Podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie 12 kilometrów DK9 pomiędzy Skaryszewem a Iłżą
30.09.2021
Podpisaliśmy umowę na opracowanie koncepcji programowej oraz materiałów do uzyskania decyzji środowiskowej wraz z jej uzyskaniem dla rozbudowy DK9 od końca obwodnicy Skaryszewa do początku obwodnicy Iłży. To ponad 12-kilometrowy odcinek, którego parametry techniczne zostaną dostosowane dla klasy GP (ruchu głównego przyspieszonego).
Umowa
Wykonawcą dokumentacji jest konsorcjum firm: Egis Poland (lider) i JAF-GEOTECHNIKA, wartość zadania to ok. 2,2 mln zł. Termin realizacji wynosi 16 miesięcy od podpisania umowy, czyli do stycznia 2023 r.
Obowiązki wykonawcy
Zadaniem projektanta jest wykonanie koncepcji programowej oraz materiałów do uzyskania decyzji środowiskowej wraz z jej uzyskaniem dla rozbudowy DK9 od końca obwodnicy Skaryszewa do początku obwodnicy Iłży.
Założenia projektowe
Podstawowym celem jest dostosowanie parametrów technicznych 12,2 kilometrowego odcinka DK9 do obowiązujących warunków technicznych dla klasy GP (ruchu głównego przyspieszonego). W ramach dokumentacji zaprojektowane zostanie m.in.:
- nowa konstrukcja drogi
- przebudowa 18 skrzyżowań
- budowa ciągów pieszo-rowerowych
- budowa/przebudowa zatok autobusowych
- budowa odwodnienia i urządzeń odwadniających
- budowa, przebudowa i remontu istniejących zjazdów.
Obwodnice: Skaryszewa i Iłży w budowie
Obwodnica Skaryszewa
19 października 2020 r. podpisaliśmy umowę na opracowanie STEŚ-R wraz z materiałami do uzyskania DŚU dla obwodnicy Skaryszewa w ciągu DK9.
Obowiązki wykonawcy
To nowe zadanie, dla którego proces inwestycyjny dopiero się rozpoczął. Przewiduje się powstanie 6-kilometrowej obwodnicy Skaryszewa w nowym śladzie drogi krajowej nr 9 jako droga klasy GP. Zostanie zaprojektowana w układzie ruchu północ-południe, po wschodniej lub zachodniej stronie miejscowości, w zależności od wybranego wariantu.
Podstawowym celem budowy obwodnicy Skaryszewa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 9 z Radomia, w kierunku południowym. Jest to ważny szlak komunikacyjny w kierunku Ostrowca Świętokrzyskiego, Opatowa i dalej Rzeszowa.
Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Skaryszewie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Obwodnica będzie stanowiła również uzupełnienie oraz element rozprowadzający ruch z planowanej drogi ekspresowej S12.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Iłży
17 października 2018 r. podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Iłży. Czas realizacji zadania to 34 miesiące od dnia podpisania umowy (do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe, do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych, tj. od 15 grudnia do 15 marca). Oddanie do ruchu nowej trasy nastąpi w sierpniu 2022 r.
Obowiązki wykonawcy
W ramach inwestycji powstanie jednojezdniowa droga o długości ok. 7,2 km, przebiegająca po zachodniej stronie miasta i istniejącej DK9. Obwodnica Iłży będzie drogą klasy GP o zmiennym przekroju, z dwoma lub trzema pasami ruchu w układzie 2+1 na części odcinka. Powstaną dwa węzły drogowe: na przecięciu z drogą wojewódzką nr 747 (węzeł Iłża Północ) oraz na włączeniu w istniejący ślad DK9 (Iłża Południe). Zaplanowano również budowę sieci dróg dojazdowych, obiektów inżynierskich, oświetlenia drogowego, systemu odwodnienia, rozbudowę skrzyżowań jednopoziomowych, przebudowę infrastruktury kolidującej, budowę urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Projektujemy 4,6 km od obwodnicy Iłży – granica województwa
Umowa
Wykonawcą dokumentacji jest konsorcjum firm: Egis Poland (lider) i JAF-GEOTECHNIKA, wartość zadania to ok. 1 mln zł. Termin realizacji wynosi 16 miesięcy od podpisania umowy, czyli do listopada 2022 r.
Obowiązki wykonawcy
Zadaniem projektanta jest wykonanie koncepcji programowej wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla rozbudowy DK9 od końca obwodnicy Iłży do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego.
Założenia projektowe
Podstawowym celem jest dostosowanie parametrów technicznych 4,6 kilometrowego odcinka DK9 do obowiązujących warunków technicznych dla klasy GP (ruchu głównego przyspieszonego). W ramach dokumentacji zaprojektowane zostanie m.in.:
- nowa konstrukcja drogi
- przebudowa 6 skrzyżowań
- budowa ciągów pieszo-rowerowych
- budowa/przebudowa zatok autobusowych
- budowa odwodnienia i urządzeń odwadniających
- budowa, przebudowa i remontu istniejących zjazdów.