Wybraliśmy najkorzystniejsze oferty w przetargu na poprawę bezpieczeństwa na DK19 i DK28
11.06.2024
Oferty firm: BROSS KUSEK i SOBECKI oraz TIOMAN GROUP zostały wskazane jako najkorzystniejsze w przetargu na poprawę bezpieczeństwa ruchu na przejściach dla pieszych w ciągu DK19 i DK28. Przy braku odwołań od dokonanego wyboru i po wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania, możliwe będzie podpisanie umów z wykonawcami. Inwestycje wykonane zostaną w ramach Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej.
Przetarg
Postępowanie przetargowe na poprawę bezpieczeństwa ruchu na przejściach dla pieszych województwa podkarpackiego zostało ogłoszone 8 grudnia 2023 r. i podzielone zostało na kilka części. Wykonawcy mogli składać oferty na wszystkie zadania lub tylko wybrane. Oferty złożone w przetargu zostały sprawdzane i ocenione według trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości (20 proc.) oraz terminu realizacji (20 proc.).
Zakres prac
Część 1: Poprawa brd na przejściach dla pieszych na DK28 w województwie podkarpackim
Jako najkorzystniejszą ofertę na realizację tego zadania wybrano ofertę firmy TIOMAN GROUP, która zaoferowała wykonanie zadania za kwotę 9 503 147,28 zł, przedłużenie okresu gwarancji jakości na wszystkie elementy o 2 lata oraz skrócenie terminu realizacji o 2 miesiące (z 12 do 10 miesięcy od daty podpisania umowy).
W ramach zamówienia przewiduje się zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych infrastruktury dla pieszych w postaci oświetlenia dedykowanego przejść dla pieszych ze strefami przejściowymi/bez stref przejściowych w ciągu DK28.
Zakres prac obejmuje doświetlenie łącznie 126 przejść dla pieszych, które zlokalizowane są w m. Siepietnica (2 szt.), Skołyszyn (7 szt.), Siedliska Sławęcińskie (1 szt.), Przysieki (1 szt.), Trzcinica (5 szt.), Jasło (26 szt.), Warzyce (7 szt.), Zimna Woda (1 szt.), Szebnie (2 szt.), Moderówka (1 szt.), Jaszczew (1 szt.), Potok (2 szt.), Miejsce Piastowe (4 szt.), Iwonicz (4 szt.), Klimkówka (1 szt.), Rymanów (5 szt.), Besko (6 szt.), Zarszyn (4 szt.), Długie (4 szt.), Nowosielce (3 szt.), Pisarowce (4 szt.), Tuchorz (1 szt.), Sanok (24 szt.), Tyrawa Wołoska (2 szt.), Bircza (3 szt.), Olszany (1 szt.), Śliwnica (1 szt.), Dybawka (1 szt.), Prałkowce.
Część 2: Poprawa brd na przejściach dla pieszych na DK19 w województwie podkarpackim
Jako najkorzystniejszą ofertę na realizację tego zadania wybrano ofertę spółki BROSS KUSEK i SOBECKI, która zaoferowała wykonanie zadania za kwotę 6 533 046,60 zł, przedłużenie okresu gwarancji jakości na wszystkie elementy o 2 lata oraz skrócenie terminu realizacji o 2 miesiące (z 12 do 10 miesięcy od daty podpisania umowy).
W ramach zamówienia przewiduje się zaprojektowanie i wykonanie oświetlenia dedykowanego 92 przejść dla pieszych ze strefami przejściowymi/bez stref przejściowych. Dodatkowo planowane jest przeniesienie istniejącego przejścia dla pieszych na DK19 w m. Targowiska (z km 253+855 w km 253+840) oraz wykonanie obustronnych dojść do przejścia dla pieszych o szerokości 2 m o łącznej długości ok. 25 m wraz z przeniesieniem wysięgnika ze znakiem D6, wykonaniem kanalizacji deszczowej po stronie lewej o długości 30 mb i wykonaniem balustrady o długości ok. 4 mb. Zakres prac obejmuje również zaprojektowanie i wykonanie oświetlenia dedykowanego.
Doświetlone zostaną także przejścia dla pieszych, które zlokalizowane są w m. Boguchwała (17 szt.), Lutoryż (3 szt.), Zarzecze (2 szt.), Babica (4 szt.), Wyżne (6 szt.), Połomia (1 szt.), Baryczka (1 szt.), Niebylec (2 szt.), Lutcza (3 szt.), Domaradz (6 szt.), Jasienica Rosielna (4 szt.), Wola Komborska (1 szt.), Jabłonica Polska (1 szt.), Iskrzynia (4 szt.), Krościenko Wyżne (2 szt.), Pustyny (1 szt.), Targowiska (2 szt.), Łężany (2 szt.), Miejsce Piastowe (5 szt.), Rogi (3 szt.), Równe (3 szt.), Zboiska (2 szt.), Dukla (11 szt.), Lipowica (1 szt.), Trzciana (1 szt.), Tylawa (1 szt.), Barwinek (3 szt.).
Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej
Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej (PBID) na lata 2021 – 2024 jest pierwszym samodzielnym programem wieloletnim z obszaru infrastruktury bezpieczeństwa ruchu drogowego na tak dużą skalę. Podejmowane w ramach Programu przez nas działania są ukierunkowane na zwiększenie ochrony uczestników ruchu oraz stworzenie bezpiecznej infrastruktury drogowej – a w efekcie zmniejszenie liczby wypadków i ich ofiar. Dlatego m.in. doświetlamy przejścia dla pieszych, budujemy chodniki czy przebudowujemy skrzyżowania. O realizacji PBID w województwie podkarpackim pisaliśmy więcej tutaj: https://www.gov.pl/web/gddkia-rzeszow/realizacja-programu-bezpiecznej-infrastruktury-drogowej-na-podkarpaciu
PBID określa cele i priorytety inwestycyjne, wskazuje poziom i źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Głównym celem działań jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Program jest spójny ze Strategią na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju oraz Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku a także komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych. Na ten cel z Krajowego Funduszu Drogowego przeznaczonych jest 2,5 mld zł.