W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Analizujemy oddziaływanie na otoczenie każdej inwestycji. Właśnie poznaliśmy wyniki dla S2 POW

08.08.2023

Wykonana została analiza porealizacyjna dla S2 Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku od węzła Puławska do węzła Lubelska. Dokumentację przekazaliśmy do organów ochrony środowiska. Po zweryfikowaniu materiału, na jego podstawie zostanie wydana właściwa decyzja administracyjna, wówczas będziemy mogli przystąpić do dalszych działań.

S2 POW, tunel pod Ursynowem

Analiza porealizacyjna

Zakres analizy został określony przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie. 
Opracowanie zawiera m.in. analizy dotyczące poziomu hałasu na terenach wzdłuż S2 Puławska - Lubelska, a także pomiary powietrza i gleby w rejonie inwestycji. Analiza oceniła skuteczność zastosowanych urządzeń minimalizujących i wykazała potrzebę dobudowy zabezpieczeń w miejscach, gdzie stwierdzono przekroczenie norm na terenach podlegających ochronie akustycznej m.in. dla nowo powstałej zabudowy mieszkaniowej.
 

Badania powietrza w rejonie tunelu

Wykonane zostały również pomiary i badania składu powietrza atmosferycznego w sąsiedztwie tunelu pod Ursynowem. Opracowanie zostało przekazane do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, który wskazał taki wymóg w postanowieniu z 20 października 2017 r. 

Od września 2021 r. do końca 2022 r., w sąsiedztwie obiektu pod Ursynowem, wykonywane były pomiary i badania powietrza atmosferycznego. Dane były zbierane z rejonu wyrzutni tunelu zlokalizowanych przy obu wylotach z tunelu oraz z okolic portali. Dotyczyły one stężenia/zawartości w powietrzu dwutlenku azotu, pyłu zawieszonego (PM2,5 oraz PM10) i benzenu. Badania były prowadzone całodobowo przez 365 dni na wyrzutniach oraz przez minimum 70 dni pomiarowych w roku w rejonie portali. Wyniki opracowane i przeanalizowane przez ekspertów nie wykazały pogorszenia jakości powietrza w rejonie wlotów tunelu na Ursynowie. Zatem nie ma zagrożenia dla mieszkańców tego terenu.
 

18,5 kilometra S2 Puławska - Lubelska

22 grudnia 2021 r. kierowcy po raz pierwszy wjechali na ok. 14-kilometrowy fragment drogi ekspresowej S2 pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów a Lubelska, z najdłuższym mostem na Wiśle. Rok później udostępniliśmy do ruchu kolejne ok. 4,5 kilometra S2 z tunelem pod Ursynowem, co znacznie ułatwiło przemieszczanie się pomiędzy południowymi dzielnicami Warszawy. Droga ekspresowa S2 usprawniła wyjazd ze stolicy w kierunku Siedlec i Lublina, połączyła także autostradę A2 po zachodniej i wschodniej stronie Warszawy.

Dofinansowanie ze środków UE

Budowa drogi ekspresowej S2 na odcinku Puławska - Lubelska była współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wysokość dofinansowania ze środków UE dla trzech odcinków realizacyjnych o łącznej długości 18,6 km wyniosło ok. 1,7 mld zł.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}