W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Poznaliśmy oferty na realizację kolejnego odcinka S19 na Podkarpaciu

08.09.2021

W przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku Babica - Jawornik wpłynęło osiem ofert. Długość tego odcinka to 11,6 km.

Wizualizacja przebiegu drogi S19 z widoczną estakadą

S19 Babica - Jawornik

Ośmiu wykonawców zainteresowanych jest zaprojektowaniem i budową kolejnego odcinka Via Carpatia w woj. podkarpackim. Najniższą ofertę na kwotę ponad 1,25 mld zł złożyła firma Intercor. 

Pozostałe oferty: 

Budimex - 1 460 674 864,74 zł 

Konsorcjum firm Metrostav Infrastructure (lider), Metrostav Polska (partner) - 1 476 646 621,06 zł 

PORR SA - 1 510 230 940,41 zł 

Konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider), Acciona Construcción (partner) - 1 680 595 176,29 zł 

Konsorcjum firm Stecol Corporation (lider), Skabud i Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych KBI (partnerzy) - 1 771 675 968,68 zł 

Polaqua - 1 844 134 183,32 zł 

Strabag - 1 885 979 502,87 zł 

Mapa

 

Zakres prac

W ramach inwestycji powstanie odcinek drogi ekspresowej o długości 11,6 km, o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach (plus pas awaryjny). Wybudowany zostanie węzeł drogowy zlokalizowany w rejonie miejscowości Strzyżów i Czudec, na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1931R. Powstanie także Miejsce Obsługi Podróżnych Jawornik (w kierunku Rzeszowa) oraz wybudowane zostaną obiekty inżynierskie. Będzie to siedem estakad na bardzo wysokich podporach, w tym największa estakada o długości ok. 1,15 km rozpięta nad doliną na filarach o wysokości ok. 100 m od poziomu terenu. Powstanie również sześć wiaduktów, trzy przejścia dla zwierząt (dwa dla zwierząt średnich, jedno dla zwierząt dużych). Droga zostanie też wyposażona w urządzenia BRD oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna oraz cieki i urządzenia melioracyjne. 

Powstanie również tymczasowy łącznik z drogą krajową nr 19 w miejscowości Jawornik. Jest on wynikiem etapowania budowy S19 między Babicą a Domaradzem i podziałem na dwa odcinki realizacyjne: Babica - Jawornik (z tymczasowym łącznikiem S19 z DK19) oraz Jawornik - Domaradz. Docelowo, po wybudowaniu tego drugiego odcinka, droga ekspresowa S19 nie będzie łączyła się z DK19 w Jaworniku. W śladzie tymczasowego łącznika będzie droga gminna służąca (m.in. służbom ratowniczym) jako wjazd awaryjny na S19 przez MOP Jawornik. 

Charakterystyka terenu 

Odcinek drogi ekspresowej S19 Babica - Jawornik przebiega przez teren o skomplikowanej budowie geologicznej. W związku z tym na etapie opracowania Koncepcji programowej wykonano w szerokim zakresie rozpoznanie budowy geologicznej podłoża. Teren ten charakteryzuje się różnorodnym i skomplikowanym ukształtowaniem, przechodząc na przemian przez wzniesienia i doliny, które w przeważającej części są głębokimi jarami z płynącym w ich dnie ciekiem wodnym. Prowadzenie prac geologicznych było więc bardzo dużym wyzwaniem i takim samym wyzwaniem dla wykonawcy będzie prowadzenie tu robót budowlanych. 

Specyficzne ukształtowanie terenu skutkuje występowaniem w sumie 13 obszarów osuwiskowych i predysponowanych osuwiskowo. W ramach rozpoznania geologicznej budowy podłoża wykonano badania geofizyczne, wiercenia i sondowania. Ponadto prowadzono monitoring osuwisk (wgłębny i powierzchniowy). Dla zobrazowania rozległości przeprowadzonego rozpoznania budowy podłoża, warto wspomnieć o liczbie wykonanych otworów badawczych. Wykonano ich 765, o łącznym długości 12 081 mb i głębokości od 3 do 50 m. Wykonano również 319 sondowań badawczych o łącznej długości 2 272 mb i głębokości od 1,8 do 35 m. 

 

Via Carpatia

Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, łączącego Europę Północną i Południową. W Polsce trasa ta będzie miała ponad 700 km długości i przebiegać będzie przez województwa podlaskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Na Podkarpaciu będzie miała docelowo długość ok. 169 km. 

 

Obecnie w realizacji znajdują się odcinki:  

  • Lasy Janowskie - Zdziary  

  • Zdziary - Rudnik  

  • Rudnik - Nisko  

  • Nisko - Podgórze  

  • Podgórze - Kamień  

  • Kamień - Sokołów Małopolski  

  • Rzeszów Południe - Babica  

  • Miejsce Piastowe - Dukla 

Na etapie przetargu są dwa odcinki: 

  • Babica - Jawornik (po otwarciu ofert) 

  • Iskrzynia - Miejsce Piastowe (po kontroli Prezesa Urzędu zamówień publicznych) 

W przygotowaniu są odcinki:  

  • Jawornik - Domaradz  

  • Domaradz - Iskrzynia  

  • Dukla - Barwinek 

Kalendarium 

15 czerwca 2020 r. - wydanie ostatecznej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach 

31 marca 2021 r. - zatwierdzenie Koncepcji programowej na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych 

30 czerwca 2021 r. - ogłoszenie przetargu 

8 września 2021 r. - otwarcie ofert 

 

{"register":{"columns":[]}}