Rusza przetarg na realizację S7 Czosnów - Kiełpin
30.01.2023
Szukamy wykonawcy, który dostosuje do parametrów trasy ekspresowej istniejącą dwujezdniową drogę krajową nr 7 pomiędzy Czosnowem a Kiełpinem pod Warszawą. Dziś do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej zostało przekazane ogłoszenie o zamówieniu, rozpoczynające postępowanie przetargowe.
Obowiązki kontraktowe
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa ok. 9 km drogi ekspresowej S7. Nowa trasa będzie miała przekrój dwujezdniowy z trzema pasami ruchu. Wybudowane zostaną trzy węzły: Czosnów, Palmiry i Sadowa. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Harmonogram
Postępowanie będzie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert został wyznaczony na 29 marca 2023 r. - przesunięcie terminu na 11.05.2023r.
Planowane podpisanie umowy z wykonawcą (przy braku odwołań): lipiec 2023 r. Przy sprawnym przebiegu procesu projektowania (uzyskiwania niezbędnych uzgodnień i decyzji) jak i realizacji nową trasę oddamy do użytku wiosną 2027 r.
S7 na północ od stolicy
Przed Świętami Bożego Narodzenia zniknęły ostatnie ograniczenia w ruchu na nowym 71-kilometrowym odcinku S7 Napierki - Płońsk. To oznacza, że kierowcy mają do dyspozycji drogę ekspresową w pełnym zakresie na 275 km od węzła Gdańsk Południe do końca obwodnicy Płońska.
Kolejne ok. 35 km S7 pomiędzy Płońskiem a Czosnowem jest w realizacji. Dla odcinka Płońsk - Załuski Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Spodziewamy się ją uzyskać w marcu 2023 r. Na środkowym fragmencie, Załuski - Modlin, rozpoczęły się roboty przygotowawcze. Od września 2022 r. toczą się prace pomiędzy Modlinem a Czosnowem.
Należy przypomnieć, że prace przy budowie drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów są prowadzone pod ruchem. Jednym z naszych głównych założeń jest zminimalizowanie utrudnień dla kierowców. Na dwóch odcinkach pomiędzy Płońskiem a Modlinem, kierowcy mają do dyspozycji cztery pasy ruchu (po dwa w każdą stronę). Na odcinku Modlin - Czosnów, do dyspozycji kierowców będą miejscowo trzy pasy ruchu. Dostępny będzie jeden pas w każdą stronę i pas środkowy, o zmiennych kierunkach w zależności od natężenia ruchu. Przewidujemy zmianę kierunku środkowego pasa dwa razy w ciągu doby.
Szczegóły dotyczące zmian w organizacji ruchu jak i inne informacje dostępne są na stronie internetowej kontraktu S7 Płońsk - Czosnów.
Zgodnie z zapisami umów, zakończenie wszystkich prac na odcinku najbliżej Warszawy przewidziane jest z końcem 2023 r., natomiast na dwóch pozostałych w 2025 r. W procedowaniu są roszczenia wykonawców, w których oczekują wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych. Termin może zostać przesunięty w sytuacji, gdy wykonawcy uzasadnią, że w czasie realizacji nastąpiły okoliczności, na które nie mieli wpływu, a uniemożliwiły prowadzenie robót.
Dla odcinka S7 Kiełpin - Warszawa przygotowujemy dokumentację niezbędną do ogłoszenia przetargu na wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem decyzji ZRID. Przypomnijmy, że w listopadzie 2021 r. Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska rozpatrzył odwołania od decyzji środowiskowej dla budowy tego odcinka według wariantu II. Oznacza to, że ostateczna decyzja środowiskowa dała nam zielone światło do pozyskania finansowania na realizację inwestycji. Planujemy w I połowie br. ogłosić przetarg na wykonanie projektu budowlanego oraz uzyskanie niezbędnych decyzji.
Projekt przewiduje m.in. budowę dwóch tuneli drogowych (w dzielnicach Bielany i Bemowo), o długości ok. 1 km każdy, oraz czterech lub pięciu węzłów (pięciu z w. Janickiego). W związku z rozpoczętymi przez m.st. Warszawa pracami projektowymi, zmierzającymi do uzyskania decyzji środowiskowej dla Trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie, podjęliśmy decyzję o przygotowaniu materiałów projektowych niezbędnych do uzyskania decyzji ZRID dla S7 Warszawa - Kiełpin wariantowo, tj. z węzłem Janickiego i bez niego (uwzględniając jednocześnie rezerwę terenową). Jest to również wyjście naprzeciw oczekiwaniom Miasta. Realizację tego odcinka drogi ekspresowej S7 planujemy w latach 2027-2030.