Kolejny most w Krośnie Odrzańskim na DK29 zostanie przebudowany
31.03.2022
Ogłosiliśmy przetarg na przebudowę drogi krajowej nr 29 w Krośnie Odrzańskim. Prace polegać będą na rozbiórce mostu drogowego nad rowem melioracyjnym i budowie nowego. Na oferty czekamy do 14 kwietnia br.
Zakres zadania
Inwestycja przewiduje całkowitą rozbiórkę istniejącego mostu w ciągu DK29 i budowę nowego w innej lokalizacji. Powstanie on nieco dalej od skrzyżowania, co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Wykonana zostanie również przebudowa dojazdów do mostu, związana z koniecznością połączenia się z istniejącą drogą i odtworzenia nawierzchni po rozbiórce mostu. Inwestycja obejmie także przebudowę kolidujących sieci uzbrojenia terenu - teletechnicznej i wodociągowej - oraz budowę kanału technologicznego i elementów odwodnienia drogi.
Kryteria oceny ofert i czas realizacji
Oferty na realizację zadania można składać do 14 kwietnia br. Szczegóły zamówienie dostępne są na platformie zakupowej GDDKiA. Oferty będą oceniane na podstawie kryterium: ceny (60 proc.), doświadczenia kierownika budowy (20 proc.) oraz gwarancji jakości (20 proc.).
Na realizację prac wykonawca będzie miał osiem miesięcy od momentu podpisania umowy.
Szczegółowy zakres zadania
Wykonawca wyłoniony w przetargu będzie miał do wykonania:
- wycinkę kolidujących drzew,
- rozbiórkę całego istniejącego mostu betonowego,
- przełożenie sieci wodociągowej,
- tymczasową przekładkę sieci teletechnicznej,
- budowę nowego mostu: wykonanie wykopu wraz z odwodnieniem, pali i oczepów pali, przyczółków ze skrzydełkami, montaż prefabrykowanych belek ustroju nośnego, a następnie wykonanie nadbetonu uciąglającego na belkach prefabrykowanych,
- budowę prefabrykowanych murków oporowych na zewnętrznej krawędzi ścieżki pieszo-rowerowej,
- nasypy i zasypki przyczółków,
- studnie osadnikowe pod wpusty uliczne z wylotem,
- docelowe przełożenia sieci teletechnicznej,
- kanał technologiczny,
- konstrukcje i warstwy nawierzchni jezdni i chodników na drodze i moście, montaż krawężników, barier i balustrad,
- umocnienia rowu melioracyjnego oraz skarp nasypu drogowego, humusowanie z obsianiem pozostałych skarp.