W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wybudujemy obwodnice dla dziewięciu mazowieckich miast

15.09.2023

Dwie obwodnice, Lipska i Pułtuska, są w realizacji. Kolejnych siedem jest w fazie przygotowania dokumentacji projektowej. Dzięki rządowemu Programowi budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030, z dziewięciu miast w województwie mazowieckim wyprowadzimy ruch tranzytowy.

default

Obwodnica Lipska - w realizacji

10 grudnia 2020 r. podpisaliśmy umowę na projekt i budowę obwodnicy Lipska w ciągu DK79. W lipcu 2023 r. Wojewoda Mazowiecki podpisał ostatnią czwartą decyzję ZRID. Wykonawca ruszył z robotami pełną parą. Usuwane są drzewa i krzewy oraz prowadzone roboty ziemne. Budowane są drogi technologiczne i usuwane kolizje z urządzeniami podziemnymi.

To pierwsze, mazowieckie zadanie ujęte w Programie, które weszło w etap realizacji. Umowa, zawarta z firmą Budimex o wartości prawie 110 mln zł, zostanie zrealizowana w ciągu 35 miesięcy od daty jej zawarcia. Do czasu realizacji nie wlicza się przerw zimowych od 16 grudnia do 15 marca. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w II kwartale 2024 r. Może on ulec zmianie z uwagi na długotrwałą procedurę uzyskiwania decyzji ZRID. 
Trasa o długości 6,4 km poprowadzona będzie w układzie północ-południe, po zachodniej stronie miejscowości Lipsko. Początek obwodnicy zaplanowany jest około 350 m na północ od skrzyżowania z DW754. Koniec około 500 m od nowego przebiegu DW747. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Celem realizacji inwestycji jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się DK79. Działanie to jest powiązane również z realizacją innego obejścia miejscowości bardziej na północ, czyli obejścia Zwolenia. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Lipsku. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się z Warszawy.
 

Obwodnica Pułtuska - w realizacji

17 czerwca 2021 r. podpisaliśmy umowę na projekt i budowę blisko 20-kilometrowej obwodnicy Pułtuska w ciągu DK61 wraz z korektą przebiegu DK57. 14 kwietnia 2022 r. do Wojewody Mazowieckiego złożony został wniosek o wydanie decyzji ZRID. Szacujemy, że na przełomie września i października uzyskamy decyzję, co umożliwi rozpoczęcie prac w terenie.

Wykonawcą inwestycji jest firma Strabag. Umowa o wartości prawie 442 mln zł zostanie zrealizowana w ciągu 36 miesięcy od daty jej zawarcia. Po uzyskaniu decyzji ZRID rozpoczną się roboty. Do czasu realizacji robót nie wlicza się przerw zimowych od 16 grudnia do 15 marca. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest na II kwartał 2025 r.

 Nowa trasa o łącznej długości 19,8 km będzie omijać Pułtusk od zachodu. Obwodnica na całej długości będzie posiadała parametry drogi klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Wybudowane zostaną cztery węzły drogowe oraz obwód drogowy, obiekty inżynierskie, chodniki, drogi do obsługi terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
 
Celem inwestycji jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się DK57 i 61. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Pułtusku. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. DK57 i 61 stanowią popularne trasy dojazdu mieszkańców stolicy i woj. mazowieckiego na Warmię i Mazury.
Dzięki realizacji inwestycji ruch zostanie wyprowadzony także z sąsiednich miejscowości: Kacice, Kleszewo, Przemiarowo. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 

Przygotowujemy dokumentację dla siedmiu inwestycji

Obwodnica Ostrołęki - 20 listopada 2019 r. podpisaliśmy umowę na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU).

Zadaniem wykonawcy jest przygotowanie dokumentacji zawierającej wariantowy przebieg obwodnicy Ostrołęki w ciągu DK53, wykonanie badań geologicznych oraz przygotowanie wniosku wraz z materiałami do wniosku o wydanie DŚU. W listopadzie 2021 r. do Wójta Gminy Olszewo-Borki złożony został wniosek o uzyskanie decyzji środowiskowej, ze wskazaniem Wariantu 1 przebiegu obwodnicy jako rekomendowanego.

Planowana obwodnica będzie posiadała jedną jezdnię po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Będzie to droga o klasie GP z dostępnością poprzez skrzyżowania lub węzły. Ruch lokalny zostanie poprowadzony tzw. drogami serwisowymi.
Początek odcinka zlokalizowany jest na istniejącym odcinku DK53 w rejonie miejscowości Szwendrowy Most. Koniec odcinka znajduje się na włączeniu do istniejącej DK61 pomiędzy miejscowościami Nożewo i Dobrołęka. Projektowana trasa przebiega głównie przez gminę Olszewo-Borki oraz na krótkim odcinku przez obszar gminy Lelis. Planowane zadanie inwestycyjne znajduje się na terenie powiatu ostrołęckiego. Długość całego odcinka dla Wariantu 1 - rekomendowanego przez GDDKiA we wniosku o wydanie DŚU - wynosi ok. 14 km.
 
Planowany harmonogram realizacji:
- listopad 2021 r. - złożono wniosek o wydanie DŚU,
- I kw. 2025 r. - ogłoszenie przetargu w systemie Projektuj i buduj,
- 2025 r. - podpisanie umowy z wykonawcą,
- 2027-2029 - planowane lata realizacji robót budowlanych.

Obwodnica Skaryszewa - 19 października 2020 r. podpisaliśmy umowę na opracowanie STEŚ-R wraz z materiałami do uzyskania DŚU dla obwodnicy Skaryszewa w ciągu DK9. Przewiduje się powstanie 6-kilometrowej obwodnicy Skaryszewa w nowym śladzie DK9. Nowa trasa projektowana jest o parametrach drogi klasy GP, w układzie ruchu północ-południe, po zachodniej stronie miejscowości według Wariantu 1.

Podstawowym celem budowy obwodnicy Skaryszewa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się DK9 z Radomia, w kierunku południowym. Jest to ważny szlak komunikacyjny w kierunku Ostrowca Świętokrzyskiego, Opatowa i dalej Rzeszowa.
Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Skaryszewie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Obwodnica będzie stanowiła również uzupełnienie oraz element rozprowadzający ruch z planowanej drogi ekspresowej S12.

Planowany harmonogram realizacji:
- sierpień 2022 r. – złożono wniosek o wydanie DŚU,
- listopad 2022 r. - uzyskano DŚU dla Wariantu 1
- III kw. 2024 r. - ogłoszenie przetargu w systemie Projektuj i buduj,
- 2025 r. - podpisanie umowy z wykonawcą,
- 2026-2028 - planowane lata realizacji robót budowlanych.

Obwodnica Zwolenia - 19 października 2020 r. podpisaliśmy umowę na opracowanie STEŚ-R i materiałami do uzyskania DŚU dla obwodnicy Zwolenia w ciągu DK79. Nowa droga o długości ok. 10 km przebiegać będzie w układzie północ-południe, po wschodniej stronie miejscowości. Początek obwodnicy planowany jest po północnej stronie miasta Zwoleń w rejonie wsi Strykowice Górne. We wrześniu 2022 r. do Burmistrza Zwolenia złożony został wniosek o uzyskanie decyzji środowiskowej, ze wskazaniem Wariantu 1 przebiegu obwodnicy jako rekomendowanego.

Podstawowym celem budowy obwodnicy Zwolenia jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się DK12 i 79. Działanie to jest powiązane również z realizacją innego obejścia miejscowości, bardziej na południe, czyli obejścia Lipska. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Zwoleniu. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Obwodnica będzie stanowiła uzupełnienie oraz element rozprowadzający ruch z planowanej drogi ekspresowej S12 pomiędzy Radomiem a Puławami. Prace nad tym ciągiem również trwają. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 
Planowany harmonogram realizacji:
- wrzesień 2022 r. – złożono wniosek o wydanie DŚU,
- I kw. 2026 r. - ogłoszenie przetargu w systemie Projektuj i buduj,
- 2026 r. - podpisanie umowy z wykonawcą,
- 2028-2030 - planowane lata realizacji robót budowlanych.

Obwodnica Łącka - 28 października 2020 r. podpisaliśmy umowę na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej i materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej dla obwodnicy Łącka w ciągu DK60. Przewiduje się, że nowa droga o długości ok. 3 km ominie istniejącą zabudowę po północno-zachodniej stronie obecnej DK60. W grudniu 2022 r. do Wójta Gminy Łąck złożony został wniosek o uzyskanie decyzji środowiskowej, ze wskazaniem Wariantu 1A przebiegu obwodnicy jako rekomendowanego.

Podstawowym celem budowy obwodnicy Łącka jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się DK60 pomiędzy Płockiem a Kutnem. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Łącku. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się wokół Warszawy. Droga stanowi bowiem alternatywny objazd aglomeracji stołecznej po północnej stronie pomiędzy drogą S8 a autostradą A1. Będzie również stanowić uzupełnienie zbudowanej obwodnicy Gostynina.
 
Planowany harmonogram realizacji:
- grudzień 2022 r. - złożono wniosek o wydanie DŚU,
- IV kw. 2025 r. - ogłoszenie przetargu w systemie Projektuj i buduj,
- 2026 r. - podpisanie umowy z wykonawcą,
- 2027-2029 - planowane lata realizacji robót budowlanych.

Obwodnica Siedlec - 6 listopada 2020 r. podpisaliśmy umowę na opracowanie STEŚ-R i materiałami do uzyskania DŚU dla obwodnicy Siedlec w ciągu DK63. Wykonane prace wskazują wariantowy przebieg obwodnicy Siedlec, po północno-zachodniej stronie miasta, na przedłużeniu istniejącej południowej obwodnicy w ciągu DK2. Obwodnica będzie zaczynać się włączeniem w istniejący ciąg DK63 po północnej stronie miejscowości Chodów, a kończyć się będzie połączeniem z istniejącą DK2 w rejonie miejscowości Stare Iganie. Jej docelowy przebieg zostanie określony w decyzji środowiskowej.

Podstawowym celem budowy obwodnicy Siedlec jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się po DK2 i 63. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samych Siedlcach. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Obwodnica będzie stanowiła uzupełnienie i dopełnienie efektu, który zapewnia realizacja autostrady A2. Poprzez budowę tej obwodnicy w ciągu DK63, wraz z oddaniem autostrady, zmieni się cały układ komunikacyjny miasta, gdzie ruch dalekobieżny i tranzytowy nie będzie wjeżdżał do miejscowości.
 
Planowany harmonogram realizacji:
- II połowa 2023 r. - złożenie wniosku o wydanie DŚU,
- 2025 r. - ogłoszenie przetargu w systemie Projektuj i buduj,
- 2026 r. - podpisanie umowy z wykonawcą,
- 2027-2029 - planowane lata realizacji robót budowlanych.

Obwodnica Sokołowa Podlaskiego - 6 listopada 2020 r. podpisaliśmy umowę na opracowanie STEŚ-R i materiałami do uzyskania DŚU dla obwodnicy Sokołowa Podlaskiego w ciągu DK62 i 63. Wykonane prace wskazują wariantowy przebieg obwodnicy Sokołowa Podlaskiego. Przewiduje się, że trasa o długości ok. 23 km zostanie zbudowana po zachodniej i południowej stronie miejscowości i na swoim środkowym odcinku będzie stanowić wspólny przebieg obu dróg krajowych. We wrześniu 2022 r. do Wójta Gminy Sokołowa Podlaskiego złożony został wniosek o uzyskanie decyzji środowiskowej, ze wskazaniem Wariantu 3K przebiegu obwodnicy jako rekomendowanego.

Podstawowym celem budowy obwodnicy Sokołowa Podlaskiego jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się po DK62 i 63. Obecnie obie drogi krajowe przebiegają przez gęsto zabudowany obszar miasta i stanowią jego kręgosłup komunikacyjny.
Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Sokołowie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 
Planowany harmonogram realizacji:
- wrzesień 2022 r. - złożono wniosek o wydanie DŚU,
- II kw. 2025 r. - ogłoszenie przetargu w systemie Projektuj i buduj,
- 2026 r. - podpisanie umowy z wykonawcą,
- 2027-2029 - planowane lata realizacji robót budowlanych.

Obwodnica Ciechanowa - 29 kwietnia 2021 r. podpisaliśmy umowę na opracowanie STEŚ-R i materiałami do uzyskania DŚU dla obwodnicy Ciechanowa w ciągu DK60. Wykonane prace wskażą wariantowy przebieg obwodnicy Ciechanowa. Zakładamy, że trasa zostanie zbudowana w układzie wschód-zachód, po południowej stronie miejscowości. Docelowy przebieg trasy klasy GP zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej.
 Obwodnica Ciechanowa wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta, który obecnie odbywa się DK60. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i poprawa warunków ruchu w samych Ciechanowie.
Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się wokół Warszawy. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 
Planowany harmonogram realizacji:
- 2024 r. - złożenie wniosku o wydanie DŚU,
- 2026 r. - ogłoszenie przetargu w systemie Projektuj i buduj,
- 2027 r. - podpisanie umowy z wykonawcą,
- 2028-2030 - planowane lata realizacji robót budowlanych.
 

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}