Znamy oferty w przetargu na poprawę bezpieczeństwa ruchu na 148 przejściach dla pieszych
06.12.2023
Otworzyliśmy oferty w przetargu na poprawę bezpieczeństwa ruchu na 148 przejściach dla pieszych na DK73, DK77, DK84 i A4/DK94. To kolejne inwestycje z Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej, które w znaczący sposób wpłynął na poprawę bezpieczeństwa pieszych. Planujemy, że zrealizowane zostaną do końca 2024 r.
Postępowanie zostało podzielone na trzy części. Na realizację każdej z nich złożono po 5 ofert. Oferty zostaną teraz sprawdzone i ocenione według trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości (20 proc.) oraz skrócenia terminu realizacji (20 proc.).
Część 1. Poprawa brd na przejściach dla pieszych na DK77 w województwie podkarpackim
W przetargu, na realizację tego zadania, złożono pięć ofert. Najniższą, na kwotę 4 801 083,60 zł, złożyła firma BROSS KUSEK i SOBECKI z Tarnowa, zaś najwyższą spółka InQubator z Warszawy, która zaproponowała realizację zadania za kwotę 7 102 083,74 zł.
W ramach zamówienia przewiduje się zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych infrastruktury dla pieszych w postaci oświetlenia dedykowanego przejść dla pieszych ze strefami przejściowymi/bez stref przejściowych w ciągu DK77. W ramach tego zadania doświetlimy łącznie 59 przejść dla pieszych, które zlokalizowane są w m. Trześń (1 szt.), Gorzyce (5 szt.), Motycze Poduchowne (1 szt.), Zaleszany (2 szt.), Zbydniów (1 szt.), Turbia (3 szt.), Agatówka (5 szt.), Stalowa Wola (4 szt.), Rudnik nad Sanem (2 szt.), Tarnogóra (2 szt.), Nowa Sarzyna (6 szt.), Leżajsk (4 szt.), Tryńcza (7 szt.), Wólka Ogryzkowa (1 szt.), Gorzyce (3 szt.), Wólka Pełkińska (4 szt.), Pełkinie (2 szt.), Jarosław (2 szt.), Skołoszów (1 szt.), Orły (3 szt.).
Część 2. Poprawa brd na przejściach dla pieszych na DK84 w województwie podkarpackim
W przetargu, na realizację tego zadania, złożono pięć ofert. Ofertę z najniższą kwotą, 3 869 476,68 zł, złożyła spółka TIOMAN GROUP z Ostaszewa, zaś najwyższą Przedsiębiorstwo Drogowe KONTRAKT z Krosna Odrzańskiego, która zaproponowała realizację zadania za kwotę 5 707 200,00 zł.
W ramach zamówienia przewiduje się zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych infrastruktury dla pieszych w postaci oświetlenia dedykowanego przejść dla pieszych ze strefami przejściowymi/bez stref przejściowych w ciągu DK84. W ramach tego zadania doświetlimy łącznie 51 przejść dla pieszych, które zlokalizowane są w m. Sanok (1 szt.), Zagórz (7 szt.), Lesko (18 szt.), Uherce Mineralne (1 szt.), Olszanica (3 szt.), Stefkowa (1 szt.), Ustjanowa Dolna (1 szt.), Ustrzyki Dolne (19 szt.).
Część 3. Poprawa brd na przejściach dla pieszych na DK73, A4 w woj. podkarpackim
W przetargu, na realizację tego zadania, złożono pięć ofert. Ofertę z najniższą kwotą, 3 125 553,00 zł, złożyła spółka BROSS KUSEK i SOBECKI z Tarnowa, zaś najwyższą spółka InQubator z Warszawy, która zaproponowała realizację zadania za kwotę 4 543 242,04 zł.
W ramach zamówienia przewiduje się zaprojektowanie i wykonanie oświetlenia dedykowanego przejść dla pieszych ze strefami przejściowymi/bez stref przejściowych w ciągu DK73 i A4/DK94 oraz przesunięcie przejścia dla pieszych w m. Brzostek wraz ze zmianą oznakowania i zmianą lokalizacji wysięgnika ze znakiem aktywnym D-6. W ramach tego zadania doświetlimy łącznie 38 przejść dla pieszych, które zlokalizowane są w m. Pilzno (3 szt.), Strzegocice (1 szt.), Bielowy (1 szt.), Kamienica Dolna (1 szt.), Zawadka Brzostecka (1 szt.), Brzostek (5 szt.), Bukowa (1 szt.), Kołaczyce (5 szt.), Krajowice (1 szt.), Jasło (16 szt.), Korczowa (3 szt.).
Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej
Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej (PBID) na lata 2021 – 2024 jest pierwszym samodzielnym programem wieloletnim z obszaru infrastruktury bezpieczeństwa ruchu drogowego na tak dużą skalę. Podejmowane w ramach Programu przez nas działania są ukierunkowane na zwiększenie ochrony uczestników ruchu oraz stworzenie bezpiecznej infrastruktury drogowej – a w efekcie zmniejszenie liczby wypadków i ich ofiar. Dlatego m.in. doświetlamy przejścia dla pieszych, budujemy chodniki czy przebudowujemy skrzyżowania. O realizacji PBID w województwie podkarpackim pisaliśmy więcej tutaj: https://www.gov.pl/web/gddkia-rzeszow/realizacja-programu-bezpiecznej-infrastruktury-drogowej-na-podkarpaciu
PBID określa cele i priorytety inwestycyjne, wskazuje poziom i źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Głównym celem działań jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Program jest spójny ze Strategią na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju oraz Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku a także komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych. Na ten cel z Krajowego Funduszu Drogowego przeznaczonych jest 2,5 mld zł.