W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Na Mazowszu przybędzie 260 kilometrów nowych dróg

06.07.2021

Uzupełniamy Warszawski Węzeł Drogowy o kolejne odcinki, budujemy przedłużenie autostrady A2 w kierunku wschodniej granicy Polski, drogę ekspresową S7 na północ i południe od stolicy, a także dwa odcinki dróg niższej kategorii. To w sumie prawie 260 km nowych dróg. Realizacja inwestycji to bieżąca współpraca inwestora, wykonawcy i nadzoru. Nawet trudna sytuacja epidemiczna nie zatrzymała budów.

S7 Warszawa - Grójec

Warszawski Węzeł Drogowy zyskał kolejne 10 kilometrów

Dużym przedsięwzięciem realizowanym na terenie województwa mazowieckiego jest tzw. Warszawski Węzeł Drogowy, czyli ekspresowa obwodnica stolicy, która docelowo będzie miała ok. 82 km długości. Dziś kierowcy korzystają z 44 km tej trasy, w budowie jest kolejne 10,5 km, a końcowy odcinek o długości niemal 14 km znajduje się w fazie przygotowania. 

S2 Południowa Obwodnica Warszawy

Dużym przedsięwzięciem realizowanym na terenie województwa mazowieckiego jest tzw. Warszawski Węzeł Drogowy, czyli ekspresowa obwodnica stolicy, która docelowo będzie miała ok. 82 km długości. Dziś kierowcy korzystają z 44 km tej trasy, w budowie jest kolejne 10,5 km, a końcowy odcinek o długości niemal 14 km znajduje się w fazie przygotowania. 
  
S2 Południowa Obwodnica Warszawy 
W 2013 roku oddaliśmy do ruchu dwa odcinki trasy S2 od węzła Konotopa do węzła Warszawa Lotnisko i kolejny do węzła Puławska wraz z łącznikiem S79 do węzła Marynarska. Od grudnia ubiegłego roku kierowcy mają do dyspozycji kolejne dwa, z trzech odcinków o łącznej długości ok. 14 km, łączące brzegi Wisły i autostradę A2 po wschodniej stronie Warszawy. W realizacji jest jeszcze ok. 4,5 km trasy, z tunelem o długości ok. 2,3 km pod dzielnicą Ursynów. Zaawansowanie prac na tym odcinku przekroczyło 95 proc. Trwają testy i odbiory. Przygotowywana jest dokumentacja do złożenia wniosku o pozwolenie na użytkownie. Pozytywny wynik przeprowadzonej przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego procedury administracyjnej umożliwi oddanie do ruchu nowej trasy. Ponieważ jest to skomplikowany obiekt oraz pierwszy, takiej długości tunel drogowy realizowany w ciągu drogi ekspresowej, trudno jest wskazać konkretną datę. Szacujemy, że kierowcy pojadą tunelem za około dwa miesiące. 
Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. 
  
S17 Warszawa Wschód - Lubelska 
Kolejny fragment Warszawskiego Węzła Drogowego to 6-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S17 pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) i Lubelska wraz z węzłem Lubelska, który będzie stanowić połączenie Południowej Obwodnicy Warszawy, S17 w kierunku Lublina oraz autostrady A2 biegnącej na wschód od stolicy. 
 
Od czerwca tego roku dostępne są wszystkie relacje na węźle Lubelska. Z uwagi na toczące się roboty na sąsiednim odcinku obowiązuje czasowa organizacja ruchu z ograniczeniem prędkości. W zakresie odcinka Warszawa Wschód – Lubelska trwa analiza złożonych roszczeń. Szacujemy, że roboty zakończą się w IV kwartale tego roku. 
Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. 
 

Na wschód od stolicy

W sierpniu 2020 r. oddaliśmy do ruchu autostradę A2 pomiędzy węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Kierowcy zyskali kolejne 15 km autostrady i połączenie z funkcjonującą obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. 
Wiosną ubiegłego roku podpisaliśmy umowy na dwa kolejne odcinki A2, pomiędzy węzłami Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód. W grudniu 2020 r. do Wojewody Mazowieckiego trafiły wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla tych dwóch odcinków. Przewidywany termin ukończenia prac to jesień 2023 r. W przypadku środkowego odcinka pomiędzy węzła Groszki i Gręzów umowę podpisaliśmy w styczniu 2021 r. z terminem zakończenia latem 2024 r. 
  
Dla kolejnych czterech odcinków A2 od obwodnicy Siedlec do Białej Podlaskiej kontrakty na realizacje zawarliśmy w kwietniu tego roku. Zakończenie robót dla ponad 63 kilometrów przewidziane zostało z końcem 2024 r. 
 

Na południe od stolicy

Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki: 
•    Warszawa Lotnisko - Lesznowola, o długości 6,6 km, 
•    Lesznowola - Tarczyn Północ, o długości 14,8 km, 
•    Tarczyn Północ - początek obwodnicy Grójca, o długości 7,9 km. 
Realizowana trasa ekspresowa rozpocznie się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i skończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu. Dostępność do nowej drogi będzie możliwa poprzez węzły: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego. 
  
Na odcinku Warszawa Lotnisko - Lesznowola podpisaliśmy umowę w lutym 2020 r. Przypomnijmy, że w maju 2019 r. odstąpiliśmy od umowy z poprzednim nierzetelnym wykonawcą. Obecnie prace prowadzi nowa firma i zbliża się do półmetka robót kontraktowych.  
Prowadzone są roboty ziemne (nasypy, wykopy), układane są warstwy konstrukcji drogi, prace brukarskie oraz przebudowywana jest infrastruktura podziemna. Powstają również obiekty inżynierskie  
Termin umowny zakończenia wszystkich prac mija w październiku 2022 r.  
  
Na środkowym odcinku pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Północ w czerwcu tego roku podpisaliśmy umowę na kontynuację prac. Ponowny przetarg na to zadanie był wynikiem odstąpienia, w październiku 2020 r., od umowy z poprzednim nierzetelnym wykonawcą. Wymogiem postawionym nowemu wykonawcy jest przejezdność ciągu głównego trasy S7 do października 2022 r., natomiast zakończenie wszystkich prac przewidywane zostało w I kwartale 2024 r.  
 
Dobiega końca budowa prawie 8-kilometrowej drogi ekspresowej pomiędzy węzłem Tarczyn Południe a początkiem obwodnicy Grójca. Toczy się procedura uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie. Od grudnia 2020 r., w ramach czasowej organizacji ruchu, kierowcy korzystają z ciągu głównego trasy, co umożliwiło wykonawcy dokończenie przebudowy dróg lokalnych. Prowadzone są prace wykończeniowe związane z humusowaniem, nasadzeniami zieleni, montażem ekranów akustycznych i robotami branżowymi (kanalizacja, kanał technologiczny). Umowny termin zakończenia robót został przesunięty na czerwiec br. za sprawą uznanego roszczenia związanego z przedłużającą się procedurą uzyskiwania decyzji ZRID. Analizowane są kolejne roszczenia. W przypadku ich ewentualnego uznania termin na ukończenie może zostać przesunięty.  
 
Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
 

Z północy do stolicy

Na czterech odcinkach realizacyjnych S7, od Napierek do Płońska, trwa realizacja robót. Szacujemy, że oddanie do ruchu odcinka pomiędzy Mławą a Płońskiem nastąpi do końca tego roku, natomiast odcinka od Napierek do Mławy wiosną 2022 r. 
Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. 
 
Realizacja S7 Płońsk - Czosnów została podzielona na trzy zadania, a umowy na realizację podpisaliśmy w 2020 r. Dla odcinka pomiędzy Modlinem a Czosnowem 12 maja, dla zadania Załuski - Modlin 9 lipca, a dla trzeciego odcinka Siedlin - Załuski 30 września. Dla pierwszych dwóch zadań złożone zostały do Wojewody Mazowieckiego wnioski o wydanie decyzji o Zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej a dla trzeciego stanie się to w III kwartale 2021 r. 
Zadaniem wykonawców jest przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie wybudowanie w sumie ok. 35 km trasy ekspresowej. Zakończenie robót dla odcinka najbliżej Warszawy przewidziane zostało na koniec 2023 r., a dwa kolejne zakończą się wiosną 2025 r. 
 

Budujemy dziewięć kilometrów dróg klasy GP (głównych ruchu przyspieszonego)

W rozbudowie jest DK61 na przejściu przez Legionowo (odcinek III). Dobiega końca procedura związana z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, co oznacza, że w tym miesiącu kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. 
  
Realizowana jest również ponad siedmiokilometrowa obwodnica Iłży. Wykonawca w ramach przekazanej przez GDDKiA, a także w oparciu o otrzymaną we wrześniu br. zamienną decyzją ZRID, realizuje roboty związane z budową nasypów, wykopów oraz obiektów inżynierskich. Zakończenie prac nastąpi latem 2022 r. 
 

Rządowy Program budowy 100 obwodnic

Dziewięć obwodnic w województwie mazowieckim zostało ujętych w rządowym Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Dla siedmiu trwa proces przygotowawczy związany z przygotowaniem Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, a obwodnica Lipska i Pułtuska są w fazie realizacji w systemie Projektuj i buduj. 
Dla tej pierwszej umowa została podpisana w grudniu 2020 r. a dla drugiej w czerwcu 2021 r. 
Zgodnie z zapisami kontraktu zakończenie robót mija odpowiednio w II kwartale 2024 r. i I kwartale 2025 r. 
 

Zdjęcia (8)

{"register":{"columns":[]}}