W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Poznaj warianty przebiegu obwodnicy Złotego Stoku

01.12.2021

Od 13 do 16 grudnia br. odbywać się będą spotkania dla mieszkańców, podczas których zaprezentowane zostaną wstępne korytarze przebiegu obwodnicy Złotego Stoku w ciągu DK46. UWAGA! Nastąpiła zmiana i spotkania odbędą się w formule on-line!

scroller

Natomiast już od dziś (1 grudnia) materiały dotyczące proponowanych wariantów przebiegu trasy dostępne są na stronie internetowej inwestycji

Spotkania wstępnie zaplanowano na terenach poszczegółnych Gmin, jednak z uwagi na aktualną sytuację pandemiczną w kraju, podjęto decyzję, że spotkania odbędą się w formule on-line przy użyciu ogólnodostępnego oprogramowania: 

  1. Gmina Złoty Stok - 13 grudnia 2021 r. od godziny 16.00 

  2. Gmina Bardo - 15 grudnia 2021 r. od godziny 16:00   

  3. Gmina Paczków - 16 grudnia 2021 r. od godziny 15:30  

Ankiety z opiniami i wnioskami dotyczącymi przedmiotowej inwestycji dostępne będą on-line na stronie internetowej kontraktu, a w wersji papierowej wraz z ulotkami informacyjnymi w Urzędach poszczegółnych Gmin (tj. Urzędzie Miejskim Złotego Stoku, Urzędzie Miasta i Gminy Bardo oraz Urzędzie Miejskim w Paczkowie).    

Ankiety prosimy składać do 10 stycznia 2022 roku, pocztą na adres: Biuro Projektów Dróg i Mostów „BBKS-Projekt” Sp. z o.o., ul. Ojca Beyzyma 10/1, 53-204 Wrocław lub na adres e-mail: dk46stes@bbks-projekt.pl z dopiskiem "Akcja informacyjna - STEŚ Złoty Stok". 

Zakres i cel inwestycji

Na etapie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) wyznaczone i poddane analizie wielokryterialnej zostaną przebiegi korytarzy obwodnicy Złotego Stoku w ciągu DK46. Trasa będzie miała długość ok. 8 km. Przeanalizowanych zostanie kilka jej wariantów. W ramach inwestycji wykonane zostaną roboty drogowe, odwodnienie, zieleń drogowa. Powstaną nowe obiekty inżynierskie, urządzenia bezpieczeństwa ruchu, kanały technologiczne oraz urządzenia ochrony środowiska.  

Głównym celem budowy obwodnicy Złotego Stoku jest wyprowadzenie z miejscowości ruchu tranzytowego, prowadzącego od Opola w kierunku Kotliny Kłodzkiej. Dzięki temu zwiększy się bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz dostępność do bazy turystycznej w regionie. Realizacja obwodnicy planowana jest w latach 2027-2030. 

Program 100 Obwodnic

Obwodnica Złotego Stoku jest jedną z siedmiu obwodnic w woj. dolnośląskim realizowanych w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Pozostałe to obwodnice: Głogowa w ciągu DK12 o długości 20 km, Kaczorowa w ciągu DK3 o długości 3,7 km, Legnicy w ciągu DK94 o długości 2,8 km, Oławy w ciągu DK94 o długości 11 km, Milicza w ciągu DK15 o długości 12 km oraz Międzyborza w ciągu DK25 o długości 8 km.​​​ Budowa obwodnic stworzy stabilny układ komunikacyjny na sieci dróg w województwie dolnośląskim, który pozwoli poprawić bezpieczeństwo na drogach, wyprowadzi ruch tranzytowy z miast i da możliwości rozwoju przemysłu i turystyki. 

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}