W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Odwodnienie trasy S8 jest drożne i działa prawidłowo

31.08.2023

Po wczorajszym incydencie związanym z zalaniem S8 pomiędzy węzłami Wisłostrada a Marymoncka dodatkowo sprawdziliśmy drożność odwodnienia trasy ekspresowej. Elementy systemu, tj. m.in. kanały, studnie, separatory, zbiorniki, były i są sprawne. System został wybudowany w oparciu o warunki uzgodnione i zatwierdzone przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji (MPWiK) Miasta Stołecznego Warszawy. Przewiduje on zapas na retencjonowanie wody. O jego skuteczności, po przebudowie, świadczy bezawaryjne funkcjonowanie przez ponad 10 lat, przy różnej intensywności opadów i różnych anomaliach pogodowych.

S8_Trasa_Torunska_pano-

Co za tym idzie, potwierdziły się nasze ustalenia, że przyczyną zalania S8 jest niewydolność infrastruktury Miasta Stołecznego Warszawy odbierającej wody opadowe, a nie system odwodnienia trasy ekspresowej.

Przypomnijmy, że wczoraj (30 sierpnia) po godzinie 12 doszło do zalania odcinka miejskiego S8 pomiędzy węzłami Wisłostrada i Marymoncka. Z pierwszych ustaleń wynikało, że prawdopodobną przyczyną zalania jezdni był brak możliwości zrzutu do przepełnionego kanału deszczowego MPWiK. W wyniku tego doszło do spiętrzenia wody w dwóch zbiornikach retencyjnych systemu odwodnienia S8. Przepełniony kolektor deszczowy MPWiK uniemożliwił grawitacyjny odpływ wody ze zbiorników trasy S8. Aktualnie woda z kanału deszczowego MPWiK zeszła, płynie swobodnie co umożliwia grawitacyjne opróżnianie zbiorników. 

W ramach oddanego do eksploatacji po rozbudowie w 2015 r. odcinka drogi ekspresowej wykonano system odwodnienia trasy, której wody opadowe trafiają do miejskiej kanalizacji deszczowej, a jej parametry zostały specjalnie przebudowane i dostosowane do nowej trasy, poprzez budowę odpowiedniej przepustowości rur kanalizacyjnych i zbiorników retencyjnych. Właściwe funkcjonowanie tego systemu jest możliwe jedynie pod warunkiem, że kanalizacja miejska jest drożna oraz przepustowa. Wszelkie uzgodnienia i decyzje administracyjne otrzymaliśmy na etapie realizacji.

{"register":{"columns":[]}}