W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej w województwie dolnośląskim

28.01.2022

Niebawem ogłosimy przetargi, które związane są ściśle z poprawą bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD) na drogach zarządzanych przez GDDKiA w woj. dolnośląskim. Powstaną kolejne sygnalizacje świetlne na przejściach dla pieszych oraz chodniki.

Na zdjęciu widać przejście dla pieszych w Żelaźnie w ciągu DK33

Budowa oświetlenia dedykowanego zapewni lepszą widoczność pieszych i samego przejścia przez kierujących pojazdami. Na kilka zadań otrzymaliśmy już zatwierdzone Programy inwestycji, co oznacza, że w najbliższym czasie planowane jest ogłoszenie postępowań na realizację.  

Tak poprawimy bezpieczeństwo

Oświetlenie dedykowane wraz z podłączeniem do sieci energetycznej, a także specjalne płytki na krawędzi przejścia ułatwiające orientację osobom niewidomym i niedowidzącym pojawią się na przejściach dla pieszych w Częstocicach na DK39, Nowym Dworze i Trzebnicy na DK15 oraz w dwóch lokalizacjach w Żelaźnie na DK33, z czego w jednym miejscu wraz z chodnikiem. 

Takie same rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo wykonamy w obrębie łącznic na trzech węzłach drogi ekspresowej S8: 
- Łozina, na wjeździe z drogi powiatowej (DP) nr 1453 na łącznicę w kierunku Warszawy i zjeździe z łącznicy od strony Wrocławia na DP1453, 
- Szczodrów, na wjeździe z DP1499 na łącznicę w kierunku Warszawy i zjeździe z łącznicy od strony Wrocławia na DP1499, 
- Syców Zachód, na wjeździe z drogi wojewódzkiej (DW) 448 na łącznicę w kierunku Warszawy i zjeździe z łącznicy od strony Wrocławia na DW448. 

W Oławie na DK94 zmodernizujemy przejścia w obrębie trzech skrzyżowań. Zwiększymy odległość przejść dla pieszych od skrzyżowania ul. 1 Maja (DK94) z ul. Gazową wraz z rozbudową sygnalizacji świetlnej i doświetleniem przejść. Z kolei na skrzyżowaniu z przesuniętymi wlotami, ul. Andersa (DK94) z ul. Strzelna (DW396) oraz ul. 11 Listopada (DK94) z ul. Plac Zamkowy, zamontujemy dedykowane doświetlenie czterech przejść. Zmodernizujemy sygnalizację świetlną, dostosowując jej działanie do aktualnych natężeń ruchu. Na krawędzi przejść ułożone zostaną specjalne płytki uławiające orientację niewidomym i niedowidzącym. Na trzecim skrzyżowaniu, ul. Kutrowskiego (DK94) z ulicami Lwowską i Nowoosadniczą, obecną sygnalizację świetlną na przejściu dla pieszych zastąpimy sygnalizacją sterującą ruchem na skrzyżowaniu. Oświetlenie dedykowane pojawi na przejściu dla pieszych na drodze krajowej oraz przejściach na wlotach dróg podporządkowanych.  

Co zrobiliśmy do tej pory?

W połowie listopada 2021 roku zakończyliśmy prace przy doświetleniu przejść dla pieszych w Bardzie w ciągu DK8, pod koniec listopada doświetliliśmy przejście dla pieszych w Olszynie w ciągu DK30. W grudniu zrealizowaliśmy zadania na związane z doświetleniem przejść w Dusznikach Zdrój w ciągu DK8 i w Głogowie na DK12.   

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej

Realizacja inwestycji poprawiających bezpieczeństwo na drogach jest możliwa dzięki rządowemu Programowi Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej.  Głównym celem Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Celami szczegółowymi są ochrona uczestników ruchu oraz zapewnienie infrastruktury drogowej, mającej wpływ na wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez redukcję liczby wypadków i ich ofiar. 

Realizacja zadań w ramach Programu umożliwi eliminację realnych i potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w połączeniu z zadaniami realizowanymi w PBDK, pozwoli docelowo na zmniejszenie liczby odcinków niebezpiecznych. Program wskazuje źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Jest spójny ze Strategią na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku oraz komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.)   

Bądź na bieżąco z komunikatami GDDKiA. Obserwuj nas w mediach społecznościowych Facebook, Twitter i Instagram

Zdjęcia (10)

{"register":{"columns":[]}}