Dobudujemy drugą jezdnię DK62 w Płocku
28.02.2022
Decyzją Ministra Infrastruktury zwiększone zostały środki na rozbudowę drogi krajowej nr 62 (ul. Wyszogrodzkiej) w Płocku. Zamiast pierwotnie planowanego przekroju 2+1 będziemy mogli dobudować drugą jezdnię, tak aby zachować spójność z przyległym odcinkiem miejskim. Inwestycja będzie realizowana na podstawie porozumienia regulującego podział kompetencji pomiędzy Miastem Płock a GDDKiA.
Porozumienie
Przesłaliśmy już do władz Miasta Płocka nowy projekt porozumienia, w którym zaproponowaliśmy podział obowiązków związanych z przygotowaniem, realizacją i późniejszym zarządzaniem rozbudowanym odcinkiem drogi krajowej nr 62. Decyzja Ministra Infrastruktury umożliwia rozbudowę fragmentu DK62, od ul. Harcerskiej do granicy miasta Płocka, także na terenie sąsiedniej gminy Słupno. Poprzednio plany rozbudowy tego odcinka obejmowały wyłącznie możliwość poszerzenia w granicach administracyjnych Płocka. Teraz, zamiast poszerzenia istniejącej jezdni DK62 o jeden pas ruchu, możemy dobudować jezdnię o dwóch pasach ruchu i pas dzielący. Zmiana ta pozwoli dostosować przekrój DK62 do stale wzrastającego natężenia ruchu i w efekcie poprawi bezpieczeństwo na odcinku wylotowym z Płocka.
Dwie jezdnie DK62 w Płocku
Rozbudowany zostanie odcinek drogi krajowej o długości ok. 3,3 km. Na całej długości jednojezdniowego fragmentu ul. Wyszogrodzkiej, po stronie północnej, dobudowana zostanie druga jezdnia, która przejmie ruch w kierunku centrum. Trasa będzie dostosowana do parametrów drogi klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Realizację podzielono na dwa odcinki:
- od ul. Armii Krajowej do ul. Harcerskiej
Przebudowany zostanie obiekt inżynierski na rzece Rosicy, powstanie dodatkowa jezdnia na odcinku od ul. Morelowej do ul. Harcerskiej, rondo turbinowe na skrzyżowaniu z ul. Harcerską oraz ścieżka pieszo-rowerowa. Ten odcinek od początku był planowany w układzie 2x2.
- od ul. Harcerskiej do granicy Miasta Płocka
Na skrzyżowaniu z ul. Parcele powstanie rondo, a wzdłuż całego odcinka ścieżka pieszo-rowerowa. Zmodernizowany zostanie punkt preselekcyjnego ważenia pojazdów oraz wykonane zatoki autobusowe. Ten odcinek pierwotnie był planowany do poszerzenia i układu 2+1, a teraz będzie miał układ 2x2.
Skomunikowanie Płocka - planowane inwestycje
GDDKiA wychodzi naprzeciw oczekiwaniom społecznym, podejmując działania dotyczące skomunikowania Płocka z innymi miastami oraz siecią dróg krajowych.
Po opracowaniu w 2019 r. Studium korytarzowego ogłosiliśmy przetarg na Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla fragmentu Obwodnicy Aglomeracyjnej Warszawy (A50/S50) oraz drogi ekspresowej S10.
Planowany jest nowy przebieg trasy S10 w rejonie Płocka, który rozpocznie się od jej włączenia we Włocławku, poprzez nowy most na Wiśle, zbliżenie do Płocka i zakończenie na Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej.
Obecnie nie można określić dokładnej odległości nowej drogi ekspresowej S10 od granic miasta Płocka. Jednak niezależnie od docelowej lokalizacji S10, Płock będzie skomunikowany nią poprzez DK60, czyli drogę dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu, o parametrach drogi klasy GP o częściowo nowym przebiegu. Droga ta zostanie zbudowana również przez GDDKiA.
S10 - DK60
• Stan obecny: trwają przetargi na Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla S10 oraz Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (A50/S50) ogłoszone w grudniu 2021 r.
• Zakres: w ramach dokumentacji S10 poszukiwany będzie nowy przebieg DK60 od węzła z S10 do Płocka, wstępnie zakładane parametry to klasa GP i przekrój 2x2
DK62 Płock - Wyszogród
• Odcinek: Płock - Wyszogród o długości 30 km
• Stan obecny: jezdnia z dwoma pasami ruchu o łącznej szerokości ok. 8 m, z licznymi skrzyżowaniami z drogami gminnymi i powiatowymi, lokalnie chodniki
• Zakres: poszerzenie istniejącej drogi (jezdnia z dwoma pasami ruchu o szerokości
3,5 m każdy i opaską 0,5 m), dostosowanie konstrukcji do przenoszenia obciążenia do 11,5 t/oś, przebudowa skrzyżowań, budowa i przebudowa lewo- i prawoskrętów, systemów odwodnienia, zatok autobusowych, obiektów mostowych, ścieżek rowerowych, chodników, oświetlenia ulicznego, infrastruktury podziemnej
• Trwa końcowy etap przygotowania/uzgodnienia Koncepcji programowej
• Plany:
- ogłoszenie przetargu w formule Projektuj i buduj: I kw. 2023 r.
- podpisanie umowy: IV kwartał 2023 r.
- realizacja robót: lata 2025-2027
DK60 Gostynin - Płock
• Odcinek: Gostynin - Płock o długości 9,3 km
• Stan obecny: jezdnia z dwoma pasami ruchu o łącznej szerokości ok. 8 m (2 pasy ruchu 3,5 m wraz z opaskami 0,5 m), z licznymi skrzyżowaniami z drogami gminnymi, powiatowymi oraz z drogą wojewódzką nr 577, lokalnie chodniki
• Zakres: poszerzenia istniejącej drogi, dostosowanie konstrukcji do przenoszenia obciążenia do 11,5 t/oś, przebudowa skrzyżowań, budowa i przebudowa lewo- i prawoskrętów, systemów odwodnienia, zatok autobusowych, obiektów mostowych, ścieżek rowerowych, chodników, oświetlenia ulicznego, infrastruktury podziemnej
• Trwa uzgadnianie raportów o oddziaływaniu na środowisko w ramach procedury uzyskiwania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
• Plany:
- ogłoszenie przetargu w formule Projektuj i buduj: IV kw. 2023 r.
- podpisanie umowy: II kw. 2024 r.
- realizacja robót: lata 2026-2027