Poznaliśmy oferty na przebudowę skrzyżowania w m. Nowa Sarzyna (DK77)
19.01.2022
W przetargu na przebudowę skrzyżowania w Nowej Sarzynie w ciągu drogi krajowej nr 77 wpłynęły cztery oferty.
Oferty przetargowe
Czterech wykonawców zainteresowanych jest realizacją przebudowy skrzyżowania w Nowej Sarzynie w ciągu DK77. Najniższą ofertę na kwotę 5 179 278,53 zł złożyło konsorcjum PBI Infrastruktura i PBI WMB. Kwota, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia: 5 762 550,00 PLN brutto.
Pozostałe oferty:
Eurovia Polska - 5 544 058,13 zł
Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów Rzeszów - 5 869 345,61 zł
Sikora Sylwia MATBUD - 6 580 500,00 zł.
Zakres inwestycji
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie projektu budowlanego, a następnie przebudowa skrzyżowania w Nowej Sarzynie na rondo. Zadanie polegać będzie na budowie ronda wraz z infrastrukturą towarzyszącą, a także na budowie chodnika ze ścieżką rowerową po lewej stronie drogi. Jezdnia na odcinku inwestycji zostanie poszerzona do 7 metrów tj. dwa pasy ruchu po 3,5 m. szerokości każdy oraz opaski bitumiczne obustronne, każda o szerokości 0,5 m. Nawierzchnia drogi zostanie dostosowana do nośności 11,5 t/oś.
Stan istniejący
W stanie istniejącym na DK77 w m. Nowa Sarzyna funkcjonuje czterowlotowe skrzyżowanie zwykłe z przesuniętymi wlotami bocznymi, bez skanalizowania. Szerokość pasa drogowego wynosi ok. 20 m. a szerokość jezdni 6,00 m. Przy skrzyżowaniu po prawej stronie drogi zlokalizowany jest chodnik poza rowem. Nośność drogi nie jest dostosowana do nacisku 115 kN/oś.
Przedmiotowe skrzyżowanie stanowi główny korytarz komunikacyjny drogi krajowej z centrum Nowej Sarzyny. Średni dobowy ruch na tym odcinku wynosi 4 438 poj. silnikowych ogółem. W szczycie komunikacyjnym występują duże utrudnienia w ruchu w związku z silnymi relacjami lewoskrętnymi m.in. z drogi krajowej w kierunku ulicy Leśnej.
Przebudowa skrzyżowania na rondo przede wszystkim zwiększy bezpieczeństwo ruchu, a także poprawi warunki komunikacyjne w obszarze przenikania się ruchu tranzytowego z ruchem lokalnym.
Przetarg i terminy realizacji
Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty GDDKiA stosować będzie następujące kryteria oceny ofert: cena 60 % i kryteria pozacenowe – 40% (20% - przedłużenie okresu gwarancji jakości, 20% - skrócenie terminu realizacji umowy).
Termin realizacji inwestycji to maksymalnie 25 miesięcy od daty podpisania umowy, w tym:
- opracowanie koncepcji budowy ronda do 3 miesięcy od podpisania umowy;
- projekt budowlany wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji (ZRID) w terminie do 12 miesięcy od podpisania umowy;
- wykonanie robót budowlanych maksymalnie 25 miesięcy od podpisania umowy (zgodnie z ofertą wykonawcy).