W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Osiem firm chętnych do budowy obwodnicy Krosna Odrzańskiego

04.09.2023

W przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Krosna Odrzańskiego w ciągu DK29 wpłynęło osiem ofert. To druga z sześciu zaplanowanych w województwie lubuskim w ramach Rządowego Programu budowy 100 obwodnic, która przejdzie do fazy realizacji.

Droga jednojezdniowa w scenerii jesiennej z poruszającymi się samochodami z perspektywy kierującego autem.

Pięć spośród złożonych ofert mieści się w założonym na realizację zadania budżecie. Najtańsza skalkulowana została na kwotę ponad 305 mln zł przez firmę POLAQUA, a najdroższa na ponad 398 mln zł przez MOTA-ENGIL Central Europe. Przystąpiliśmy do ich analizy.  

Wykaz złożonych ofert

Zestawienie ofert - podsumowanie

Kryteria oceny ofert

Głównym kryterium oceny ofert złożonych w przetargu jest cena (60 proc.). Pod uwagę będą brane również pozacenowe kryteria dotyczące okresu gwarancji na wskazane elementy konstrukcji (40 proc.).  

Wybrany w przetargu wykonawca będzie miał na realizację umowy nie więcej niż trzydzieści dziewięć miesięcy, w tym siedemnaście miesięcy na okres projektowania i dwadzieścia dwa miesiące na realizację robót budowlanych (z wyłączeniem okresów zimowych podczas budowy). 

Nowa droga i nowy most na Odrze

Obwodnica o długości 11,3 km będzie biegła po nowym śladzie omijając Krosno Odrzańskie. Jej początek zlokalizowany będzie na DK29 w rejonie Osiecznicy, a koniec na DK32 w rejonie Połupina. Nowa droga będzie omijała Krosno Odrzańskie od strony północnej i wschodniej - to wariant II (spośród trzech poddanych szczegółowej analizie) zatwierdzony decyzją środowiskową, jako najkorzystniejszy pod kątem techniczno-ekonomiczno-środowiskowym. W ramach inwestycji wykonawca zbuduje most na Odrze. To druga z sześciu inwestycji w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic, która przejdzie do fazy realizacji. 

Jedna z sześciu w lubuskim

Budowa obwodnicy znacząco zmieni sytuację w mieście poprzez wybudowanie nowej przeprawy przez Odrę. Obecny zabytkowy most nie jest w stanie sprostać rosnącym potokom ruchu. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Krośnie Odrzańskim.  

Obwodnica Krosna Odrzańskiego jest jedną z sześciu zaplanowanych do realizacji w województwie lubuskim w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. Pozostałe obwodnice to:  

  • Strzelec Krajeńskich w ciągu DK22, która jest już na etapie realizacji,  
  • Kostrzyna nad Odrą w ciągu DK31, Przytocznej w ciągu DK24, Wschowy i Dębowej Łęki w ciągu DK12 i Dobiegniewa w ciągu DK22, które są obecnie w fazie opracowywania Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami Koncepcji programowej na etapie procedury zmierzającej do wydania DŚU. 

Materiały

Wykaz ofert
Wykaz​_ofert​_na​_platformę​_inf​_art​_222​_ust​_5.pdf 0.21MB
Zestawienie ofert - podsumowanie
Otwarcie​_ofert​_-​_podsumowanie.pdf 0.16MB
{"register":{"columns":[]}}