W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kolejne przejścia dla pieszych z doświetleniem

14.11.2022

Podpisaliśmy umowę na doświetlenie dziewięciu przejść dla pieszych na drodze krajowej nr 46 pomiędzy Kłodzkiem a Złotym Stokiem. To kolejna inwestycja z Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej, która w znaczący sposób poprawi bezpieczeństwo pieszych.

DK46 - m. Złoty Stok - przejście dla pieszych

Umowa zawarta została z firmą Rotomat, która zrealizuje zadanie w systemie Projektuj i buduj.  To oznacza, że w pierwszej kolejności zostanie wykonana dokumentacja projektowa, a następnie prace w terenie. Wartość podpisanej umowy wynosi prawie 780 tys złotych.  

 

Zakres prac 

Dodatkowe oświetlenie oraz specjalne płytki dla osób niedowidzących i niewidomych wybudowane zostaną na dziewięciu przejściach dla pieszych w ciągu drogi krajowej nr 46, tj. w Kłodzku (dwa przejścia), Mąkolnie (dwa przejścia) i w Złotym Stoku (pięć przejść).  

Planowany termin zakończenia prac wyznaczony został na wrzesień 2023 roku.  

 

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 

Realizacja inwestycji poprawiających bezpieczeństwo na drogach jest możliwa dzięki rządowemu Programowi Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024.  Głównym celem Programu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Celami szczegółowymi są ochrona uczestników ruchu oraz zapewnienie infrastruktury drogowej, mającej wpływ na wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez redukcję liczby wypadków i ich ofiar.  

Realizacja zadań w ramach Programu umożliwi eliminację realnych i potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w połączeniu z zadaniami realizowanymi w PBDK, pozwoli docelowo na zmniejszenie liczby odcinków niebezpiecznych. Program wskazuje źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Jest spójny ze Strategią na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku oraz komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.)

 

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}