Przejście dla pieszych w Olszynie zostało doświetlone
25.11.2021
W ramach rządowego Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021-2024 zamontowaliśmy dedykowane oświetlenie przejścia dla pieszych i wykonaliśmy obustronny chodnik w Olszynie w ciągu DK30. Zapewni to lepszą widoczność przejścia dla kierujących pojazdami oraz pieszych znajdujących się w obrębie samego przejścia. Tym samym inwestycja wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD). Realizacja doświetlenia kosztowała ok. 98 tys. zł.
Do zrealizowania w tym roku zostały zadania:
-
Poprawa BRD na przejściu dla pieszych na DK94 w m. Źródła - umowa podpisana. Zakres zadania obejmuje wykonanie oświetlenia dedykowanego przejścia dla pieszych wraz z ułożeniem płytek dla osób niedowidzących i niewidomych.
-
Poprawa BRD na przejściach dla pieszych na DK8 w m. Duszniki Zdrój - umowa podpisana. Zakres zadania obejmuje wykonanie oświetlenia dedykowanego dla dwóch przejść dla pieszych oraz aktywnego znaku „przejście dla pieszych” na wysięgniku nad jezdnią.
-
Poprawa BRD na przejściach dla pieszych na DK8 w m. Niemcza oraz na DK35 w m. Bielany Wrocławskie - umowa podpisana. Zakres zadania obejmuje wykonanie oświetlenia dedykowanego dla czterech przejść dla pieszych wraz z ułożeniem płytek dla osób niedowidzących i niewidomych.
-
Poprawa BRD na przejściach dla pieszych na DK5 w m. Strzegom oraz na DK35 w m. Świdnica - umowa podpisana. Zakres zadania obejmuje wykonanie oświetlenia dedykowanego dla trzech przejść dla pieszych.
-
Poprawa BRD na przejściach dla pieszych na DK12 w miejscowości Głogów - umowa podpisana. Zakres zadania obejmuje wykonanie oświetlenia dedykowanego dla czterech przejść dla pieszych.
O Programie
Głównym celem Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024 jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych w zarządzie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Określa on cele i priorytety inwestycyjne, wskazuje poziom i źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Program jest spójny ze Strategią na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju oraz Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku oraz komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).