W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Trwają testy i odbiory tunelu pod Ursynowem

04.08.2021

Zanim kierowcy będą mogli skorzystać z kolejnego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy, musimy uzyskać pozwolenie na jego użytkowanie. Wszystkie prace drogowe na tunelowym odcinku S2 już się zakończyły. Trwają testy i odbiory systemów bezpieczeństwa. Po ich zakończeniu i uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, już w najbliższych tygodniach będzie można udostępnić tunel kierowcom.

S2 tunel pano

Testy i odbiory

W ramach testów i odbiorów poszczególnych systemów bezpieczeństwa w tunelu sprawdzane jest zasilanie podstawowe i awaryjne, systemy alarmowe (w tym komunikaty głosowe), odwodnienie, oświetlenie oraz wentylacja, np. poprzez próbę z „gorącym dymem” (symulującą prawdziwy pożar).  

Trwa postępowanie administracyjne prowadzone przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Warszawie, którego celem jest wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie dla budynku Centrum Zarządzania Tunelem (CZT). Po uzyskaniu decyzji zacznie tam działać obsługa zarządzania tunelem, Punkt Informacji Drogowej (PID), a docelowo również Krajowe Centrum Zarządzania Ruchem.
 

13 systemów bezpieczeństwa

Przypomnijmy, że zgodnie z Dyrektywą tunelową Unii Europejskiej, która zawiera opis minimalnych wymagań bezpieczeństwa dla tuneli w transeuropejskiej sieci drogowej, obiekt jest wyposażony w system zasilania podstawowego i awaryjnego, oświetlenie podstawowe, awaryjne i ewakuacyjne. 

W układzie wentylacji zamontowany jest system pomiaru stężenia tlenku węgla i tlenku azotu. Automatycznie kontrolowana jest widoczność w tunelu, a czujniki wykryją i zasygnalizują pożar. 

Obiekt pod Ursynowem wyposażony jest w system punktów alarmowych, komunikacji radiowej służb ratowniczych i porządkowych. W tunelu znajdują się również hydranty przeciwpożarowe, odwodnienie, kanalizacja deszczowa, przeciwpożarowa i drenażowa. 

Wzdłuż ścian tunelu znajdują się chodniki, które w razie potrzeby będą ciągami ewakuacyjnymi. Co 250 metrów ulokowano też przejścia pomiędzy nawami tunelu, a informację o odległości do tych przejść znajdziemy na tablicach oświetlenia awaryjnego.
 

Dofinansowanie ze środków UE

Budowa drogi ekspresowej S2 na odcinku Puławska - Lubelska jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wysokość dofinansowania ze środków UE dla trzech odcinków realizacyjnych o łącznej długości 18,6 km wynosi ok. 2 mld zł.

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}