Szukamy wykonawcy, który przygotuje koncepcję rozbudowy DK79 Piaseczno – Góra Kalwaria
27.12.2021
Ogłosiliśmy przetarg na wybór projektanta, który wykona koncepcję i uzyska decyzję środowiskową dla rozbudowy DK79 pomiędzy Piasecznem (skrzyżowanie z ul. Syrenki) a początkiem obwodnicy Góry Kalwarii.
Inwestycja podzielona została na 5 odcinków:
• Piaseczno (skrzyżowanie z ul. Syrenki) - Piaseczno ul. Żeromskiego (bez skrzyżowania), długości 2 km;
• Piaseczno ul. Żeromskiego (ze skrzyżowaniem) - Żabieniec ul. Wschodnia (ze skrzyżowaniem), długości ok. 3 km;
• Żabieniec ul. Wschodnia (bez skrzyżowania) - w. Chojnów (okolice granicy miejsko - wiejskiej gminy Piaseczno), długości ok. 2,8 km;
• w. Chojnów (okolice granicy miejsko - wiejskiej gminy Piaseczno) - Baniocha ul. Sportowa (bez skrzyżowania), długości 2,8 km;
• Baniocha ul. Sportowa (ze skrzyżowaniem) - początek Obwodnicy Góry Kalwarii, długości ok. 3 km.
Zakres prac
Zadaniem projektanta będzie opracowanie koncepcji wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej rozbudowy ok. 13,5 km DK79 na odcinku Piaseczno – obwodnica Góry Kalwarii.
W postępowaniu został postawiony wymóg przedstawienia trzech wariantów inwestycyjnych:
• wariant bezinwestycyjny polegający na niepodejmowaniu przedsięwzięcia;
• minimum 1 wariant z proponowanymi rozwiązaniami;
• minimum 1 wariant przebiegu alternatywnego – po nowym śladzie;
W ramach inwestycji istniejąca DK79 zostanie dostosowana do parametrów trasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Dostęp do drogi będzie się odbywać poprzez węzły drogowe. Ponadto wybudowane/przebudowane zostaną drogi do obsługi terenów przyległych. Powstaną chodniki i ciągi pieszo – rowerowe lub rowerowe, zatoki autobusowe. Piesi i rowerzyści zyskają kładki. Wybudowane zostaną urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Zamierzenie: przebudowa drogi, cel: poprawa bezpieczeństwa
Jaki jest cel tych opracowań? Zmierzamy do poprawy bezpieczeństwa kierowców jak i pieszych. W jaki sposób? Poprzez poszerzenie drogi, wzmocnienie konstrukcji jezdni a przede wszystkim zmniejszenie uciążliwości związanej z dużym natężeniem ruchu dla mieszkańców a co za tym idzie poprawę aktualnie funkcjonujących rozwiązań komunikacyjnych. Powstaną nowe chodniki, drogi przeznaczone tylko dla ruchu mieszkańców, w tym dojazdowe do posesji i obiektów użyteczności publicznej, powstaną nowe skanalizowane skrzyżowania i bezpieczne przejścia dla pieszych.
W przygotowaniu dokumentacji są następujące odcinki:
Góra Kalwaria – Mniszew (ok. 13,6 km)
Mniszew – Magnuszew (ok. 12,5 km)
Magnuszew – Ryczywół (ok. 9,5 km)
Przejście przez Kozienice odc. II i III (ok. 4,04 km)
Aleksandrówka – Garbatka (ok. 10,08 km)
Garbatka – Wilczowola (ok. 7,7 km)
Obwodnica Ciepielowa (ok. 1,6 km)
Ciepielów – Lipsko (ok. 6,4 km)
Lipsko – granica województwa (ok. 8,5 km)
Dla pierwszych trzech zadań przygotowywana jest koncepcja rozbudowy DK79. W realizacji jest drugi etap przejścia przez Kozienice a na trzeci szukamy wykonawcy, który zrealizuje roboty w systemie Projektuj i Buduj (PiB). Dla odcinka pomiędzy Aleksandrówką a Garbatką trwa postępowanie przetargowe na wybór projektanta koncepcji rozbudowy a dla następnego przetarg na realizację w systemie PiB. Dla ostatnich trzech odcinków od Ciepielowa do granicy województwa maz. przygotowujemy dokumentację do ogłoszenia przetargu na wybór wykonawcy w systemie Projektuj i buduj. Po pozyskaniu finansowania ogłosimy postępowania.
W grudniu 2020 r. podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie i budowę 6,4 km obwodnicy Lipska, a z końcem sierpnia 2021 r. na przebudowę odcinka od skrzyżowania z ul. Energetyczną do skrzyżowania z ul. Syrenki w Piasecznie. Przypomnijmy, że od grudnia 2019 r. kierowcy mogą korzystać z 9 kilometrowej obwodnicy Góry Kalwarii, która wyprowadziła uciążliwy ruch z centrum miasta.