W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla obwodnicy Łącka

28.12.2022

Rozpoczął się kolejny etap przygotowań do budowy około 3 km obwodnicy Łącka w ciągu DK60. Do Wójta Gminy Łąck złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Efektem końcowym przeprowadzonego postępowania administracyjnego będzie ustalenie przebiegu nowej trasy.

DK60_Łąck

Wybór wariantu optymalnego

Zweryfikowana została dokumentacja projektowa, w tym również analiza wielokryterialna. W oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne został wskazany najkorzystniejszy wariant przebiegu przyszłej trasy, oznaczony jako wariant 1A. We wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej skierowanym do Wójta Gminy Łąck wskazaliśmy go jako preferowany.

Opis wariantu

W preferowanym rozwiązaniu trasa ma długość ok. 3 km i w całości przebiega przez gminę Łąck. Obwodnica zlokalizowana jest po północnej stronie miejscowości. Rozpoczyna swój bieg od południowo-zachodniej stronie Łącka, w rejonie istniejącego skrzyżowania z drogą gminną Stare Budy (ul. Długa), a kończy po północno-wschodniej stronie miasta, na włączeniu w nowoprojektowany przebieg DK60 w km ok. 59+200.

Obwodnica Łącka

Obwodnica o długości ok. 3 km planowana jest w nowym śladzie drogi krajowej nr 60 jako droga klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym). Umowa na przygotowanie dokumentacji projektowej o wartości prawie 1,3 mln zł została podpisana z firmą Arkas-Projekt. Termin zakończenia prac upływa z końcem 2023 r. 
Zadaniem projektanta jest wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej.

Po zaprojektowaniu i wybudowaniu obwodnicy Łącka wyprowadzony zostanie ruch tranzytowy, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 60 pomiędzy Płockiem a Kutnem. 
Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Łącku. Poprawią się również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się wokół Warszawy. Droga stanowi bowiem alternatywny objazd aglomeracji stołecznej po północnej stronie pomiędzy drogą S8 a autostradą A1. Nowa trasa będzie również uzupełnieniem zbudowanej już obwodnicy Gostynina.  
 

Na Mazowszu powstanie dziewięć obwodnic

Dzięki rządowemu Programowi budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030, z dziewięciu miast w województwie mazowieckim wyprowadzimy ruch tranzytowy.

Dwie obwodnice, Lipska (DK79) i Pułtuska (DK61/57), są już w realizacji. W przypadku tej pierwszej, do Wojewody Mazowieckiego złożone zostały cztery wnioski o uzyskanie decyzji o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej. Dwie decyzje już uzyskaliśmy a dla dwóch toczy się postępowanie administracyjne. W I kwartale 2023 r. planujemy rozpocząć roboty w terenie. Zakończenie prac przewidziane zostało w II kwartale 2024 r. Jeśli chodzi o obwodnicę Pułtuska, w kwietniu 2022 r. złożony został wniosek o wydanie decyzji ZRID. Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowanie administracyjne. Szacujemy, że roboty w terenie po pozyskaniu decyzji ZRID, rozpoczną się  w II połowie 2023 r. i zakończą w I kwartale 2025 r. 

Kolejnych siedem jest w fazie przygotowania dokumentacji projektowej, Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej i materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej. Na początku grudnia br. uzyskaliśmy decyzję środowiskową dla obwodnicy Skaryszewa. Dla obwodnic Ostrołęki, Zwolenia i Sokołowa Podlaskiego prowadzone są postępowania administracyjne w sprawie wydania tego dokumentu.
 

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}