboty budowlane powinny zostać ukończone w terminie nie krótszym niż 10 i nie dłuższym niż 13 miesięcy od daty podpisania umowy. Wyjątkiem jest przebudowa odcinka DK19 w m. Jawornik Niebylecki wraz z budową chodnika, dla której termin realizacji to min. 22 i max. 25 miesięcy. Do czasu realizacji robót budowlanych nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca).