W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę na przebudowę skrzyżowania w m. Nowa Sarzyna (DK77)

02.03.2022

Oferta konsorcjum PBI Infrastruktura i PBI WMB została wskazana jako najkorzystniejsza w przetargu na przebudowę skrzyżowania w Nowej Sarzynie w ciągu drogi krajowej nr 77. Przy braku odwołań od dokonanego wyboru, w marcu możliwe będzie podpisanie umowy.

Zdjęcie zrobione na obiekcie inżynierskim. Duże zbliżenie na znak z numerem drogi 77. W tle rozmyty obraz jadącej ciężarówki, barier energochłonnych i drzew. Pora letnia, świeci słońce.

Przetarg i terminy realizacji

W przetargu wpłynęły cztery oferty. Najkorzystniejszą złożyło konsorcjum PBI Infrastruktura i PBI WMB, które zaoferowało realizację zadania za kwotę 5 179 278,53 zł. Oferty były oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: cena 60 % i kryteria pozacenowe – 40% (20% - przedłużenie okresu gwarancji jakości, 20% - skrócenie terminu realizacji umowy).  

Termin realizacji inwestycji to 23 miesiące od daty podpisania umowy, w tym:

- opracowanie koncepcji budowy ronda do 3 miesięcy od podpisania umowy;

- projekt budowlany wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji (ZRID) w terminie do 12 miesięcy od podpisania umowy.

Zakres inwestycji

Inwestycja polega na opracowaniu projektu budowlanego, a następnie przebudowie skrzyżowania w Nowej Sarzynie na rondo. Zakres prac obejmuje budowę ronda wraz z infrastrukturą towarzyszącą, a także budowę chodnika ze ścieżką rowerową po lewej stronie drogi. Jezdnia na odcinku inwestycji zostanie poszerzona do 7 metrów tj. dwa pasy ruchu po 3,5 m. szerokości każdy oraz opaski bitumiczne obustronne, każda o szerokości 0,5 m. Nawierzchnia drogi zostanie dostosowana do nośności 11,5 t/oś.

Stan istniejący

W stanie istniejącym na DK77 w m. Nowa Sarzyna funkcjonuje czterowlotowe skrzyżowanie zwykłe z przesuniętymi wlotami bocznymi, bez skanalizowania. Szerokość pasa drogowego wynosi ok. 20 m a szerokość jezdni 6,00 m. Przy skrzyżowaniu po prawej stronie drogi zlokalizowany jest chodnik poza rowem. Nośność drogi nie jest dostosowana do nacisku 115 kN/oś.

Przedmiotowe skrzyżowanie stanowi główny korytarz komunikacyjny drogi krajowej z centrum Nowej Sarzyny. Średni dobowy ruch na tym odcinku wynosi 4 438 poj. silnikowych ogółem. W szczycie komunikacyjnym występują duże utrudnienia w ruchu w związku z silnymi relacjami lewoskrętnymi m.in. z drogi krajowej w kierunku ulicy Leśnej.

Przebudowa skrzyżowania na rondo przede wszystkim zwiększy bezpieczeństwo ruchu, a także poprawi warunki komunikacyjne w obszarze przenikania się ruchu tranzytowego z ruchem lokalnym.

{"register":{"columns":[]}}