Obwodnica Przecławia i Warzymic w ciągu DK13 na ostatniej prostej
17.05.2023
Wykonano już kompletną nawierzchnię na jezdniach głównych. Prowadzone są jeszcze roboty przy rondzie, które połączy obwodnicę z obecnym przebiegiem DK13. Wykonywane jest oznakowanie poziome, ogrodzenie drogi, bariery energochłonne i roboty wykończeniowe. W III kwartale tego roku planujemy zakończyć inwestycję i udostępnić drogę do ruchu.
Obwodnica wyprowadzi ruch tranzytowy z Przecławia i Warzymic
Dwujezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) ma długość 4,2 km. Rozpoczyna się od ronda Hakena w Szczecinie, a kończy na włączeniu w obecną DK13 na południe od Przecławia. Nowa trasa udrożni przejazd DK13 ze Szczecina w kierunku autostrady A6. Obecnie w Przecławiu i Warzymicach codziennie są zatory drogowe, ponieważ jest to zarówno trasa w kierunku autostrady, jak i droga prowadząca do wielu osiedli mieszkaniowych. Jest tam wiele skrzyżowań i przejść dla pieszych. Po oddaniu obwodnicy ruch tranzytowy zostanie oddzielony od ruchu lokalnego. Komunikację ułatwią też prowadzące do węzła Przecław drogi wybudowane przez Gminę Kołbaskowo, które mają być oddane do ruchu razem z obwodnicą.
Dalsze inwestycje na DK13
Odcinek obwodnicy Przecławia i Warzymic, który jest obecnie budowany, to pierwszy etap realizacji nowego przebiegu DK13 od Szczecina do granicy polsko-niemieckiej w Rosówku. Planowana jest realizacja II etapu obwodnicy, w ramach którego powstać ma nowy węzeł na połączeniu autostrady A6 i DK13 (węzeł Szczecin Zachód).
Dalej na południe od autostrady A6 rozpoczynać się będzie obwodnica Kołbaskowa, która jest przewidziana do realizacji w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. Dla obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13 została w ostatnich tygodniach uzyskana decyzja o Zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, a dla nowego węzła na autostradzie A6 i DK13 trwają procedury uzyskiwania tej decyzji.