W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zlecanie badań

02.10.2024

Procedura zlecania badań i usług laboratoryjnych

Wydział Technologii i Jakości Budowy Dróg – Laboratorium Drogowe (WTiJBD-LD) dysponuje drukami dotyczącymi badań laboratoryjnych, takimi jak:

Formularz A — ZGŁOSZENIE na pełnienie obsługi laboratoryjnej zadania (zgłoszenie główne — otwarte) przez WTiJBD-LD jako laboratorium zamawiającego (inwestora) — wystawiane przed rozpoczęciem realizacji kontraktu.

Uwaga! Zgłoszenia może wystawiać ten, kto odpowiada za zadanie ze strony zamawiającego, np. Kierownik Projektu albo osoba pełniąca taką funkcję.

Formularz B ZLECENIE na wykonywanie badań i innych usług laboratoryjnych podczas trwania (realizacji) zadania.

Uwaga! Zlecenia może wystawiać zarówno Kierownik Projektu jak i przedstawiciele Nadzoru Inwestorskiego/Inżyniera Kontraktu/ odpowiedzialni za wystawianie zleceń.

Zleceniodawca zobowiązany jest do wystawiania zleceń na formularzach zamieszczonych na stronie internetowej GDDKiA Oddziału we Wrocławiu pobranych z zakładki DRUKI.

Druki ZGŁOSZENIA i ZLECENIA są zamieszczone w wersji edytowalnej.

W wyjątkowych przypadkach (np. brak Internetu i możliwości pobrania Formularza B przez zleceniodawcę) dopuszcza się przyjęcie zlecenia w formie pisemnej, pod warunkiem, że dokument ten będzie zawierał wszystkie niezbędne informacje dotyczące realizacji zlecenia:

1. Przedmiot zlecenia (rodzaj materiału, pomiaru, przeznaczenie, element, opinia)
2. Pochodzenie materiału/producent;
3. Termin (data i/lub godzina badań terenowych/pobrania próbek/wydania opinii);
4. Miejsce badania/pobrania (nr drogi, kilometraż, jezdnia, pas ruchu, nazwa obiektu itp.);
5. Pobranie próbek (informacja o osobie pobierającej próbkę);
6. Ilość badań/pomiarów/opinii (liczba próbek/stanowisk/otworów, długości pasa ruchu itp.);
7. Identyfikacja metody (wybór odpowiedniej metody badań z Zakresu Działalności);
8. Badana cecha (nazwa badania/pomiaru i/lub numer pozycji w Zakresie Działalności);
9. Wymagania i/lub dokumenty odniesienia (wartości parametrów wymagane/dopusz-czalne, i/lub ST, DWU, recepta, inne dokumenty);
10. Dokumenty przekazane ze zleceniem (ST, DWU, recepta, protokół, inne dokumenty);
11. Stwierdzenie zgodności z wymaganiami w sprawozdaniu z badania Spełnia/Nie spełnia (wybór metody stwierdzenia zgodności);
12. Adnotacja o osobach do których ma być przekazywana informacja o wynikach badań;
13. Dane Nadzoru Inwestorskiego/Inżyniera Kontraktu (pełne dane: nazwa/imię i naz-wisko, adres, tel., e-mail);
14. Osoba do kontaktu (imię i nazwisko, stanowisko/funkcja, tel., e-mail).

Zasada podejmowania decyzji:

Klient wystawiając zlecenie wypełnia opcje dotyczące stwierdzenie zgodności. Laborato-rium przyjmuje następującą zasadę podejmowania decyzji zawartą w Formularzu B:

a) ILAC-G8/09:2019 p. 4.2.1 (Prawdopodobieństwo błędnej akceptacji wynosi poniżej 50%)
b) Inne — wskazane przez klienta.

Zleceniodawca może pobrać i dostarczyć próbkę do siedziby WTiJBD–LD lub przekazać tę próbkę pracownikom WTiJBD–LD na budowie. W siedzibie WTiJBD–LD upoważniony pracownik sprawdza zgodność danych ze zlecenia z danymi na protokole i oznaczeniem próbki oraz ocenia przydatność próbki do badania, zapisując niezbędne informacje na protokole. W przypadku stwierdzenia przez WTiJBD–LD niezgodności dotyczącej otrzymanej próbki z wymaganiami dotyczącymi pobierania, transportu próbek lub innych nieprawidłowości powodujących, że WTiJBD–LD może odmówić wykonania badań.

W wyjątkowych przypadkach (np. brak Internetu i możliwości pobrania formularza protokołu przez Zleceniodawcę) dopuszcza się przyjęcie protokołu pobrania próbek wystawionego przez zleceniodawcę pod warunkiem, że dokument ten będzie zawierał wszystkie niezbędne informacje dotyczące realizacji zlecenia:

1. Temat zlecenia;
2. Odcinek badawczy/obiekt/działka robocza/pikietarz;
3. Rodzaj i przeznaczenie materiału, wykonawca robót/producent;
4. Metoda pobrania (norma wraz z rokiem wydania, rodzaj i nazwa sprzętu);
5. Masa próbki ogólnej;
6. Opcjonalnie rodzaj składowiska;
7. Data i godzina pobrania próbek;
8. Warunki pogodowe;
9. Nazwa zleceniodawcy;
10. Podpis osoby pobierającej próbki.

W przypadku zlecenia pomiarów terenowych lub pobrania próbek do badań przez WTiJBD–LD zleceniodawca jest zobowiązany do wcześniejszego uzgodnienia z WTiJBD–LD terminu przyjazdu pracowników na budowę.

Uwagi!

1. Wzory druków zamieszczone na stronie internetowej mogą ulec zmianie. Zleceniodawca jest zobowiązany do śledzenia zmian.
2. W przypadku jakichkolwiek problemów z wypełnieniem druków należy skontaktować się z WTiJBD–LD w celu wyjaśnienia wątpliwości.
3. Niepełne lub nieprawidłowe wypełnienie formularzy spowoduje, że realizacja zlecenia nie zostanie rozpoczęta do czasu uzupełnienia brakujących danych lub wyjaśnienia nieprawidłowości przez zleceniodawcę.
4. WTiJBD–LD po weryfikacji zlecenia zastrzega sobie możliwość zmiany zakresu zleconych badań. Wszystkie zmiany będą uzgadniane ze zleceniodawcą.
5. Próbki pobrane i dostarczone przez wykonawcę nie będą przyjmowane do badań.
6. Jeżeli klient nie wybierze sposobu stwierdzania zgodności z wymaganiami, wówczas laboratorium postępuje zgodnie z zapisami dokumentu ILAC G8/2019.
7. Wszystkie pola w formularzu powinny być wypełnione (w przypadku braku opisu należy wstawić „—„ lub wpisać „nie dotyczy”.

Każdy klient lub inna strona (np. odbiorca klienta) ma prawo złożyć skargę dotyczącą działalności WTiJBD–LD do Dyrektora Oddziału. Klientowi przysługuje prawo do złożenia skargi w terminie 14 dni od daty otrzymania sprawozdania z badania. WTiJBD–LD w swojej polityce rozpatrywania skarg poczuwa się do obowiązku rzetelnego i bezstronnego załatwienia każdej zgłoszonej skargi.

UWAGI

Materiały

OWR​_D2​_FormularzA​_Zgłoszenie​_Wyd,5​_20241001​_Przykład
OWR​_D2​_FormularzA​_Zgłoszenie​_Wyd,5​_20241001​_Przykład.pdf 0.26MB
OWR​_D2​_FormularzA​_Zgłoszenie​_Wyd,5​_20241001
OWR​_D2​_FormularzA​_Zgłoszenie​_Wyd,5​_20241001.docx 0.09MB
OWR​_D2​_FormularzB​_Zlecenie​_Wyd,5​_20241001​_Przykład​_D21
OWR​_D2​_FormularzB​_Zlecenie​_Wyd,5​_20241001​_Przykład​_D21.pdf 0.43MB
OWR​_D2​_FormularzB​_Zlecenie​_Wyd,5​_20241001
OWR​_D2​_FormularzB​_Zlecenie​_Wyd,5​_20241001.docx 0.10MB
Zakres​_Działalności​_Wyd1​_20241001
Zakres​_Działalności​_Wyd1​_20241001.pdf 0.22MB
{"register":{"columns":[]}}