W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Szukamy wykonawcy, który wprowadzi kolejne zmiany w organizacji ruchu na węźle Lubelska

25.11.2022

Do 12 grudnia br. można składać oferty na opracowanie docelowego projektu stałej organizacji ruchu. Zadaniem przyszłego wykonawcy będzie opracowanie analiz i prognoz ruchu, a także budowa m.in. przewiązki, która umożliwi przywrócenie ruchu na łącznicy relacji A2 Terespol - S17 Lublin. Powstanie ona pomiędzy jezdnią zbiorczo rozprowadzającą a jezdnią główną S17 w kierunku Lublina, na wysokości łącznicy zjazdowej z S2 na S17.

S17 węzeł Lubelska, skrzyżowanie z A2 i S2

S17 i węzeł Lubelska

Pod koniec października br. wprowadziliśmy dwa pasy ruchu na łącznicy węzła prowadzącej z S17 od strony Lublina na S2 POW do Warszawy. Drugą zmianę wprowadzimy po oddaniu do ruchu odcinka S17 Lubelska - Warszawa Wschód (Zakręt). Udostępnimy wówczas dwa pasy ruchu na łącznicy z S2 POW od strony Warszawy w kierunku Lublina (S17), co będzie związane z czasowym zamknięciem łącznicy z A2 od strony Terespola na S17 w kierunku Lublina. Dla pojazdów jadących w tym kierunku będzie obowiązywał objazd przez węzeł Warszawa Wschód (Zakręt). Takie rozwiązanie umożliwi bezpieczne poprowadzenie dwóch pasów na łącznicy z S2 w kierunku Lublina.

S2 i węzeł Opacz

15 listopada br. zakończyły się prace związane z zawężeniem prawego pasa drogi ekspresowej S8 w obrębie węzła Opacz na jezdni w kierunku Wrocławia.  Rozwiązanie to poprawiło płynność ruchu dla pojazdów włączających się do ruchu z S2.

Przygotowujemy obecnie Program Inwestycji, który zakłada poprawę płynności ruchu na najbardziej obciążonych kierunkach ruchu na węźle Opacz. W planie mamy dokonanie zmian w kluczowych miejscach tego węzła:
- w ciągu S8 jadąc od strony Wrocławia na S2 do węzłów Konotopa oraz Warszawa Lotnisko,
- możliwość wjazdu z jezdni zbiorczo-rozprowadzającej przejmującej ruch z węzła Warszawa Lotnisko w kierunku Wrocławia,
- na połączeniu łącznic prowadzących ruch z S8 od strony Wrocławia oraz od centrum w kierunku węzła Konotopa.
Szczegóły co do planowanych zmian w organizacji ruchu podamy po zatwierdzeniu, a tym samym uzyskaniu finansowania dla tego zadania.

S17 Lubelska - Warszawa Wschód (Zakręt)

Wykonawca prowadzi prace wykończeniowe. Trwają odbiory. Po uzyskaniu przez laboratorium GDDKiA pozytywnych wyników badań w zakresie m.in. równości i współczynnika tarcia ułożonej nawierzchni betonowej, będziemy mogli oddać do ruchu etapowo ciąg główny S17. Na początek kierowcy będą korzystać z trasy głównej S17 oraz ronda na DK92. Udostępnienie do ruchu trasy głównej nie oznacza zakończenia wszystkich robót. Będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 80 km/h. Wykonawca będzie jeszcze prowadził pozostałe do realizacji prace. 

W drugim i ostatnim etapie udostępnimy docelowy przekrój drogi ekspresowej i zawrotkę na końcu S17 (będzie można na końcu zrealizowanego odcinka S17 zjechać łącznicą w kierunku Warszawy). Prace są uzależnione od warunków atmosferycznych i uzyskania decyzji Pozwolenia na użytkowanie.
 

S2 węzeł Warszawa Lotnisko

Po udostępnieniu kierowcom S7 pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Południe, będziemy obserwować natężenie ruchu na poszczególnych relacjach węzła Warszawa Lotnisko. Na podstawie tych obserwacji planujemy wprowadzenie zmian usprawniających płynność ruchu na najbardziej obciążonych kierunkach węzła. Jedną z nich może być wydłużenie prawego pasa ruchu na łącznicy z S7 na S2 w kierunku węzła Konotopa i autostrady A2.

{"register":{"columns":[]}}