W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przygotujemy koncepcję rozbudowy DK79 Piaseczno – Góra Kalwaria

22.07.2022

Podpisaliśmy umowę na opracowanie koncepcji programowej wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla rozbudowy DK79 pomiędzy Piasecznem (skrzyżowanie z ul. Syrenki) a początkiem obwodnicy Góry Kalwarii.

DK79 Piaseczno - Góra Kalwaria

Inwestycja podzielona została na 5 odcinków:

  • Piaseczno (skrzyżowanie z ul. Syrenki) - Piaseczno ul. Żeromskiego (bez skrzyżowania), długości 2 km;
  • Piaseczno ul. Żeromskiego (ze skrzyżowaniem) - Żabieniec ul. Wschodnia (ze skrzyżowaniem), długości ok. 3 km;
  • Żabieniec ul. Wschodnia (bez skrzyżowania) - w. Chojnów (okolice granicy miejsko - wiejskiej gminy Piaseczno), długości ok. 2,8 km;
  • w. Chojnów (okolice granicy miejsko - wiejskiej gminy Piaseczno) - Baniocha ul. Sportowa (bez skrzyżowania), długości 2,8 km;
  • Baniocha ul. Sportowa (ze skrzyżowaniem) - początek Obwodnicy Góry Kalwarii, długości ok. 3 km.

Kontrakt

Wykonawcą inwestycji jest firma Value Engineering. Umowa o wartości ok. 5,3 mln zł zostanie zrealizowana w ciągu 24 miesięcy od daty jej zawarcia. Przy czym najpóźniej 14 miesięcy po zawarciu umowy projektant ma złożyć wniosek o wydanie decyzji środowiskowej do organu właściwego dla wydania tej decyzji. Zakończenie prac związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej przewidywane jest na przełomie III i IV kw. 2024 r. 

Obowiązki wykonawcy  

Zadaniem projektanta będzie opracowanie koncepcji wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej rozbudowy ok. 13,5 km DK79 na odcinku Piaseczno – obwodnica Góry Kalwarii. 
Wykonawca przedstawi trzy warianty inwestycyjne:
•    wariant bezinwestycyjny polegający na niepodejmowaniu przedsięwzięcia;
•    minimum 1 wariant z propozycjami rozwiązań technicznych;
•    minimum 1 wariant przebiegu alternatywnego – po nowym śladzie.

W ramach inwestycji istniejąca DK79 zostanie dostosowana do parametrów trasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Dostęp do drogi będzie się odbywać poprzez węzły drogowe. Ponadto wybudowane/przebudowane zostaną drogi do obsługi terenów przyległych. Powstaną chodniki i ciągi pieszo – rowerowe lub rowerowe, zatoki autobusowe. Piesi i rowerzyści zyskają kładki. Wybudowane zostaną urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
 

Kalendarium

24 grudnia 2021 r. - ogłoszenie przetargu

18 lutego 2022 r. - otwarcie ofert 

1 lipca 2022 r. - wybór najkorzystniejszej oferty 

 22 lipca 2022 r. - podpisanie umowy 

Sukcesywnie rozbudowujemy DK79

Około 135 km DK79 od granicy z Warszawą do granicy z woj. świętokrzyskim zostało podzielone na odcinki:
Piaseczno ul. Energetyczna (granica z m.st.Warszawa) – ul. Syrenki (ok. 350 m)
Piaseczno ul. Syrenki – początek obwodnicy Góry Kalwarii (ok. 13,5 km)
Obwodnica Góry Kalwarii (ok. 9 km)
Góra Kalwaria – Mniszew (ok. 13,6 km)
Mniszew  –  Magnuszew (ok. 12,5 km)
Magnuszew – Ryczywół (ok. 9,5 km)
Przejście przez Kozienice odc. II i III (ok. 4,04 km)
Aleksandrówka – Garbatka (ok. 10,08 km)
Garbatka – Wilczowola (ok. 7,7 km)
Obwodnica Ciepielowa (ok. 1,6 km)
Ciepielów – Lipsko (ok. 6,4 km)
Obwodnica Lipska (6,4 km)
Lipsko – granica województwa (ok. 8,5 km)
 

Dobiega końca realizacja robót na pierwszym odcinku. Planujemy do końca wakacji oddać do ruchu obie jezdnie z trzema pasami ruchu w każdym kierunku.

Dla drugiego odcinka podpisana została umowa na wykonanie koncepcji programowej wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej.

Od grudnia 2019 r. kierowcy mogą korzystać z 9 kilometrowej obwodnicy Góry Kalwarii, która wyprowadziła uciążliwy ruch z centrum miasta.

Dla kolejnych trzech odcinków przygotowywana jest koncepcja programowa wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej.

Przejście przez Kozienice podzielone zostało na trzy zadania. Pierwsze zakończyło się w styczniu 2021 r., drugie planujemy zrealizować na przełomie III i IV kw. 2022 r., dla trzeciego zadania ogłosimy przetarg  na roboty do końca III kw. 2022 r.

Dla odcinka pomiędzy Aleksandrówką a Garbatką podpisaliśmy w marcu 2022 r. umowę na opracowanie koncepcji programowej oraz materiałów do uzyskania decyzji środowiskowej wraz z jej uzyskaniem.

Natomiast w czerwcu 2022 r. podpisaliśmy umowę na rozbudowę odcinka od Garbatki do Wilczowoli w systemie Projektuj i buduj.

Dla ostatnich odcinków obwodnica Ciepielowa, Ciepielów – Lipsko i Lipsko – gr. woj. mazowieckiego przygotowujemy dokumentację do ogłoszenia przetargu na wybór wykonawcy w systemie Projektuj i buduj. Po pozyskaniu finansowania ogłosimy postępowania.

W grudniu 2020 r. podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie i budowę 6,4 km obwodnicy Lipska.

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}