Zmiana w organizacji ruchu na Trakcie Brzeskim w Warszawie
15.10.2021
W związku z kolejnym etapem budowy węzła Warszawa Wschód (Zakręt), w najbliższy poniedziałek (18 października) ok. godz. 22 rozpocznie się wdrażanie zmiany w organizacji ruchu na Trakcie Brzeskim (DK2). Wyłączona z ruchu zostanie jezdnia w stronę Warszawy na odcinku od budowanego węzła Warszawa Wschód (Zakręt) do skrzyżowania z DW 638 Al. Piłsudskiego i ulicą Jana Pawła II. Ruch będzie się odbywał w obu kierunkach jezdnią w stronę Mińska Mazowieckiego, a kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie ruchu.
Co się dzieje na budowie
Realizowane są roboty mostowe związane z budową estakad oraz konstrukcji obiektów i murów oporowych w ciągu S17, trwa budowa płyty dennej w ciągu DK2. W zakresie robót drogowych budowana jest konstrukcja jezdni głównej, a także wykonywane są roboty brukarskie. Prowadzone są prace branżowe przy przebudowie kolizji wodociągowych jak i budowie kanalizacji deszczowej, oświetlenia, urządzeń melioracyjnych. Zaawansowanie rzeczowe to ok. 69 proc.
Trzypoziomowy węzeł Warszawa Wschód (Zakręt)
Łączna długość realizowanego odcinka pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) a węzłem Lubelska to ok. 2,5 km. Trzypoziomowy węzeł będzie umożliwiał relacje we wszystkich kierunkach. Na północ - w kierunku Marek (Wschodnia Obwodnica Warzszawy) w przyszlości kierowcy będą jechać drogą ekspresową na poziomie +1. Oś wschód - zachód (Warszawa - Mińsk Mazowiecki) poprowadzona będzie na poziomie -1 jako droga jednojezdniowa, dwukierunkowa, po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Na poziomie 0 zostanie wybudowane rondo z przejściami podziemnymi dla pieszych oraz rowerzystów.
Kontrakt
22 listopada 2017 r. została podpisana umowa na zaprojektowanie i budowę 2,5 km odcinka Wschodniej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) a węzłem Lubelska. Wykonawcą inwestycji jest WARBUD. Wartość podpisanej umowy wynosi 225 mln zł.
W procedowaniu są roszczenia, gdzie wykonawca oczekuje wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych. Dotyczą one np. długotrwałej procedury uzyskiwania decyzji ZRID oraz procesu uzgadniania i przebudowy kolizji uzbrojenia terenu. Po ich rozpatrzeniu będzie można określić termin zakończenia robót.