Straż Pożarna wydała opinię dotyczącą tunelu w ciągu S2. Co jeszcze przed nami?
26.10.2021
W tunelu pod Ursynowem w ciągu S2 Straż Pożarna przeprowadziła kolejne testy odbiorowe. Sprawdzany był system wentylacji oraz weryfikacji podlegała dokumentacja techniczna. Podczas następnej kontroli, w przyspieszonej procedurze, sprawdzony zostanie system wentylacji.
Co sprawdzali Strażacy?
W trakcie kontroli kilkukrotnie odbywały się testy z tzw. gorącym dymem, podczas których sprawdzany był system wentylacji i wykrywania pożaru. Testy te wykazały, że systemy bezpieczeństwa zadziałały prawidłowo. Niestety awarii uległ rezerwowy wentylator. Wczorajszy dzień był ostatnim na wydanie stanowiska Straży Pożarnej, więc nie było możliwości wstrzymania się z wydaniem pozytywnej decyzji do czasu usunięcia usterki.
Wykonawca ustala przyczynę awarii. Po usunięciu usterki ponownie wystąpimy do Straży Pożarnej o przeprowadzenie kontroli. Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej już zapowiedziała, że po złożeniu przez nas wniosku przeprowadzi przyspieszoną procedurę. Sprawdzony zostanie system wentylacji, bo pozostałe już pozytywnie przeszły kontrolę.
Decyzja WINB o pozwoleniu na użytkowanie
Kolejnym krokiem będzie złożenie wniosku do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie (WINB) o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkownie. To złożona procedura administracyjna. Pracownicy WINB muszą sprawdzić obszerną dokumentację powykonawczą, następnie przeprowadzić kontrolę w terenie i wydać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.
Zgoda Wojewody Mazowieckiego
Ostatnim etapem procesu odbiorowego jest kontrola Wojewody Mazowieckiego. Po sprawdzeniu dokumentacji w zakresie bezpieczeństwa oraz otrzymaniu opinii urzędnika bezpieczeństwa wyda zgodę na otwarcie tunelu. Ta decyzja da nam zielone światło na dopuszczenie do ruchu S2 pomiędzy węzłami Puławska i Warszawa Wilanów wraz z tunelem. Zakładamy, że stanie się to jesienią tego roku.
Dofinansowanie ze środków UE
Budowa drogi ekspresowej S2 na odcinku Puławska - Lubelska jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wysokość dofinansowania ze środków UE dla trzech odcinków realizacyjnych o łącznej długości 18,6 km wynosi ok. 2 mld zł. Łączna wartość inwestycji to ok. 4 mld zł, z czego prace budowlane to ok. 2,7 mld zł.