W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Realizujemy ponad 250 km dróg krajowych na Mazowszu

22.07.2022

W ramach Programu Budowy Dróg Krajowych oraz Rządowego Programu 100 obwodnic w realizacji jest ok. 252 km autostrad, dróg ekspresowych i klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) za kwotę ponad 12 mld zł. Prace budowlane prowadzone są na ok. 103 km nowych tras, a dla ok. 149 km wykonawcy przygotowują projekty budowlane lub uzyskiwane są decyzje o Zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

S7_Lotnisko-Lesznowola

Dobiegają końca prace związane z budową S7 po północnej stronie Warszawy, czyli ok. 70 km odcinka Napierki - Płońsk jak i 6,6 km S7 na południe od Stolicy pomiędzy węzłami Warszawa Lotnisko a Lesznowolą. Zbliża się również finisz robót na ponad 7 km obwodnicy Iłży jak i na S17 Warszawa Wschód - Lubelska.

A2 Mińsk Mazowiecki - Biała Podlaska

W grudniu 2021 r. przekazaliśmy place budów wykonawcom i rozpoczęły się roboty w terenie na dwóch odcinkach A2 pomiędzy węzłami Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód. Obecnie wykonawcy budują drogi serwisowe oraz trwają prace ziemne na trasie głównej. Rozpoczęła się także budowa obiektów mostowych. Przy sprawnej realizacji kontraktów kierowcy powinni skorzystać z tych odcinków jesienią 2023 r. Dla odcinka A2 Groszki - Gręzów, na który umowę podpisaliśmy 28 stycznia 2021 r., Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowanie administracyjne zmierzające do wydania decyzji ZRID. Szacujemy, że otrzymamy ją na przełomie września i października, co umożliwi wykonawcy rozpoczęcie robót w terenie. Termin zakończenia prac przewidziany został latem 2024 r. 

W kwietniu 2021 r. podpisaliśmy umowy na kolejne cztery fragmenty A2 od Siedlec do Białej Podlaskiej. Dla wszystkich odcinków złożone zostały wnioski o wydanie decyzji ZRID.  Trwają postępowania administracyjne w urzędach wojewódzkich w Warszawie i Lublinie. Szacujemy, że w IV kwartale 2022 r. otrzymamy decyzje ZRID, co umożliwi wykonawcom rozpoczęcie robót w terenie. Zgodnie z zawartymi umowami na wszystkich czterech odcinkach zakończenie robót zaplanowano do końca 2024 r.

S7 Napierki - Płońsk

S7 Napierki - Mława 

Na tym odcinku, o długości prawie 14 km, decyzję ZRID otrzymaliśmy w marcu 2020 r. Pierwsze samochody pojawiły się na trasie w grudniu 2021 r., na zasadzie czasowej organizacji ruchu. Kierowcy mieli do dyspozycji w obu kierunkach jezdnię w stronę Warszawy, a przed węzłem Mława Wschód obie jezdnie. Od 14 lipca br. dostępne są już obie jezdnie na całym odcinku. Udostępnienie obu jezdni nie oznacza zakończenia prac. Obowiązuje czasowa organizacja ruchu z ograniczeniem prędkości do 80 km/h. Wykonawcy pozostały do realizacji przede wszystkim roboty wykończeniowe na trasie głównej, a ich zakres będzie wymagał wprowadzania miejscowych zawężeń do jednego pasa ruchu. Sukcesywnie realizowane są prace w obrębie przyszłych miejsc obsługi podróżnych (MOP) Pepłowo I i Pepłowo II dla obu kierunków ruchu. Zaawansowanie rzeczowe całej inwestycji wynosi 87 proc. Przewidywany termin zakończenia wszystkich prac to IV kwartał 2022 r. 

Umowę na realizację tego zadania w systemie Projektuj i buduj podpisaliśmy w grudniu 2017 roku. Koszt robót budowlanych to prawie 295 mln zł, a wartość całego projektu to niemal 366 mln zł. 

S7 Mława - Strzegowo 

Prace budowlane na odcinku o długości ok. 21,5 km zaczęły się w październiku 2019 r. W grudniu 2021 r. udostępniono do ruchu trasę główną w docelowym układzie dwóch jezdni po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. W związku z trwającymi jeszcze pracami, na całym odcinku obowiązuje czasowa organizacja ruchu z ograniczeniem prędkości do 80 km/h. Wykonawcy pozostały do realizacji roboty wykończeniowe, w tym na trasie głównej, gdzie ich zakres będzie wymagał wprowadzania miejscowych zawężeń do jednego pasa ruchu. Zaawansowanie rzeczowe całej inwestycji wynosi około 99 proc. Przewidywany termin zakończenia wszystkich prac to IV kwartał 2022 r. 

Umowę na realizację tego zadania w systemie Projektuj i buduj podpisaliśmy w grudniu 2017 roku. Koszt robót budowlanych to 446 mln zł, a wartość całego projektu to niemal 543 mln zł. 

S7 Strzegowo - Pieńki 

Prace budowlane na tym odcinku zaczęły się we wrześniu 2019 roku. Zasadnicze roboty na trasie głównej są zakończone, trwają prace wykończeniowe, uzupełnienie oznakowania poziomego, przebudowa starodroża.  Zaawansowanie rzeczowe wynosi około 96 proc. W grudniu 2021 r. udostępniono do ruchu trasę główną w docelowym układzie dwóch jezdni po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Obowiązuje jeszcze ograniczenie prędkości do 80 km/h. Przewidywany termin zakończenia wszystkich prac to IV kwartał 2022 r. 

Umowę na realizację tego zadania w systemie Projektuj i buduj podpisaliśmy w styczniu 2018 roku. Koszt robót budowlanych to 516 mln zł, a wartość całego projektu to ponad 620 mln zł. 

S7 Pieńki - Płońsk 

Prace na tym blisko 14-kilometrowym odcinku zaczęły się również, tak jak na sąsiednim, we wrześniu 2019 r. Aktualnie trwa montaż ekranów akustycznych na trasie głównej, wykonywane jest oznakowanie poziome na jezdni prawej (w kierunku Warszawy). Toczą się prace wykończeniowe, roboty na starodrożu, roboty budowlane na MOP-ach. Zaawansowanie rzeczowe to ok. 97 proc.  

15 lipca zlikwidowano objazdy i całość ruchu odbywa się po trasie głównej. Za węzłem Dłużniewo, do obwodnicy Płońska, kierowcy mają do dyspozycji w obu kierunkach jezdnię w kierunku Gdańska. W drugiej połowie sierpnia 2022 r. planowane jest udostępnienie do ruchu obu jezdni trasy głównej. Przewidywany termin zakończenia wszystkich prac to IV kwartał 2022 r. 

Umowę na realizację tego zadania w systemie Projektuj i buduj podpisaliśmy w styczniu 2018 roku. Koszt robót budowlanych to prawie 312 mln zł, a wartość całego projektu to niemal 400 mln zł. 

 

Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020

S7 Płońsk - Czosnów

Budowa 35 kilometrów drogi ekspresowej została podzielona na trzy zadania, a umowy na realizację podpisaliśmy w 2020 r. Dla odcinka pomiędzy Modlinem a Czosnowem - 12 maja, dla zadania Załuski - Modlin - 9 lipca, a dla trzeciego odcinka Siedlin - Załuski - 30 września. Dla wszystkich odcinków Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowania administracyjne zmierzające do wydania decyzji ZRID. Spodziewamy się otrzymania decyzji na przełomie III i IV kwartału 2022 r., co umożliwi rozpoczęcie prac w terenie. Zakończenie robót dla odcinka najbliżej Warszawy przewidziane zostało na początku 2024 r., a dwa kolejne zakończą się wiosną/latem 2025 r.

S7 Warszawa - Grójec

Realizację ponad 29 km trasy podzielono na trzy zadania.
Kierowcy korzystają już z odcinka od Tarczyna do początku obwodnicy Grójca.

Na pierwszym 6,6 km odcinku od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola zaawansowanie robót przekroczyło 95 proc. Zakończone zostały wszystkie roboty nawierzchniowe. Na trasie głównej trwają prace wykończeniowe m.in. montaż barier, oznakowanie pionowe i poziome oraz oświetlenie. Prowadzone są również prace brukarskie, humusowanie oraz nasadzenia zieleni. Trwają prace związane z budową Obwodu Drogowego. Oddanie do ruchu ciągu głównego przewidziane jest z końcem sierpnia 2022 r., natomiast zakończenie wszystkich pozostałych robót (poza ciągiem głównym) nastąpi w październiku 2022 r.

Do czasu oddania do użytku kolejnego odcinka, Lesznowola – Tarczyn Północ, ruch pojazdów z drogi ekspresowej S7 w kierunku Nadarzyna będzie odbywał się poprzez węzeł Lesznowola i drogę serwisową po zachodniej stronie drogi ekspresowej do ulicy Słonecznej. Ruch pojazdów w kierunku Piaseczna zostanie skierowany przez węzeł Lesznowola, nowym przebiegiem DW721 do wybudowanego ronda Postępu oraz dalej ulicą Postępu do ulicy Słonecznej.

Jednocześnie wjazd na drogę ekspresową z lokalnej sieci dróg będzie możliwy wyłącznie ulicą Postępu.

Od węzła Warszawa Lotnisko ruch pojazdów ciężarowych możliwy będzie tylko do węzła Zamienie.

Na prawie 15-kilometrowm odcinku Lesznowola - Tarczyn Północ na trasie głównej realizowane są roboty ziemne, m.in nasypy, skarpowanie, wzmacnianie podłoża oraz roboty bitumiczne. Prowadzone są roboty związane z budową obiektów (skrzydła, pale, przyczółki). W ramach prowadzenia robót branżowych budowana jest kanalizacja deszczowa i sanitarna, przebudowywane są sieci gazowe, elektroenergetyczne i telekomunikacyjne. Zaawansowanie prac przekroczyło 35 proc. Zapewnienie przejezdności ciągu głównego przewidziane jest jesienią br.

 

Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

S17 Warszawa Wschód (Zakręt) - Lubelska

W budowie jest trzypoziomowy węzeł u zbiegu DK2 i DK17 w Zakręcie. Łączna długość realizowanego odcinka to ok. 2,5 km. Węzeł Warszawa Wschód będzie umożliwiał relacje we wszystkich kierunkach.  Na najniższym poziomie –1 poprowadzono jezdnię z dwoma pasami ruchu, obsługującą szlak Warszawa - Mińsk Mazowiecki. Na poziomie 0 powstaje rondo, pod którym budowane są przejścia podziemne dla pieszych oraz rowerzystów. Z ronda będzie można wjechać na łącznice węzła. Na poziomie +1 ulokowano drogę ekspresową S17, stanowiącą fragment Wschodniej Obwodnicy Warszawy, który w przyszłości zostanie połączony z S8 na wysokości Marek.

W zakresie robót drogowych ułożono już nawierzchnię betonową na ciągu głównym, a na drogach lokalnych układana jest nawierzchnia bitumicznej. Prowadzone są również prace związane z przebudową DK92. Po ostatniej zmianie organizacji ruchu rozebrano starą nawierzchnięi układane są warstwy konstrukcji pod nową jezdnię. Wzdłuż trasy powstają ekrany dźwiękochłonne. Prowadzone są prace branżowe związane z budową kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego, oświetlenia, urządzeń melioracyjnych. 
Zaawansowanie rzeczowe to ok. 89 proc.

W procedowaniu są roszczenia wykonawcy, w których oczekuje on wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych. Dotyczą one np. długotrwałej procedury uzyskiwania decyzji ZRID oraz procesu uzgadniania i przebudowy kolizji uzbrojenia terenu. Termin może zostać przesunięty w sytuacji gdy wykonawca uzasadni, że w czasie realizacji nastąpiły okoliczności, na które nie miał wpływu, a uniemożliwiły prowadzenie robót.

 

Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

S61 Podborze - Śniadowo

W styczniu 2020 r. podpisana została umowa na budowę ok. 19,5 km odcinka S61. Obecnie prowadzona jest przebudowa kolizji oraz roboty przy korpusach obiektów inżynierskich. W ramach prac drogowych trwają roboty ziemne oraz układane są warstwy ulepszonego podłoża i mrozoochronne. Zakończenie inwestycji przewidziane jest na IV kwartał 2023 r.

Obwodnice

Zbliżamy się do zakończenia prac związanych z budową obwodnicy Iłży w ciągu DK9. Zaawansowanie rzeczowe sięga ok. 93 proc. Trwają prace związane z wykonywaniem oznakowania pionowego, poziomego oraz montażem urządzeń BRD. Ponadto prowadzone są roboty brukarskie, profilowanie poboczy i humusowanie. Pozostanie na koniec wykonanie nasadzeń zieleni. Planowany termin zakończenia robót to sierpień 2022 r.

W grudniu 2021 r. podpisana została umowa na zaprojektowanie i budowę ponad 11-kilometrowej obwodnicy Kołbieli w ciągu DK50. Trwają prace projektowe. Planujemy w IV kwartale br. złożyć do Wojewody Mazowieckiego wniosek o uzyskanie decyzji ZRID.

Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w II kwartale 2025 r.

Kontrakt na projekt i budowę około 20-kilometrowej obwodnicy Pułtuska w ciągu DK61/57 zawarty został w czerwcu 2021 r. W kwietniu 2022 r. złożony został wniosek o uzyskanie decyzji ZRID. Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowanie administracyjne. Szacujemy, że roboty w terenie po pozyskaniu decyzji ZRID, rozpoczną się wiosną 2023 r. i zakończą w I kwartale 2025 r.

W grudniu 2020 r. podpisana została umowa na obwodnicę Lipska w ciągu DK79, z terminem jej zakończenia w II kwartale 2024 r. Obecnie Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowania administracyjne zmierzające do uzyskania decyzji ZRID. Planujemy jeszcze w tym roku rozpocząć roboty w terenie.

Zdjęcia (5)

{"register":{"columns":[]}}