Remont autostrady A6 w rejonie węzła Klucz – utrudnienia i objazdy
05.09.2023
Rozpoczęły się prace związane z remontem jezdni autostrady A6 w kierunku Kołbaskowa na odcinku o długości 4,5 km między węzłami Radziszewo i Szczecin Podjuchy, w tym w obszarze węzła drogowego Klucz łączącego autostradę A6 z drogą ekspresową S3. Obecnie wykonywane są separatory i przejazdy między jezdniami (przewiązki) co wymusza czasowe zamknięcia środkowych pasów autostrady. Od piątku ruch w obu kierunkach będzie się odbywał jezdnią w kierunku Gdańska, a kierowcy jadący S3 od Gorzowa w kierunku Kołbaskowa będą kierowani na objazd przez węzeł Szczecin Podjuchy. Prace potrwają do końca października.
Ruch jedną jezdnią i objazd
Obecnie wykonywane są przewiązki (przejazdy między jezdniami) oraz montowane separatory między pasami ruchu na jezdni A6 w stronę Gdańska i oznakowanie pionowe. Prace związane z przygotowaniem organizacji ruchu mają potrwać do czwartku. W piątek planowane jest wprowadzenie docelowej organizacji ruchu na czas remontu. Kierowcy jadący w kierunku Kołbaskowa około 800 metrów za węzłem Szczecin Podjuchy zostaną skierowani na jezdnię A6 w kierunku Gdańska. Ruch na tej jezdni będzie się odbywał po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Powrót do ruchu obiema jezdniami nastąpi na węźle Radziszewo.
Zjazd z A6 na S3 na węźle Klucz w kierunku Gorzowa będzie bezpośrednio z jezdni A6 w kierunku na Gdańsk. Natomiast kierowcy jadący S3 od strony Gorzowa nie zjadą na węźle Klucz w kierunku Kołbaskowa. Będzie trzeba zjechać na A6 w kierunku Gdańska i zawrócić na węźle Szczecin Podjuchy w kierunku Kołbaskowa.
Remont całej szerokości jezdni
Nawierzchnia na remontowanym odcinku została wykonana w latach 1997-1999 i 2000-2001. Po ponad 20 latach eksploatacji wymagana jest jej wymiana. Aby zapewnić właściwą trwałość nowej nawierzchni zaplanowano jej wymianę na całej szerokości, co pomoże zminimalizować połączenia technologiczne na nawierzchni. Prace będą polegały na frezowaniu istniejącej nawierzchni, wykonaniu warstwy wyrównawczej, a następnie warstwy ścieralnej, zostanie również zastosowana siatka wzmacniająca nawierzchnię. Wyremontowane zostaną również elementy odwodnienia i wykonane nowe oznakowanie poziome. Prace będzie realizowała firma Strabag, a ich wartość to około 9 mln zł.