W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Poprawimy bezpieczeństwa na DK9 w Głogowie Małopolskim

16.08.2024

Podpisaliśmy umowę na poprawę bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych na DK9 w m. Głogów Małopolski. Inwestycja wykonana zostanie w ramach Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej.

Widok na przejście dla pieszych w Boguchwale DK19. Pora nocna, przejście dla pieszych doświetlone, chodnik i przejście dla pieszych z wyspą rozdzielającą na środku.

Zadanie o wartości 438 745,92 zł zrealizuje firma TIOMAN GROUP. Wykonawca, zgodnie z zapisami umowy, wszystkie prace projektowe i roboty budowlane, zakończy w marcu 2025 r.

Zakres prac przewiduje zaprojektowanie i wykonanie dojść do przejść dla pieszych na ciągu głównym DK9 w m. Głogów Małopolski oraz na wlocie podporządkowanym DK9 na DG108413 R (ul. Wola Cicha). Łączna długość wybudowanych chodników o szerokości 2 m wyniesie ok. 90 m. W ramach zadania wykonane zostanie także oświetlenia dedykowane przejść dla pieszych.

Tymczasowe przejście – odpowiedź na wniosek mieszkańców

Do czasu kiedy wykonane zostaną wszystkie prace objęte zamówieniem, podjęliśmy decyzję o zastosowaniu rozwiązań tymczasowych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców Głogowa Małopolskiego i w trosce o ich bezpieczeństwo, w pierwszej kolejności w obrębie przedmiotowego skrzyżowania, prędkość dopuszczalna została obniżona z 70 km/godz. do 50 km/godz. Na DK9 wyznaczone zostało też tymczasowe przejście dla pieszych, do którego dojście zostało utwardzone kruszywem, a przy rowie, który znajduje się w obrębie przejścia, zamontowano barierki.

Opracowany projekt stałej organizacji ruchu uzyskał pozytywną opinię Policji, Urzędu Miasta w Głogowie Małopolskim oraz Starostwa Powiatowego w Rzeszowie. Dzięki sprawnej współpracy władz lokalnych i wszystkich służb biorących udział w tym zadaniu, od marca br. mieszkańcy mogą korzystać z nowego przejścia dla pieszych.

Warto też przypomnieć, że zadanie w Głogowie Małopolskim nie było ujęte w planie zamówień ani w budżecie na 2023 r. Niezależnie od powyższego, w związku z sygnałami mieszkańców o pilnej potrzebie budowy przejścia dla pieszych wraz z dojściami, podjęliśmy działania, mające na celu zapewnienie finansowania. Dzięki temu, możliwe było ogłoszenie przetargu jeszcze w ubiegłym roku.

Zadanie zostało zgłoszone do realizacji, a po uzyskaniu akceptacji, opracowaliśmy Projekt Inwestycji, który został uzgodniony przez Ministra Infrastruktury. Przygotowane zostały wszystkie niezbędne materiały do ogłoszenia przetargu na realizację zadania w systemie Projektuj - buduj. 8 grudnia 2023 r. przetarg został opublikowany. W postępowaniu złożono jedną ofertę, która została jednak odrzucona. Treść oferty była bowiem niezgodna z warunkami zamówienia oraz zawierała błędy w obliczeniu ceny. W związku z powyższym konieczne było unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia dla tego zadania i ponowne ogłoszenie postępowania przetargowego w wyniku którego wyłoniony został Wykonawca robót.

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej (PBID) na lata 2021 – 2024 jest pierwszym samodzielnym programem wieloletnim z obszaru infrastruktury bezpieczeństwa ruchu drogowego na tak dużą skalę. Podejmowane w ramach Programu przez nas działania są ukierunkowane na zwiększenie ochrony uczestników ruchu oraz stworzenie bezpiecznej infrastruktury drogowej – a w efekcie zmniejszenie liczby wypadków i ich ofiar. Dlatego m.in. doświetlamy przejścia dla pieszych, budujemy chodniki czy przebudowujemy skrzyżowania.

PBID określa cele i priorytety inwestycyjne, wskazuje poziom i źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Głównym celem działań jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Program jest spójny ze Strategią na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju oraz Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku a także komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych. Na ten cel z Krajowego Funduszu Drogowego przeznaczonych jest 2,5 mld zł.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}