W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę na budowę nowego mostu nad potokiem Rudawka w ciągu DK28 w miejscowości Stara Bircza

21.09.2021

Oferta firmy Wolmost Sp. z o.o. została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na rozbudowę drogi krajowej nr 28 od km 313+607 do km 313+793 wraz z infrastrukturą techniczną oraz rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad potokiem Rudawka w miejscowości Stara Bircza.

most w Birczy

W przetargu wpłynęło 7 ofert. Najkorzystniejszą złożyła firma Wolmost SP. z o.o., która zaoferowała  cenę brutto: 4 791 959,34 PLN. 

Zamówienie obejmuje m.in:

  • rozbiórkę istniejącej i budowę nowej napowietrznej linii telekomunikacyjnej,
  • budowę mostu tymczasowego wraz z dojazdami,
  • przebudowę kolidującej napowietrznej linii elektroenergetycznej,
  • rozbiórkę istniejącego mostu,
  • budowę nowego mostu,
  • budowę kanału technologicznego,
  • rozbudowę drogi krajowej nr 28 na dojazdach do mostu.
     

Cel inwestycji

Realizacja inwestycji wynika z bardzo złego stanu technicznego istniejącego mostu drogowego, a w szczególności przyczółków. Występują nieszczelności dylatacji, przecieki, osady i wykwity na przyczółkach. Ponadto stwierdzono korozję i ubytki materiału urządzeń odwadniających. Istniejący obiekt w stanie obecnym nie spełnia wymogów w zakresie nośności, a szerokości użytkowe są niezgodne z obowiązującymi przepisami.

Brak realizacji inwestycji oznaczałby dalszą degradację obiektu. Podstawowym celem inwestycji jest więc uniknięcie konieczności wprowadzenia ograniczenia nośności mostu oraz długich i uciążliwych objazdów o dł. ok. 40 km, aż do całkowitego zamknięcia mostu.

Najważniejsze terminy

Termin realizacji zamówienia to 13 miesięcy od daty podpisania umowy, w tym:

  • budowa objazdu tymczasowego, rozbiórka istniejącego mostu i wykonanie korpusu podpór umożliwiające ułożenie belek – do 2,5 miesiąca od daty podpisania umowy,
  • budowa mostu stałego, rozbudowa drogi krajowej oraz roboty wykończeniowe i przyobiektowe wraz z rekultywacją terenu i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie – do 13 miesięcy od daty podpisania umowy.
{"register":{"columns":[]}}