Wybraliśmy najkorzystniejsze oferty na remont mostów na DK28 i DK77
01.10.2024
Oferty firmy MG Infrastruktura Marian Wołczyk zostały wskazane jako najkorzystniejsze w przetargu na remont mostu przez rz. Trzebośnica w m. Ruda Łańcucka w ciągu DK77 i mostu przez rz. Olszanka w m. Olszany w ciągu DK28. Przy braku odwołań od dokonanych wyborów możliwe będzie podpisanie umów, co planujemy w październiku br.
Przetarg został podzielony na dwa zadania:
- Część 1 - Zaprojektowanie i wykonanie remontu mostu przez rz. Trzebośnica w m. Ruda Łańcucka w ciągu DK77 w km 85+411,
- Część 2 - Zaprojektowanie i wykonanie remontu mostu przez rz. Olszanka w m. Olszany w ciągu DK28 w km 330+994.
Wykonawcy mogli składać oferty na jedną lub dwie części. Najkorzystniejsze oferty wybrano stosując następujące kryteria oceny: cena – 60% i kryteria pozacenowe – 40% (przedłużenie okresu gwarancji jakości – 20% i maksymalny termin realizacji umowy – 20%).
Dla obu zadań złożono po sześć ofert. Najkorzystniejsze złożyła firma MG Infrastruktura Marian Wołczyk, która zaoferowała wykonanie remontu mostu w m. Ruda Łańcucka w ciągu DK77 za kwotę 2 484 746,55 zł, a remont mostu w m. Olszany w ciągu DK28 za 1 697 009,01 zł. Termin realizacji to 10 miesięcy od daty podpisania umowy.
Zakres prac
Zakres prac na obu obiektach mostowych obejmuje zaprojektowanie, a następnie wykonanie remontu.
Most przez rz. Trzebośnica w m. Ruda Łańcucka w ciągu DK77 wybudowano w 1904 r. a przebudowano w 2001 r. Całkowita długość obiektu to 34,34 m a szerokość 12,28 m. Obiekt posiada trzy przęsła i konstrukcję sprężoną trójprzęsłową – belki typu Kujan.
Most został przewidziany do remontu ze względu na stan wyposażenia obiektu. W złym stanie technicznym jest bitumiczne przykrycie dylatacyjne na obiekcie jak również nawierzchnia jezdni. Chodniki na dojściach do obiektu uległy zaniżeniu. Niezadowalający jest również stan betonowych kap chodnikowych i umocnienie stożków nasypu. Renowacji i miejscowej naprawy wymagają powierzchnie betonowe przęsła i podpór.
Zasadniczym celem remontu jest wykonanie robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, niestanowiących bieżącej konserwacji. Uszkodzenia wymienionych wcześniej elementów obligują do wykonania robót remontowych. Remont obiektu przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa użytkowników. Zaplanowane do wykonania prace nie zmieniają istniejących parametrów obiektu i mają charakter odtworzeniowy.
Most przez rz. Olszanka w m. Olszany w ciągu DK28 wybudowano w 1979 r. Ustrój nośny przebudowano w 2004 r. Całkowita długość obiektu to 56,72 m a szerokość 13,12 m. Obiekt posiada trzy przęsła i konstrukcję sprężoną trójprzęsłową – belki typu WBS.
Most został przewidziany do remontu ze względu na stan wyposażenia obiektu. W złym stanie technicznym jest bitumiczne przykrycie dylatacyjne na obiekcie jak również nawierzchnia jezdni na obiekcie i dojazdach. Niezadowalający jest również stan betonowych kap chodnikowych i umocnienie stożków nasypu. Renowacji i miejscowej naprawy wymagają powierzchnie betonowe przęsła i podpór.
Zasadniczym celem remontu jest wykonanie robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, niestanowiących bieżącej konserwacji. Uszkodzenia nawierzchni i elementów wyposażenia obligują do wykonania robót remontowych. Remont obiektu przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa użytkowników. Zaplanowane prace nie zmieniają istniejących parametrów obiektu i mają charakter odtworzeniowy.